Knakken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Latsilla
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2009
    • 41

    #1

    Knakken

    Korting op 420shop
    Dag allemaal.

    Mijn vraag is deze: ik heb al wat kweekjes achter de rug, toch loop ik altijd tegen dit probleem aan: het buigen/knakken van een jong plantje als hij net opgekomen is.
    Heb de zaadjes netjes laten ontkiemen, vingertop-diepte in aarde gedaan, en als hij dan opkomt (vooral in het begin, later wordt hij sterker) buigt/of knakt hij door, diverse plantjes al verloren zo.
    Ik heb er nu saté prikkers in gedaan voor ondersteuning.
    Is het mischien slimmer om ze wat dieper in de aarde te steken? Of met zand het steeltje “inbouwen” tot de lob blaadjes?

    bedankt voor de hulp.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
  • menos
    Advanced Stoner
    Member
    • Apr 2018
    • 73

    #2
    Kweek je buiten? Hoe groot zijn je potten?

    Kan het zijn dat je grond niet hoog genoeg komt, waardoor het licht er niet goed bij kan? (strekken = niet genoeg licht).
    Je kan de pot met grond aanvullen tot net onder de lobblaadjes, probleem opgelost.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      De enige reden dat een zaailing gaat strekken is een tekort aan licht.

      Yep halve zak grond erbij.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Latsilla
        Senior Stoner
        Member
        • Sep 2009
        • 41

        #4
        Oké Thx mannen

        Ik heb potten van 5 liter, bewust een keer wat kleinere potten, zijn 6x autoflowers.
        Normaliter gaan ze eerst in kleinere potjes maar volgens mij houden auto’s daar niet zo van.
        ze staan in een buitenkas, zo’n kleine hoge met bovenop een klep, heb ze op de hoogste tree staan met de klep open.
        Ik vind het gewoon een risico om ze open en bloot buiten te zetten, ze zijn dan kwetsbaar voor windvlagen en stortbuien (dit is werkelijk gebeurd)
        Binnen zetten is geen optie ivm. visite en kids in huis.
        Ik ga ze nu gelijk inbouwen met aarde.

        Bedankt.

        Comment

        • Nonsense
          Super Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jul 2015
          • 1724

          #5
          Bij het overpotten van je plantjes in de grond zetten tot de lob blaadjes
          En een stokje erbij is niet nodig ze komt vanzelf weer omhoog .

          SUCCES

          Comment

          Bezig...