Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe pH grond aanpassen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe pH grond aanpassen

    Korting op 420shop
    Beste Mensen.
    Een goede avond ik heb hier 2 plantjes staan gekregen vd buurman. Nu heb ik ze al in een groter potteke gestoken en doen het al stukken beter. Helaas krijg ik de ph waarde niet omlaag terwijl het water dat ze krijgen rond de 6.5 ligt blijft de grond op 7 staan. Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder de plant dood te doen. Ik krijg namelijk al een cactus kapot. Alvast bedankt.Grt Mandy
    Last edited by Mandydowner; 19 July 2018, 19:39.

    #2
    Normaal hoef je de grond niet aan te passen.
    Je kunt er meer kwaad dan goed mee doen als je niet de juiste meter, manier en middelen hebt.
    Gewoon regenwater/kraanwater 50/50 geven is ideaal, dan heb je niets met pH te maken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Merci! Dus als ik mijn meter in de grond steek en die staat op 7 is dat dan geen probleem? Ik lees namelijk dat deze Waarde niet ideaal is ivm opnamen kalium?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat ligt eraan of je een echte grond pH meter hebt. Die kosten een paar100
        Die plastic van het tuincentrum zijn meer voor de show.

      #4
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        Die meter heb ik idd in de tuinwinkel gekocht voor bijna 50 euro dus das eigenlijk geen goede dan? Want heb hem juist effe in de kant en klare potgrond van de smartshop gestoken en dan staat hij op 8 snap er de ballen niet van.

        Comment


          #6
          Ik weet niet welke je precies hebt he
          Maar de pH is iets waar je je niet zo heel druk om hoeft te maken.
          Zeker niet als je regenwater tot je beschikking hebt. (de regenton zal nu wel leeg zijn, maar na de volgende regenbui)

          Stekjes staan er goed bij, wel erg nat. Je hoeft de plant zelf niet nat te maken
          Om te weten of ze water nodig hebben, til je die potjes even op. Als ze bijna niks meer wegen, mag er water bij.


          Als dat een foto van jezelf is, kun je die misschien beter veranderen in iets anders.
          Wegens je privacy he, niet omdat je er niet uitziet
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Merci voor de tip. Ze stonden idd wat nat maar staan S avonds in de serre ook omdat ik in het bos woon en door al die beesten ze wat wil beschermen. En heb hier 4 honden rondlopen en die kunnen er niet tegen beginnen zeiken. Het is daar op moment niet uit te houden en alles verdampt heel snel. En waren net wat beneveld. Nu geef ik alleen in de vroegte wat water en ja regenwater is idd op! Maar heb hier een pomp in de tuin waar ik de laatste restjes mee uit de grond krijg. Ze groeien nog altijd erg goed. En ja ik weet dus zelf ook niet wat voor soort het is die uitleg heb ik helaas niet gekregen.Maar hij had beloofd om volgende week eens binnen te springen. Hopelijk weet ik dan meer. Nogmaals merci
            Last edited by Mandydowner; 22 July 2018, 09:03.

            Comment


              #8
              Ik gebruik zelf een filter op mijn douche zodat ik zachter water heb. Dat helpt volgens mij wel.

              Comment


                #9

                Comment


                  #10
                  Vandaag staan ze er zo bij
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #11
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X