Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trichomen kleuren niet of nauwlijks bij autoflowers buiten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trichomen kleuren niet of nauwlijks bij autoflowers buiten.

    Korting op 420shop
    Waarom duurd het toch zo lang voordat de trichomen gaan kleuren bij mijn autoflowers buiten? En als ze kleuren, dan nog niet overtuigend.

    - Critical CBD, staat 70 dagen voor, heb ik geoogst op 100 dagen. Trichomen waren gemengd clear/milky/amber, er was op mijn topic twijvel over wel/niet oogsten, maar er zat niet veel progresie meer in. en de plant was aan het sterven naar mijn idee.
    - Gnomo, staat 60 tot 65 dagen voor, heb ik geoogst op 119 dagen. Trichomen waren bijna nergens amber, maar er gebeurde niets meer en ik was bang dat de boel zou afsterven, zo zag de plant er wel uit.
    - Dinamed CBD, staat 70 dagen voor, heb ik geoogst op 119 dagen, zelfde verhaal als Gnomo.
    - Jack Herer, staat 70 dagen voor, staat nu nog in bloei, al 131 dagen. Deze plant had wel wat te leiden in het begin, mischien heeft dat de boel vertraagt, hoewel ik dacht dat dat niet mogenlijk was bij AF.

    Dit is Jack:
    IMG_5076.JPG

    IMG_5080.2.JPG

    #2
    Hier een foto van de hoofdtop van Jack.

    IMG_5076.J2.PG

    Comment


      #3
      Denk toch de zon.
      Mijn blueberry was met 11 weken klaar en m'n AK automatics hak ik zondag om, ook 11 weken.
      Met beide minimaal 10/15% amber.
      Beide planten stonden/staan op het zuiden dus volle zon.
      ​​​​​

      Comment


        #4
        Handycappie in dat geval, wat zou nou het verstandigst zijn, net zo lang wachten tot ze toch kleuren, met het risico dat de plant voledig afsterft, of gewoon oogsten als de plant niet meer verder lijkt te ontwikkelen, ondanks het gebrek aan amber?

        Comment


          #5

          Als je geen verandering ziet zou ik ze gewoon omhakken. Komende dagen aardig nat weer dus kans op toprot ligt ook op de loer..
          ​​​​​​Aan de andere kant, hier zeggen ze altijd bij twijfel nog even wachten
          Last edited by QnQ; 6 September 2018, 09:40.

          Comment


            #6
            Handycappie Het voordeel dat ik heb op mijn balkonnetje is dat het hoe dan ook droog staat, mits ik optijd de planten wat naar achter schuif, dus toprot ben ik niet heel bang voor.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Toprot is een parasiet, een schimmel, die zweeft in de lucht.
              Die kan je plant al binnenkomen tijdens de eerste weken door wondjes of verspreid door insecten, en toch pas in de laatste weken zichtbaar worden.
              Bij vochtige warme weer zijn ze het meest actief, dus 'droog staan' is zeker geen garantie.

            #7
            Te weinig licht gehad en een beetje
            teveel water?

            Comment


              #8
              Te veel water hoop ik niet, ik geef al zo weinig. Die planten drinken echt weinig bij mij. Dat hele kleine potje waar die Jack in staat geef ik maar eens in de 3 dagen water en dan niet eens zo veel. Eerder is de grond niet droog. Maar ik moet bekennen dat ik het best lastig vind om het water geven goed in te schatten.

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Hoe kleiner de plant, hoe minder water
                Maar de plant is als een speer de lucht in
                geschoten zo te zien, is licht gaan zoeken naar
                mijn mening, maar, dit is wel te roken hoor al zal
                het geen top zijn, toch altijd beter dan de schop.....

              #9
              Ipie Ik ben op zich heel te vreden met deze plant, als je weet hoe mishandeld die is geweest in het begin. Ik had er eigenlijk niets meer van verwacht, maar ze is inderdaad nog aardig gegroeid. Het geen wat ik vreemd vind is dat al mijn planten zo slecht amber produceren. Wat ik me nu afvraag is dat als ik de oogst tijd niet kan bepalen aan de hand van trichomen kleur, wat is dan een goede indicator?

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ik hoopte ook een beetje op een reactie van LR2 of QnQ Niet dat ik niet blij ben met de vorige reacties hoor, jullie helpen me allemaal
                Als we nu vaak genoeg LR2en QnQ roepen in dit topic, dan komen ze van zelf wel kijken

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik heb er geen goede pagina over. Maar rijp is rijp. Zet je trichomen effe onder een lampje, en ze kleuren echt wel verder. Dat is een proces wat komt door blootstelling aan licht en lucht. Rijp is rijp; als de groei eruit is, en ze ruikt lekker, dan mag die best wel omgehakt worden.

