Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer verduisteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer verduisteren

    Korting op 420shop
    Ik heb een vraag dit is eerste x buiten nu al veel gelezen hier en informatie.

    nu is mijn vraag zal ik de 4 pp nu verduisteren of zijn ze daar nog niet klaar voor
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    je bepaalt zelf of ze er al dan niet klaar voor zijn; technisch is het perfect mogelijk. Als je ze nog wilt afbloeien met mooi weer; dan is het zeker geen slechte keuze om ze nu al te verduisteren.
    Ben je van plan om ze in die potten te laten staan? Die zien er niet zo groot uit.. Dus ik zou dan je plant niet nog groter laten worden. Ze gaan ook nog wel wat groeien als je ze verduistert.

    philly

    Comment


      #3
      Als jij de komende 10 weken de tijd hebt om ze elke dag op exact dezelfde tijden binnen en buiten te zetten, dan kun je gaan verduisteren inderdaad.
      Planten zijn groot zat en ze groeien inderdaad ook nog wel even door.

      Ik heb het ook weleens gedaan, maar dan begon ik later in het jaar, in de eerste week van augustus.
      En dan verduisterde ik van 19:30 tot 7:30.
      Die tijd komt overeen met "zon onder/zon op" half september.
      Dan kan ik een paar weken korter verduisteren, want tegen half sept. kan ik ze dan gewoon weer buiten laten staan.
      Je pakt dan wel een mooie tijdswinst ten opzichte van planten die niet verduisterd worden.
      De enige voorwaarde is dat het elke dag op exact dezelfde tijd moet. (+/- 10 minuten)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        begin het hier ook te overwegen, bedankt voor de mooie timing haha

      #4
      dus als ik nu wil verduisteren moet ik 10weken volhouden ? ik heb de mogelijkheid voor in een tent te verduisteren

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Tot tenminste halverwege september, dus dat is inderdaad 10 weken.
        Dat zijn 70 dagen, met elk twee momenten die je toch weer 5 minuten kosten. 140x5 = 700 minuten, iets meer dan 11 uren in totaal aan het slepen met tentjes of potten.
        Kun je 2 of 3 dagen niet? Dan is de boel misschien verloren. Ben je niet stabiel genoeg in de donker- en lichttijden, dan krijg je herma's, en dan is de boel verloren..
        Het is mogelijk, maar een ontzettend flinke klus.
        Ik hield 't zelf niet vol, en de wind die mijn verduistertentjes naar het eind van de straat blies heeft daar niet bij geholpen.

      #5
      Thanks voor de infomatie ga ze vanaf maandag verduisteren door ze in de schuur te zetten dus ruimte genoeg

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Let wel op dat het absoluut duister moet zijn, een lullig lampje of een open raampje kan de hele boel in de war sturen.

      #6
      En elke dag zelfde tijd binnen en buiten
      God was never on your side..

      Comment


        #7
        Ik zette ze altijd 12 uur voor de zon op kwam donker. En vlak voor ik naar bed ging zette ik ze weer buiten. Kan je zo af en toe uitslapen.

        Comment


          #8
          Bedankt voor de reacties heb een verduisterend rolgordijn gekocht en heb erin gestaan is pike donker ze gaan om 8 ur avond erin en 8 uur eruit zal een foto maken van hoe ze erbij staan

          Comment


          • Helemaal Top
            Helemaal Top commented
            Editing a comment
            Dat betekend elk weekend om kwart voor 8 uit bed. Bella zei is een slim idee

          #9
          Fotos
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #10
            Foto
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #11
              Oei, dat klinkt als een flinke klus, succes ermee!
              Als het je lukt om het vol te houden, dan kan je plant wel mooi rijpen in een sterkere zon

              Comment


                #12
                Klopt is een flinke klus in weekend ben ik altijd vroeg wakker dus geen probleem en door de weeks doet de vrouw ze na buiten dus valt mee allemaal

                Comment


                  #13
                  Helaas zijtak afgebroken met na buiten zetten dom dom dom hierbij foto hoe ze staan
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #14
                    Kun je ook een lichtdichte tent knutselen die je over de planten kan zetten? Volgens mij moet er wel iets mogelijk zijn met bevestiging aan het houten tuinscherm. Want je komt nog flink aan het sjouwen elke dag wanneer ze volgroeid zijn en vol toppen zitten. Dan loop je ook weer minder risico om je planten te beschadigen.

                    Comment


                      #15
                      Heb ik ook aan zitten denken ja top voor het meedenken ook moet ik nog wat doen aan de wond van de plant zo zonde maar helaas

                      Comment

                      Bezig...
                      X