Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

    Korting op 420shop
    helleu kheb een aantal vraagjes ik ben er vrijwel zeker van dat jullie die allemaal direct kunnen beantwoorden :

    * Hoeveel plaats neemt een plant in? Is voor 5/6 planten 70*100cm genoeg? Hoever moet ik die planten dan uiteen zetten?

    * Hoeveel water moeten plantjes eigenlijk krijgen? (en zeg nu niet 'op het gevoel') Ik wil namelijk een soort druppelaar maken aangezien dat gwn geen tijd kost dan en nog andere redenen...

    * Wat is de ideale temperatuur? Ik lees overal rond de 20 graden maar ik vrees dat ik in mijn serre veel hogere temperaturen bereik (minstens de buitentemperatuur en die is al boven de 20:s)

    Mijn serre is volop in opbouw en weldra zullen jullie een uitgebreid verslag kunnen lezen erover, wish me luck!


    Groeten, Michiel
    grow da weed, smoke it's buds

    #2
    Re: benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

    Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan
    Hoeveel plaats neemt een plant in? Is voor 5/6 planten 70*100cm genoeg? Hoever moet ik die planten dan uiteen zetten?
    Hoe langer je laat voor groeien op 18 uur licht hoe groter de planten worden, dus als je een meter in de hoogte hebt zou ik men planten geen lange voorgroei geven. Een 14 tal dagen dan kun je er 5/6 kwijt.

    Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan
    Hoeveel water moeten plantjes eigenlijk krijgen? (en zeg nu niet 'op het gevoel') Ik wil namelijk een soort druppelaar maken aangezien dat gwn geen tijd kost dan en nog andere redenen
    Deze is nogal moeilijk te antwoorden, hangt allemaal af van de groote van je plant, ouderdom, ... en als je een druppel systeem zal gebruiken zal de plant haar eigen voorzien van water indien nodig (afhankelijk van het soort druppel systeem).

    Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan
    Wat is de ideale temperatuur? Ik lees overal rond de 20 graden maar ik vrees dat ik in mijn serre veel hogere temperaturen bereik (minstens de buitentemperatuur en die is al boven de 20

    Comment


      #3
      Re: benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

      indeed ik zeg 20 tot 26 is een perfecte temp mijn planten doen het goed met die temp
      Schutto In tha house

      Comment


        #4
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #5
          Re: benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          Hoe langer je laat voor groeien op 18 uur licht hoe groter de planten worden, dus als je een meter in de hoogte hebt zou ik men planten geen lange voorgroei geven. Een 14 tal dagen dan kun je er 5/6 kwijt.

          Grtz
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #6
            Re: benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

            Voorgroei tot 1.5 m, is zeker een lange voorgroei En dat doe je gewoon met 18 uur licht en 6 uur ononderbroken donkerte ja.

            Comment


              #7
              Re: benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

              Als je de zaden nu nog zaait zullen ze zo hoog niet meer komen en zal je goed zitten met je 1.5 meter van je serre. Ze hebben nog juli om te groeien dan, dus een 4 tal weken en daarna gaat de bloei er ongeveer in. Als je moeder natuur laat doen .

              Wat ik me afvraag, waarom maak je je zorgen om de voorgroei ? zou je de planten dan willen verduisteren ? Kan die serre volledig af gedekt worden ?

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

                Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                Als je de zaden nu nog zaait zullen ze zo hoog niet meer komen en zal je goed zitten met je 1.5 meter van je Wat ik me afvraag, waarom maak je je zorgen om de voorgroei ? zou je de planten dan willen verduisteren ? Kan die serre volledig af gedekt worden ?

                Grtz
                Ja inderdaad dat vraag ik mij af... Wat zou er eigenlijk gebeuren als ik de plantjes gewoon in de serre zet zonder mij iets aan te trekken van het licht?


                Groeten, Michiel
                grow da weed, smoke it's buds

                Comment


                  #9
                  Re: benodigde ruimte voor planten (en nog wat andere vraagjes)

                  Je planten zullen niet zo hoog worden en zullen beginnen bloeien wanneer de dagen korter worden.

                  Trouwens ik denk dat dit eerder in de buitenkweek sectie past.

                  Edit: Heb het verplaatst naar buiten sectie

                  Peace

                  Comment

                  Bezig...
                  X