Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flushen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Flushen

    Korting op 420shop
    Hey hallo JDers,

    Ik heb 3x Northern Light staan op mijn balkon.
    Ze zijn nu dik 10 weken oud.
    Ik geef ze altijd powder feeding, dat is voeding in poeder vorm. (All in one voeding)
    1 van de 3 planten gaat echt goed, toppen zijn veel groter dan de andere planten.
    30% van de haren zijn nu bruin.
    Ik wil ze gaan flushen en las dat dat zeker minimaal een week van te voren moet. Plus dat de aarde nog helemaal droog moet worden totdat ik dr oogst.
    En nu is het inschatten wanneer ik moet gaan flushen. En dat vind ik zeer moeilijk met mijn eerste kweekje.
    Dus mijn vraag is; Moet ik nu stoppen met voeden van deze plant en gaan flushen? Of is dit nog veel te vroeg?

    Op de site waar ik de zaden heb gekocht zeggen ze dat ik kan oogsten na 10 weken van start en 7 weken bloei.

    Groetjes,

    DG


    2676B949-6651-48FE-BDBB-0164182D4376.jpeg 0FB2FA76-1A24-42FC-8891-87B2E4F0FF4F.jpeg 3EB11448-D12C-49A5-99E7-36F66996BC67.jpeg 1BB9ACFC-04F3-4415-8CB6-5BBD8965154D.jpeg 9563BCA1-8300-4CE3-9268-F365C4B55562.jpeg

    Attached Files

    #2
    Flushen hoeft niet hoor! is gewoon een mythe gewoon lekker oogsten bomvol voeding!

    Comment


    • Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Wil graag wiet roken zonder dat me longen verkacht worden

    #3
    Ik zou ze nog een paar weekjes door laten bloeien. Heb je de trichomen al kunnen bekijken?

    Comment


    • Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Nee heb helaas geen microscoop :/

    #4
    Bij de Hema kun je voor een euro of 5 een vergrootglaasje voor je mobiele telefoon camera kopen, dat werkt goed genoeg.

    Comment


    • Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Kijk dat zijn goeie prijzen. Bedankt voor de tip ga er zsm eentje halen

    #5
    Die mogen nog ff.

    Je hebt altijd voeding gegeven en ik denk dat je wel mag beginnen met flushen.

    zelf begin ik altijd als 3/4de van de witte haartjes bruin zijn.
    maar sommige planten gaan nog eens extra haartjes aanmaken wat inschatten toch moeilijk maakt.

    je kunt beter te vroeg beginnen met flushen als te laat. Je ziet wel of ze nog voeding nodig hebben als je plant geel wordt en nog veel witte haartjes heeft.

    Comment


    • Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Thanks, 40% van de haartjes zijn bruin en er zijn nog geen gele bladeren dus ik wacht er nog even mee

    #6
    Wat versta jij onder 'flushen'?
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      2 weken voor de oogst stoppen met voeding en alleen water geven zodat de voeding eruit gaat. Heb veel gelezen dat als je dit niet doet het echt merkt aan het roken van de wiet.

    #7
    Mijn twee centen:
    Flushen als in een paar weken voor het oogsten geen voeding meer geven, met als doel om voeding uit je toppen te spoelen, is een hardnekkige mythe.
    Flushen als in tijdens de oogst je medium doorspoelen om een teveel aan voeding uit het medium te verwijderen is een valide methode. Weliswaar heeft het haken en ogen (dichtslaan van je medium), maar toch, het principe op zich klopt.

    Comment


    • Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Hey Melgrow, thanks voor je reactie.
      Nu ben ik benieuwd wat jij zou doen.
      Geef je tot in de laatste week nog voeding en laat je het medium gewoon opdrogen?

      Groetjes
Bezig...
X