Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven met behulp van druppelaars en toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water geven met behulp van druppelaars en toppen

    Korting op 420shop
    In augustus ga ik 8 dagen op vakantie. Ik heb tot nu toe niemand kunnen vinden die dan voor mijn planten zou kunnen zorgen. Ik heb op fora Blumat druppelaars voorbij zien komen. Ik heb zelf ook druppelaars (zie foto), echter zijn dit 'gewone simpele' druppelaars en niet van Blumat. Op de druppelaars passen 2 liter flessen. Zou dit systeem voor 8 dagen lang water geven voldoende zijn of kan ik beter iets anders doen?

    Toen ik fora afging opzoek naar bewateringsystemen, las ik in dit topic dat wanneer je potten verhoogd neerzet, dat de verhoging dan nooit van hout mag zijn wegens schimmelen. 2 van mijn wietplanten staan echter verhoogd op een houten, geschilderde pianokruk. De kruk heeft zoals op de foto te zien een kleiner oppervlak dan de de kuip waar de plant in staat en dus niet alle gaten in de onderkant van de kuip zijn bedekt. Is het dan nog steeds een probleem dat ze op de houten krukken staan?

    Mijn laatste vraag is: kan ik mijn wietplanten nog toppen, of zal ik ze voor mijn eerste kweek met rust laten? Ik lees dat het het beste is om je plant te toppen wanneer je plant minstens 15 cm is, of wanneer zij minstens 4 nodes heeft. Ergens anders werd juist weer iemand afgeraden om de plant te gaan toppen, omdat het te laat zou zijn (de plant was wel nog in de groeifase). Mijn 4 niet-autoflowers zijn bijna 50 cm hoog, en mijn ene autoflower is nu ongeveer 15 cm hoog. Niet-auto's zijn ontkiemt op 20 april en de auto is ontkiemd op 26 mei.
    Attached Files

    #2

    Comment


      #3
      Water tijdens vakantie <-linkje

      Die gele dingen werken niet, die druppelen gewoon achter elkaar de fles leeg, of de bodem nou nat of droog is.
      Voor 8 dagen water geven is ook niet zo handig. Dan staan ze 2 dagen te nat waardoor er vanalles afsterft, en daarna 5 dagen te droog.
      Als het dan buiten even 25 graden wordt ligt je plant plat als je thuiskomt.

      Bovenstaand topic worden diverse tips gegeven.
      Helaas zonder foto's, want Tosti heeft ze niet op JD gezet
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Bedankt, nu ik weet dat die druppelaars niet werken ga ik die methode proberen. Maakt het denk je uit voor die methode of de emmer boven de pot, op dezelfde hoogte, of lagere hoogte is? In mijn huidige opstelling kan ik namelijk 2 planten water geven vanuit een emmer die boven ze staat, 2 planten water geven vanuit een emmer die op ongeveer zelfde hoogte staat, en 1 plant water geven die hoger staat dan de emmer (zo kunnen alle planten in mijn kas blijven staan en dat heb ik liever tijdens de vakantie).

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je de methode uit dat topic volgt, dan lees je best hoe Tosti het gedaan heeft.

      #4
      QnQ

      Comment


        #5
        Tosti heeft dat in dat topic helemaal uitgelegd, plant hoger, water hoger etc...
        Zou je het water boven de pot zetten, dan loopt je reservoir gewoon achter elkaar leeg.
        Dat maakt dus uit ja, dan werkt het niet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Bedankt, dan zet ik het water niet boven de pot. Tosti zegt het volgende over de plant boven de waterbron zetten: "- Plant boven de waterbron, draadje onderuit de pot, en plant 'zuigt' uit de waterbron eronder.
          * Nadeel: je moet je plant op een verhoging zetten, wat best irritant is als je struiken van 2 meter hoog hebt."

          Betekent dit dat het wel veilig is om de plant boven de waterbron te zetten? Hij zegt namelijk alleen dat het een nadeel is dat je je plant op een verhoging moet zetten, maar hij zegt niks over of deze manier goed werkt of niet.

        #6
        Ja, ik weet niet wat je met veilig bedoelt
        De methode is niet nieuw en niet uitgevonden door cannabiskwekers.
        Het wordt al decennia gedaan.









        Dat is allemaal hetzelfde idee, zo staan er tientallen video's op YT


        .
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X