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Duidelik, ze gaat om. Ik zet haar even binnen, zodat ze goed kan drogen, want met dit weer wordt het ook onder het afdak een beetje nat. Morgen is ze hopelijk droog en oogst ik.

              #10
              Hey Joop.
              Laat die trichomen lekker voor wat ze zijn. Let op alle andere indicatoren die eerder al met je gedeeld zijn in je eigen topic.

              Die trichomen zijn voor veel mensen de hoofd indicator geworden of een plant oogstrijp is. Ik vind het een beetje een fabeltje, om te wachten op amber. De plant geeft meerdere indicaties. Zoals bijvoorbeeld het afstervend en verkleurend (paars/geel) blad, het stilstaan in groei, deze tekens zijn even waardevol.

              Daarbij is een plant die niet in een scrog staat eigenlijk nooit overal gelijkmatig rijp. Dus die trichomen blijven zichzelf tegen spreken als je bv de trichomes op de hoofdtop vergelijkt met die op een zijtop van de onderste nodes aanwezig zijn.

              Ik bepaal mijn oogstmomenten niet enkel aan de hand van de trichomes, ik vind het leuk om ze mee in de gaten te houden. Maar kijk naar het totaalplaatje.
              Ik denk dat je Jack kan omhalen en dat het prima zal zijn. Ze heeft genoeg bloeiuren achter de rug.
              Misschien is dit een mooi topic om eindelijk dat trichomen gewauwel eens te ontkrachten. Er zijn meerdere indicatoren, en die trichomes zijn er slechts een van. Dus staar je niet blind.

              Succes ermee!
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


                #11
                Ongeldig In dat geval denk ik dat ik haar morgen oogst, ik kan me ook niet voorstellen dat er nog veel goeds gaat gebeuren de komende dagen/weken. Maar voor volgend jaar weet ik dat ik wat beter op het hele plaatje moet gaan letten en niet alleen op amber trichomen moet gaan zitten wachten, want die komen bij mij blijkbaar niet. Het zal dan toch wel het gebrek aan direct zonlicht zijn, zoals Handycappie en Ipie al zegden.
                Bedankt allemaal voor de reacties!

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Ik weet het niet Joop, er zijn ook kwekers (binnen) die hun plantjes de laatste weken van de bloei minimale lichturen geven omdat ze ervan overtuigd zijn dat dat de trichomen amber maakt. Raar volk die kwekers en ze vinden allemaal hun eigen wielen uit

                #12
                Het amber kleuren is een rijpingsproces, zoals tomaten rood worden.
                (Zo zie ik het. Maar ik heb er niet voor geleerd)
                Als je plant afsterft voor de tomaten rood zijn, dan zijn er dingen mis gegaan, natuurrampen, hongersnood, aanslagen etc...

                Als je die groene tomaatjes in de vensterbank achter het raam legt worden ze nog wel rood.
                De trichomen kunnen tijdens het drogen ook nog wel een beetje verder kleuren.

                Wat mijn oogstmoment bij buitenkweek bepaald is toprot (of stamrot dit jaar)
                Zo gauw ik iets zie gaan ze om. Dezelfde dag.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Dat idee van die tomaatjes die in de vensterbank ook kunnen rijpen is bij mij ook opgekomen, maar dan hadden die trichomen toch al lang kleur moeten hebben? Ze staat nu al 9 weken in bloei en ze begon pas na krap 10 weken te bloeien, wat nauurlijk heel gek is voor een auto lijkt mij.

                #13
                Je zal zien dat je ze knip en droog en als je dan nog eens kijk zie je mischien wel amber er tussen
                Ik vind zelf dat het heeeeel lang duur buiten voor je amber ziet en als je het ziet heb je meestal al toprot er tussen zitten dus kijk goed uit
                God was never on your side..

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  mmmm, ik ga meteen ff checken...

                • belladonna
                  belladonna commented
                  Editing a comment
                  Slome waarom kom jij niet op de chat koffie met mij drinken? NU

                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Ooooh jeee, ik heb je net gemist
                  Op dit tijdstip heb ik het altijd heeel druk, lunch voorberijden, kinderen ophalen van school, lunchen, kinderen terug brengen naar school. ren ren ren. Een volgende keer mischien op de koffie?
              Bezig...
              X