Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Medicinale wiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Medicinale wiet?

    Korting op 420shop

    #2
    Ik denk dat dit per gebruiker verschillend is. Experimenteer met verschillende soorten en kijk waar je het meeste baat bij hebt.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      #3
      Blijf het grappig vinden. Kom je bij de dokter. Ja, ik heb pijn aan mijn knie dokter. Ok, hier zijn 50 pillekes, zie wat het beste werkt.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ik vind de vraagstelling meer vergelijkbaar met: Kom je bij de dokter. "Ja dokter, ik zoek het beste medicijn!" Zegt de dokter: Daar heb ik een kast vol van! Waar heeft u last van? "Ja, eh.."

      #4
      De wietolie van pionier Rick Simpson bestond uit erg hoge THC levels en was een indica.
      Overal wordt geschreven dat juist CBD ook erg belangrijk hierin is.

      Was de wietolie van Rick Simpson dan helemaal niet zo goed?

      Dacht juist dat THC belangrijker is dan CBD?

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Er is hierover echt een enorme shit-load aan informatie op Google te vinden, maar dan ook echt heel veel. Of het allemaal waar is en of alles dezelfde kant op wijst weet ik ook niet. Zoektermen CB1 en/of CB2 receptoren, endocannabinoide systeem, entourage effect, terpenen. Daar leggen ze haarfijn wat de voordelen kunnen zijn maar ook combinaties.

      #5
      Dat ligt eraan waarvoor je het wil gebruiken he, wat je mankeert dus en hoe jouw hersenen reageren erop, want dat is ook niet bij iedereen hetzelfde.
      Als je bijvoorbeeld slecht slaapt is elke Indica geschikt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        Als ik jou was dan zou ik gewoon voor planten gaan met een hoog THC gehalte, er olie van maken en kijken wat voor effect het heeft. Anders kan je gewoon CBD olie kopen en het bij je THC olie mengen om zo jou persoonlijke voorkeur te optimaliseren.

        Comment


          #7
          Ik kweek verschillende planten, sowieso om de oogst te spreiden, maar ook omdat de ene het misschien minder doet in volle grond als de ander. Of last krijgt van rot, schimmel, beestjes, etc.
          Na het drogen gaat alles op een hoop en maak ik er olie van. Ik probeer een gelijk CBD en THC gehalte in de olie te maken.
          Mijn vrouw slaapt er heerlijk op, mijn tante is van de medicijnen voor haar reuma af en mijn schoonvader is volledig af van zijn 8!! verschillende medicijnen tegen (de pijn van) artrose. Mijn neef is van de ritalin af en gebruikt nu 2x per dag 2 druppels.

          Dit jaar heb ik Hollands Hope, Frisian Dew, Durban Poison en Frisian Duck in de tuin. Bijna oogsttijd

          Comment


          • Matthies
            Matthies commented
            Editing a comment
            Zeker. Zie de foto's in mijn kweekverslagje.

          • Ragnar
            Ragnar commented
            Editing a comment
            Dat is de beste aanpak denk ik!! dus je mixt alles door elkaar ook Sativa en Indica soorten? Slim, zo krijg je het beste van both worlds

          • Basement Jack
            Basement Jack commented
            Editing a comment
            goede aanpak.. mooie resultaten.. top..

          #8
          Last edited by Basement Jack; 6 October 2018, 15:27.

          Comment


          #9
          Last edited by Nederhigh; 6 October 2018, 21:28.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #10
            Oke. Maar als je planten pakt met middel tot hoog THC, daar zit vaak weinig tot niks CBD in?!
            En CBD wordt toch het meest gebruikt bij lichamelijke klachten?

            Comment


            • Basement Jack
              Basement Jack commented
              Editing a comment
              de meer THC de plant heeft..de minder CBD.. dat schijnt idd zo te werken jah.. en de cbd is 1 van de iets van 67 unieke cannabinoiden..klopt, die schijnt dan superbelangrijk te zijn..die CBD.
              Last edited by Basement Jack; 8 October 2018, 05:12.

            #11
            Oorspronkelijk geplaatst door Johnnydekweker View Post
            Als ik jou was dan zou ik gewoon voor planten gaan met een hoog THC gehalte, er olie van maken en kijken wat voor effect het heeft. Anders kan je gewoon CBD olie kopen en het bij je THC olie mengen om zo jou persoonlijke voorkeur te optimaliseren.
            Zijn wel planten met geen tot weinig CBD bro

            Comment


              #12
              Ik maak de olie voor beter te kunnen slapen, voor tegen de menstruatie pijn van mijn vrouw, voor atrose en reuma bij een ander familie lid en voor iemand beter te laten voelen die chemo en bestralingen heeft.
              Daarom dacht ik aan THC en CBD met ongeveer gelijke percentages.
              Een algemene mix dus. Alleen misschien kan het beter?
              Ik mix nu CBD mix plant (11.5% CBD/ 7% THC Indica vooral) met NorthernLight (CBD onbekend /14% THC Indica) en Amnezia XXL (Sativa- CBD 0% /THC 20%)

              Comment

              Bezig...
              X