Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 lobblaadjes en 3 gekartelde blaadjes bij 1 plant

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3 lobblaadjes en 3 gekartelde blaadjes bij 1 plant

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Van de 5 zaadjes die ik 14 juni in mijn potten heb gedaan zijn er 4 mooi aan het groeien (foto's volgende week).
    Nu ben ik wel wat rare dingen tegengekomen: 1 plantje heeft 3 lobblaadjes (die normale, vlakke blaadjes), en ook 3 gekartelde blaadjes; dit is een uitzondering, of niet? Deze groeit ook minder snel dan de anderen. Ik weet niet wat ik er mee aan moet, hopelijk is dit positief, maar ik zou het niet weten. Wat moet ik hiermee?

Daarnaast is er door de hagel van zondag van een plantje 1 lobblaadje afgescheurd, en hierdoor is 1 gekarteld blaadje opeens heel erg gaan groeien; dat gekarteld blaadje is nu al groter dan het overgebleven lobblaadje. Het andere gekartelde blaadje lijkt dood te zijn, zijn lengte is maar 3mm tegen de 10mm van zijn broertje, en is ook rg dun. Wat kan ik hiervan verwachten?

Gelukkig heb ik in ieder geval n plantje die erg goed groeit, en geen afwijkingen heeft. Nu maar hopen dat het een vrouwtje is, en lekkere dikke toppen krijgt.

Marco.

Re: 3 lobblaadjes en 3 gekartelde blaadjes bij 1 plant

Gewoon lekker laten uitgroeien en zien wat er van komt man
    No worries, zoiets maak je niet altijd mee he. En zulke dingen zorgen voor verrassingen tijdens de kweek.

Comment

Als je er een foto van post, kunnen we nog beter zien hoe je ervoor staat en kunnen we je nog beter helpen

En we zijn natuurlijk allemaal benieuwd hoe zo'n "Freakje" eruit ziet

Hier op het forum zijn er al een aantal freakjes langs gekomen. En die doen qua opbrengst niet onder voor "normale" planten.

Dus gewoon lekker laten doorgroeien, komt wel goed!

Comment

Oke, die laat ik dus wel lekker groeien.
        Hebben jullie nog iets te melden over het plantje waar na 1 week groei al een lobblaadje vanaf is? Is dit erg schadelijk voor de groei?

Foto's zou ik ook graag willen delen, maar de camera wordt niet herkend door de PC. Er is inmiddels een card-reader vanuit China naar me verzonden, over een weekje 1,5 week (en dan zijn de plantjes hopelijk ook echt het bekijken waard) heb ik hem wel binnen.

Comment

Dat is een Triploide als ik het goed begrijp.

Deze zien er zo uit:

Is niets erg, deze zullen normaal groeien zoals een andere plant.
          Edit: De lobbladjes vallen na verloop van tijd idd af, sommige mensen plukken deze er ook af eens ze geel beginnen worden. Is normaal.

Peace

Comment

@ smokey .

Grtz

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X