Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieven of niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dieven of niet

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb veel gelezen over het dieven van de plant om er voor te zorgen dat de energie naar de bovenste toppen gaat die zich daardoor beter kunnen ontwikkelen. Nu is mijn vraag: Moet ik mijn plant dieven? En zo ja, wat moet ik weghalen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Welke soort is het? En hoelang staan ze al?
    Ik zie dat ze binnen staan.. Reden voor?

    Comment


      #3
      Nee, er groeien al toppen.
      Bovendien hoef je buiten niet te dieven, er is genoeg licht (energie)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


        • Johnnydekweker
          Johnnydekweker commented
          Editing a comment
          Je kan ze 's nachts gewoon lekker buiten laten staan hoor, zolang er maar geen vorst is.

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Buiten zetten en laten staan, ook s'nachts. Zeggen we hier op het buitenforum. Tenzij dat je ze tegelijkertijd ook nog aan het verduisteren bent.
          Beginnen met het geven van bloeivoeding wanneer de voorbloeifase (paar pistels, duur 3-4 weken) voorbij is en de bloeifase (duidelijke pruikvorming) aanvangt.
          Of helemaal niet geven, gewoon je groeivoeding opmaken.
          Want over bloeivoeding zijn de meningen verdeeld. Het zou geel blad in de hand kunnen spelen. Als je het doet, geef dan pas wanneer ze gebreken begint te vertonen, zoals vergeling.

        #5
        dieven moet je in de groei doen,doe je het nu dan kan de wond zelfs voor rotl en andere onzin zorgen als je al bloemvorming ziet zou ik met bloeivoeding beginnen.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #6
          Dank voor jullie antwoorden. Ik ga niets weghalen en laat haar gewoon buiten staan. Bloeivoeding zorgt naar jullie mening niet voor dikkere toppen dus? Als bloeivoeding weinig resultaat geeft ga ik er uiteraard ook niet mee beginnen

          Comment


            #7
            Dieven doe ik altijd als ze overgaan van groei naar bloei. Bloeivoeding geef ik vanaf na de 2e week bloei tot 2 weken voor de oogst.

            "We are stardust, we are golden.
            And we've got to get ourselves back to the garden".

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Bij buitenkweek ??

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Ja inderdaad. Zo voorkom ik van die kleine uitlopertjes waar van die on-noemenswaardige bloempjes aan komen die ik toch niet oogst omdat ze te klein zijn.

            #8
            Ik dief ook altijd bij buitenkweek... heb een hekel aan knippen van die oennige topjes. Of het nu zorgt voor dikkere hoofdtoppen durf ik niet te zeggen, maar vind het aangenamer om zo te kweken.
            Het probleem is; ;als er toch kleine topjes aankomen kan ik het natuurlijk niet laten van die ook te knippen; maar dan zit ik daar zoveel tijd aan te verspillen, en me er aan te ergeren...

            Comment


              #9
              Maar dat had ik eerder moeten doen toch? Of kan ik ze nog steeds weghalen? Aangezien het mijn eerste kweek is laat ik het misschien wel gewoon. Dan kan ik volgend jaar vergelijken als ik ze wel weghaal

              Comment


                #10
                nee je kan er niks meer van weg halen of je gaat in de problemen komen want dan heb je wonden op je plant.
                God was never on your side..

                Comment


                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Ik klop het dan maar af want het gaat al 4 seizoenen goed. Ik denk zo: tomaten worden toch ook gediefd dus waarom onze planten niet?

                #11
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Mijn buitenkweek planten zijn hooguit een meter. Geen struiken dus. Net als @phily dief ik ze weg omdat ik me anders op de piepkleine topjes ga concentreren. Net als bij Tomaten, Daar dieven ze ook. Ik heb wel eens gehoord dat de tomaten daar dikker van worden. Ik weet niet of dat ook voor onze blommen geldt.

                  QnQ welke van de twee zou je dan wel dieven? Die van 70 cm of die struik van 3 meter?

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Buiten is een heel ander verhaal dan binnen.
                  De zon draait om de plant, alle toppen komen in de zon, dus je zou bijna geen kleine fluffy topjes moeten hebben als je niet te vroeg oogst.
                  Een grote struik van 3 meter hoog en 2 meter breed is anders, daar dief je binnenin, zodat er voldoende wind doorheen kan.

                #12
                En ik verwachtte hier een 'ripactie'

                Buiten dief ik niet en dieven schop ik uit mijn tuin.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                Bezig...
                X