Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer oogsten?

    Korting op 420shop
    Hi,

    Mijn autoflower staat al een tijd in bloei en zou niet weten wanneer ik de plant kan oogsten.. Als ik het opzoek staat overal wel wat anders uitgelegd.. De ene zegt 50% gele bloeiharen en de andere 80%..
    De bruinere is de top maar dicht bij de bodem zijn ze wel niet zo bruin
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Treviaf; 12 August 2018, 13:17.

    #2
    Er worden idd overal andere verhoudingen aangegeven, gewoon omdat er geen universele regel is en dat nogal persoonlijk is

    Clear trichomes moet je zoveel mogelijk proberen vermijden, milky is goed en Amber ook maar niet teveel (als je geen te zware couchlock wilt)
    80% milky en 20% Amber is een vaakgebruikte verhouding om het oogstmoment te bepalen

    Over gele trichomes heb ik nog nooit gehoord...

    Daar heb je wel een loep of microscoopje voor nodig en kan je niet met blote oog zien

    Er zijn wss honderden topics zoals dit te vinden en er is hier ook een sticky over, gewoon zoeken en lezen

    en volgende keer meer info geven

    Comment


    • Treviaf
      Treviaf commented
      Editing a comment
      Dacht dat je met de foto genoeg wist.. Dan zal die wel al klaar zijn voor oogst neem ik aan?

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Er wordt gesproken ove Trichomes, weet je dan waar het over gaat ? Heb het idee dat jij de bloeiharen bekijkt, die witte haartjes op de toppen dat zijn NIET de trichomes, zoals aangegeven zien je die alleen met een microscoop of sterk vergrootglas.

    #3
    Als je er wat topics had over gelezen zou je weten dat je obv een gewone foto daar weinig tot geen uitspraken kan over doen

    succes verder

    Comment


      #4
      Mijn excuses, ik bedoelde inderdaad de bloeiharen.
      Dus met enkel deze foto weet je niet genoeg?

      Comment


      • Appleton
        Appleton commented
        Editing a comment
        Neen, ik raad je echt aan om je er wat over in te lezen anders loop je nog het risico om op het verkeerde moment te oogsten en dat zou toch jammer zijn na al die maanden

      #5
      Googel is het woord Trichome
      God was never on your side..

      Comment


        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

        Trichomen geven aan hoe lang ze er al zitten door te verkleuren. Dat is een indicatie, maar geen erg goede. Het zegt enkel dat je een X-aantal weken gepasseert bent sinds het aanmaken van die trichomen. Het wordt gebruikt om de high die je uit je plant haalt enigszins te kunnen sturen. Roeien met de riemen die je hebt, zoiets. Inderdaad, als 20 of 40% van alle trichomen verkleurt, dan is de bloei meestal wel over 3/4e van het totaal. Kijk je op de oudste delen van de top, dan zie je daar 100% bruin, kijk je in verse groei, dan zie je 100% transparant. Kijk je op beide plaatsen tegelijk, dan zie je 50/50.

        Als de toppen ophouden met groeien, met verdikken en met nieuwe haren aanmaken, of daar gigantisch in vertragen, dan kun je stellen dat een plant rijp is. Dat vergt een flink aantal jaren/kweekjes aan ervaring. Vandaar dat de trichomen voor veruit de meeste mensen een prima indicator zijn. Sommige mensen hebben een goed gevoel voor groeipatroon, die oogsten op de volume-toename die afneemt, of omdat er geen rek meer in het blad zit, en er lijkt ook geen blad en nieuwe calyxen bij te komen. Maar als dat gevoel er (nog) niet in zit, dan zijn trichomen het beste.

        Waarom ik dan toch loop te mekkeren?

        Bloeiharen verdrogen als je ze aanraakt, of als het te warm of te droog is, of als ze nat zijn geworden. Als je wilt, dan veroorzaak je dat in de eerste week van de bloei. Dan zijn je toppen nog lang niet rijp. Als het een goede indicator was, dan zou je dus na een week al kunnen oogsten.

        Geel blad kan vier of vijf, misschien meer, oorzaken hebben en is in geen enkel geval een indicatie van rijpheid. Het is een teken dat je plant naar de gallemiezen gaat. Dat kun je in de eerste dag(!) van de groei al veroorzaken door teveel water te geven.
        kijk hier even of klik op die pijltjes boven het citaat


        pistels.jpg


        Stigmas/Pistels/bloeiharen = allemaal hetzelfde
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          PSSS Googel maar niet Ongeldig zal het je wel effe uit leggen
      Bezig...
      X