Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu oogsten of nog even wachten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nu oogsten of nog even wachten?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Vraagje uit het belgenland. Mijn dame 5 ( Liberty Haze, ongeveer 4/5 weken bloei) is stevig aan het bloeien, maar de ene top gaat een beetje sneller als de andere.
    Sommige draadjes zijn al tamelijk bruin, op de andere toppen nog wit.

    Weet niet of ik nu al moet oogsten of niet? zoniet, hoelang zou ik nog wachten?
    Komende week is er alvast veel zon voorspeld. Zelf denk ik om ze nog +- 1,5 week - 2 weken te laten staan, dan heb ik nog voldoende tijd om te spoelen?


    Wat denken jullie? Alvast bedankt!

    Ingezoomd 1.jpg Ingezoomed 3.jpg Top4.jpg Top1.jpg Top2.jpg Ingezoomed 2.jpg

    #2
    Het gaat niet om de haren maar om de trichomen.
    kan je een close-up van de toppen maken?

    Comment


      #3
      Nog ff wachten met de toppen die nog niet klaar zijn.

      De trichomen lijken me milky?
      Je kunt op amber wachten of het ff echt checken.

      Sommige topjes duren wat langer. Wat klaar is alvast oogsten zodat er geen schimmel en dergelijke meer aan kan komen.


      dacht dat ik mijn bericht had aangepast ipv een nieuwe reactie.
      Last edited by Sudoma; 8 October 2018, 18:03. Reden: Niet goed opgelet. De broser doet soms ff gek op mn phone.

      Comment


        #4
        Die heb ik net toch ook al beantwoord? Nieuw topic of uhh? Ben ik nu helemaal gek?

        dat had je gewoon in je vorige topic erbij kunnen vragen haha.

        ja als je ze nog 2 weken wilt laten staan heb je de tijd om te spoelen. Alleen drinken ze niet zoveel als het wat kouder is buiten.

        wat heb je ze gevoerd? En wanneer was de laatste voeding gegeven?

        Spoelen hoeft niet perse he.

        Comment


        • Sudoma
          Sudoma commented
          Editing a comment
          Dat zie ik anders.
          Een oudere plant heeft andere behoefte maar moet echt wel gevoed worden.

          Dus als jij oud wordt.... 65+ hoef je niks meer te eten want je bent rijp en sterft?

          Die laatste 2 weken bij het spoelen zal het niet zo heel veel meer uitmaken maar toch zal de plant zich meer moeite moeten doen om de voeding uit de bladeren te halen. Het zou voor de plant makkelijker zijn als ze tot het einde voeding kreeg. Alleen wij doen dat niet omdat het ons zo is aangeleerd.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Sudoma, het ging erom dat hij wou spoelen vanwege de eventuele smaak van de voeding die je een plant geeft!
          Maar dat proef je niet in de top terug omdat de plant die voeding niet in dezelfde vorm naar zijn toppen transporteerd.

        • Sudoma
          Sudoma commented
          Editing a comment
          Ik weet

          Maar de zin
          Als de plant ouder wordt heeft ie geen voeding meer nodig omdat ie "rijpt" oftewel volwassen wordt en dan sterft.
          reageerde ik op omdat ik juist dat net een beetje anders zie.

          Dat hij wilt spoelen zover was ik al

        #5
        Op je close up zie je witte puntjes op de blaadjes, die moeten meer " amber kleurig" worden.
        Paar weekjes nog.

        Comment


          #6
          Dan lekker doen wat jij wilt. Spoelen of juist niet. De tijd ervoor heb je.


          oh nu zie ik het verschil in vragen binnenwiet en vragen buitenwiet.

          haha je kunt ook een mod vragen of hij je topic verplaatst als je per ongeluk in de verkeerde categorie hebt geplaatst.

          QnQ had je wel ff kunnen doen he toen je zag dat het een buitenplantje was foei. hahaha

          Comment


            #7
            5 weken bloei is wel echt vroeg.
            Mijn Liberty Haze heeft 10 weken moeten staan.
            Toppen moeten nog flink zwellen, rond week 5 moet dit beginnen.

            Comment


              #8
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Sudoma
                Sudoma commented
                Editing a comment
                I know. Daarom juist.
                Was ook lollig bedoeld

              #9
              Dan zou het nu zo ongeveer moeten beginnen aanzwellen.

              Ging je voor meer amber trichomen dan? Zou meer voor het 'high' gevoel willen gaan dan voor het stoned gevoel.

              Gewoon uit interesse. Heb je een goede oogst van je plant gehaald?

              Comment


                #10
                Inderdaad.
                Hmm daar was ik minder tevreden over.
                Heb hier wel al paar keer gelezen van kwekers die er wel tevreden over waren.
                Moet er wel bijzeggen dat het de eerste keer was dat ik bio voeding gebruikte dus dit zal wel aan mij gelegen hebben.

                Comment

                Bezig...
                X