Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe ver in bloei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe ver in bloei?

    Korting op 420shop
    Dag geliefde kwekers,

    Aangezien dit mijn eerste kweekje van 3 hollands hope planten en 1 lavender is, heb ik nog best wel wat vragen. Nu zijn mijn mooie buitenplanten al een goed tijdje in bloei maar vraag ik mij af hoe lang dit nou allemaal gaat duren en of het wel naar behoren gaat. Volgens andere kweken zouden ze moeten afbloeien na de tweede helft van oktober.
    Alvast bedank voor jullie feedback.
    Attached Files

    #2
    Hollands hope heeft 10-11 weken bloei nodig om goed af te bloeien.
    Half september was het 12/12 buiten, de tijd waarop ze ongeveer in bloei gaan.
    Ik weet niet wanneer ze zijn begonnen, dat weet jij alleen.
    Dus hoe lang ze bloeien weet ik niet, hoelang ze nog moeten weet ik daarom ook niet.

    Waarschijnlijk 1e week september begin bloei, 1e of 2e week van november klaar.
    Mja...da's puur nattevingerwerk.

    Ze zien er nog niet klaar uit iig.
    Als ze nog gezond zijn, lekker laten staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bekijken van de gehele plant is ook belangrijk. Is de plant duidelijk stervende, gele bladeren, verdorren vd plabtnt, dan eindigt ook de bloeifase.

      Jouw plant ziet er nog mooit groen uit, en ook aan de toppen te zien denk ik minimaal 3 weken. Misschien dat je de 2 planten die t verst zijn over 2 weken kan knippen. Echter ik vrees dat het goede weer tegen die tijd wel over is. Succes

      Comment


        #4
        Bedankt voor je reactie!

        Comment


          #5
          Ik heb ook Hollandse Hoop staan.
          Ik ga de mijne oogsten rond 2 november.
          Mijn HH is begonnen met bloeien rond 1 september.
          Mijn toppen zien er veel voller uit en de haartje zijn ook al bruin aan het worden.

          Veel succes

          Comment


            #6
            Bedank! Hopelijk heb je een mooie oogst straks! Ik denk dat mijn planten zullen dan ook wel rond dezelfde datum klaar zijn, de lavender gok ik ietsjes eerder.

            Comment


              #7
              Hoe zien je planjes er ondertussen uit?

              Comment


                #8
                Hoi! Leuk dat je het vraagt. Het verschilt heel erg per plant. Een van de Hollands hope is denk ik abijna klaar, de andere twee overduidelijk nog niet. Bij de lavender komen steeds maar weer nieuwe bloeiharen en is dus ook nog niet klaar.
                Zomenteen zal ik nog wat foto' s sturen.

                Comment

                Bezig...
                X