Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijna oogsttijd. Minder geur eind van de bloei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bijna oogsttijd. Minder geur eind van de bloei?

    Korting op 420shop
    Ik ben gepensioneerd, woon in het Zuiden en plante deze plant ivm div kwalen van mijn vrouw, echter ook om zelf te gebruiken als preventie tegen allerlij aanwezige en mogeljk aankomende kwaaltjes. De pure 96% acohol heb ik reeds gekocht en ik wil er tinctuur van gaan maken. De plant heb ik zelf getrokken vanaf zaadje tot reuzen huidige cannabis plant met behoorlijke buds.
    Het is een Medicinale plant genaamd Royal Highness en ze doet haar naam eer aan want ipv de maximale aangegeven maat van 110 cm is de hoogte ong 240 cm. Ze staat met de voetjes in de volle grond en wordt beschermd door een lidl plastic tuin kastje van 2 m hoog. Dat kastje heb ik dus moeten verhogen en staat nu op stapeltjes beton klinkers.
    De trichomen waren al een poosje aan het verandetev van doorzichtig naar melkkleur en ik wacht nog op de amberkleurige . Toch heb ik het idee dat ik moet gaan oogsten want de plant is op zijn retour en de bladeren beginnen flink te verkleuren. Ook lijkt het of de geur minder is nu als bijv. 10 dagen geleden, maar misschien ben ik er ook te zeer aan gewend omdat ik er dagelijks behoorlijk lang naar kan gaan kijken met een kleine loep van 8x.
    De zakmicroscoop (60/100x )was helaas wat laat besteld, maar die komt morgen waarschijnlijk met de post. De bloemhaartjes beginnen nu ook wat bruin te kleuren en ook de blaadjes op de buds kleuren nu wat donkerder ipv het eerdere frisse groen.
    Toch nog even een vraag, kan het zijn dat de geur afneemt tijdens de late bloei of bij bereik van het eindstadium of maak ik me zelf wat wijs?

    #2
    Ja, de geur is tijdens de 3-4e week van de bloei het hevigst.

    Als de trichomen nog milky zijn, is ze nog niet op haar retour.
    Herfstkleuren, ja dat kan wel, dat hebben de meeste buitenplanten nu.


    ----
    -foto's kun je beter naar JD uploaden. Dat kan op 3 manieren.
    Externe sites bezoek ik (en veel anderen) niet.

    Volgens mij zie ik ook je echte naam erbij staan dus misschien wil je die posts nog aanpassen?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Ja, de geur is tijdens de 3-4e week van de bloei het hevigst.

      Als de trichomen nog milky zijn, is ze nog niet op haar retour.
      Herfstkleuren, ja dat kan wel, dat hebben de meeste buitenplanten nu.


      ----
      -foto's kun je beter naar JD uploaden. Dat kan op 3 manieren.
      Externe sites bezoek ik (en veel anderen) niet.

      Volgens mij zie ik ook je echte naam erbij staan dus misschien wil je die posts nog aanpassen?
      Dit!

      Je manier van foto's uploaden is niet echt anoniem meer.. kijk even hoe je ze op de site zelf krijgt..

      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

      Comment


        #4
        Ik heb zelf de naam bij de foto's maar even aangepast.
        Zo lijkt het in ieder geval wat meer anoniem, alhoewel delen via google nooit helemaal anoniem is natuurlijk.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Johnnydekweker
          Johnnydekweker commented
          Editing a comment
          Q jij moet nog 45 berichten schrijven en je hebt 20k berichten ;O dat wordt een ongelofelijke mijlpaal ;D

        #5
        Allereerst bedankt voor de reacties en voor de tip omtrent de fotoos.
        Ik heb vanochtend de bestelde zakmicroscoop ontvangen met ook een klem voor op mijn telefoon om er foto's mee te kunnen nemen.

        Aangezien mij de kleur goed leek van de trichomen ben ik gestart met knippen en ik heb de hele dag geknipt. Morgen weer verder er mee.

        Vanavond heb ik van de kleinste bloempjes en het fijne knipafval 750 gram wiet boter gemaakt. Ook heb ik ter proef met olijfolie en water cbd olie gemaakt van dat heerlijk geurende en plakkerige knipafval. Dit olie/water mengsel staat nu te koelen en gaat daarna in de vriezer om water en olie weer te scheiden.
        Attached Files
        Last edited by Royal Highness; 18 October 2018, 23:36.

        Comment

        Bezig...
        X