Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten worden volwassen, en stomme fout gemaakt..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten worden volwassen, en stomme fout gemaakt..

    Korting op 420shop
    Dag medekwekers!

    Ik heb een aantal vragen en een verhaal dat ik even kwijt moet.

    Ik heb mijn planten buiten staan en gister kwamen er wat mensen langs om een zonnescherm te monteren in de tuin. Dus ik voelde me er niet helemaal fijn bij dus ik heb die planten voor een dagje in de schuur gepropt zodat die mensen het niet zou opvallen, niet slim achteraf.. Want toen de werknemers eenmaal aankwamen zeiden ze dat ze stroom nodig hadden van de schuur..... Die stond dus vol met de planten.
    Nou ik doe dus de deur open van de schuur met zo'n gast naast me en we zien allebei het volgende:
    20180927_104417.jpg
    Hij zei dat hij er wel om kon lachen en dat het zijn dag maakte. nou, ik doe dus die stekker in het stopcontact, kabel onder de deur, en de deur vervolgens weer dicht gedaan...
    Nou weet ik niet of ik binnenkort een wit busje kan verwachten die die planten inlaad en weg racet. A fijn, nu heb ik nog wat vraagjes of de staat van de planten.


    De plant is lekker aan het bloeien maar nu stuit ik op een aantal problemen. blad vergeling hoog in de plant.
    20180928_122059.jpg
    Ook is er al een verdort blad dat helemaal op is, maar de plant laat dit blad maar niet los, ook niet als ik er zachtjes aan trek. het hangt er nu al 2 weken zo bij.
    weet iemand waar dit op kan duiden? want zo een verdort blad dat gebeurd.. maar dat de plant het niet loslaat is raar.
    20180928_122140.jpg

    Ik heb 2 van de 4 planten verstevigt met bamboe stokken omdat deze helemaal doorgezakt waren en niet meer uit zichzelf recht konden staan. Ik heb dus gewoon de bamboestok door de pot met wortels gedauwd maar volgens mij hebben ze geen problemen ondervonden van wortelbeschadiging.
    20180928_122505.jpg
    Ook vertonen wat toppen raar gedrag. ander gevormd blad, droogachtig (rimpels op het blad), donkere puntjes aan het blad en krullend naar boven, zijkant, of naar beneden.
    20180928_122330.jpg
    20180928_122324.jpg
    Dit zijn de planten in volle glorie.
    20180928_122403.jpg
    qua voeding gebruik ik Terra Grow, ongeveer 5ml op 1,6 L bij elke waterbeurt. Ik heb ook Terra Bloom maar wil dit liever niet gebruiken of alleen in de laatste paar weken https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom. Nu de bloei is begonnen heeft de plant natuurlijk minder stikstof nodig. Zou ik dan mijn groeivoeding verminderen? Want ik weet niet of het geelblad nu komt door overvoeding of ondervoeding. graag jullie tips!

    Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
    Attached Files

    #2
    zou nu toch beginnen bloeivoeding geven want teveel stikstof wal de bloei vertragen.

    Comment


      #3
      Kut.
      20180928_132917.jpg hij leeft nog gelukkig

      Comment


      • Johnnydekweker
        Johnnydekweker commented
        Editing a comment
        Ze*

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Oeps, je moet ook niet met je telefoon in je hand en je hoofd in je beeldscherm door de tuin lopen (fietsen, rijden, vliegen).
        Of is ze omgewaaid?
        Je kunt de pot ingraven, de bamboestok door de bodem van de pot de grond in duwen, je kan de pot verzwaren, of vastbinden.
        En je kan er een ludiek bericht van maken en dat hier posten zodat ik even mag mee genieten.

        Je planten zien er in hun totaal goed uit. Dat verdorde blad kun je eraf trekken of knippen. Soms is blad eigenwijs en blijft het hangen. Dat gebeurd hier ook. Als je er wat harder aan trekt komt het los. Als je het laat zitten en het word nat en LV blijft hoog dan kan het gaan rotten tegen de stam aan. Dat wil je voorkomen. Bij droog weer kan het geen kwaad.

        Als je de planten nu verliest dan weet je waar je het moet zoeken als dat daadwerkelijk de enige mensen zijn die wisten dat je ze had staan. Eigen kweek dat gaat hand in hand met paranoia, welkom.

        Die bladvergeling bovenin kan veel oorzaken hebben. Als het bij een enkel blad blijft, don't worry. Of zijn het er heel veel?

      #4
      Ik denk niet dat ze gaan praten bij de politie....waarom zouden ze hun eigen klanten naaien ?
      Jij verliest je plant en zij hun klant.
      Last edited by Anthony997; 30 September 2018, 12:17.

      Comment


        #5
        Klopt wat Anthony zegt. Indien ze weg zijn heb je direct een grote verdachte en dat weten zij ook.

        Comment


          #6
          90 % van de mensen loopt er straal langs omdat hun aandacht ergens anders is..

          Comment


            #7
            Dont worry de meeste komen gewoon hun werk doen en het zal ze een zorg zijn of jij nou planten heb staan of niet .

            En de meeste plantenrippers zijn te lui om te werken of ze zitten in het oud ijzer dus ook daar hoef je je geen zorgen over te maken

            succes

            Comment


              #8
              lijkt me toch interessanter om nu bloeivoeding te geven. Er is al duidelijke pruikvorming, dus waarom zou je geen bloeivoeding geven?

              Comment


              #9
              2 leuke verslagen... ben wel benieuwd naar de opbrengsten.. of hebben ze toch toegeslagen?

              Comment

              Bezig...
              X