Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb ik mijn wiet zojuist verpest?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heb ik mijn wiet zojuist verpest?

    Korting op 420shop
    Dag vrienden van het goede leven,

    na 2 en een halve week mn wiet gedroogt te hebben was het ongeveer wel droog maar heb ik voor de zekerheid nog even de wiet in een plastic bak gelegd met een verwarming erop voor 30 minuten. Van te voren heb ik die bak nog ff schoon gemaakt met allesreiniger en afgedroogd. Nou, wiet in de bak verwarming erop gericht en gassen maar. 10min later rook de schuur bestwel naar allesreinigerdampen. Kan het zijn dat de allesreinigerdampen nu in de wiet zijn gegaan waardoor het schadelijk is geworden? Sorry voor deze domme vraag maar volgensmij heb ik niet zo slim gehandeld..
    20181027_114231.jpg

    #2

    Comment


      #3
      ik denk niet dat die allesreiniger het gaat verpersten, maar wel de dat kacheltje.
      Wiet moet je curen en niet drogen met een kachel.

      Comment


      • Johnnydekweker
        Johnnydekweker commented
        Editing a comment
        Tja, ik merkte dat het niet echt droger werd dan zijn huidige staat omdat het droogte in een vochtig schuurtje. Dus als ik een pure draaide bleef hij niet branden. En nu brand ie gewoon lekker door en hij is nog heerlijk hoor! 30 minuten verwarmertje er op niks mis mee (vind ik)

      • Anthony997
        Anthony997 commented
        Editing a comment
        Hoelang waren de toppen aan het drogen in de schuur ?
        Mijne zijn ook aan het drogen in mijn schuur.
        Ze zijn al 1 week aan het drogen en zijn nog steeds niet droog.
        Ik reken zeker nog 2 weken voor ik ze ga curen.
        Ik heb de mijne in een doos gehangen met ventilatie gaatjes waar er nog 2 ventilators draaien ( voor schimmel te voorkomen )

      #4
      Jouw profielfoto past je enig Johnny.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      #5
      Zonde man, die kachel gaat alles knisperig en veel te droog maken. Als dat beetje wiet al voor 75 procent droog is, haal t dan weg uit die schuur, stop t in die bak en zet de bak nog een paar dagen ergens waar t niet vochtig en koud is. Dat laatst beetje vocht er dan zo uit. Vooral in dit weer wordt de luchtvochtigheid in een schuur gewoon niet laag genoeg om je wiet voldoende te drogen. Dan blijven de steeltjes buigen ipv BREKEN. Dus of verwarming in schuur plaatsen of wiet ergens anders. Maar niet op deze manier
      Last edited by Mat87; 29 October 2018, 07:24.

      Comment


      • Johnnydekweker
        Johnnydekweker commented
        Editing a comment
        maar ey! ik heb het getest, en het is gewoon goeie!

      #6

      Comment


        #7
        Als het brand, de smaak is goed en het effect is er, dan is er niks aan de hand denk ik?

        Soms droogt het gewoon niet goed. Als het hier na 3 weken niet droog is zet ik ook de kachel aan voor 24 uur.
        Ik blaas er dan wel niet direct op, ik verwarm de ruimte waar de droogtent staat, mgoed....je moet toch dat vocht kwijt.

        Knipafval ligt hier een paar uur onder de hps lamp.
        Daarvan gaat de thc ook niet meteen "dood".
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #8
          ik weet niet of het nog relevant is ..maar om iets te drogen in een koele klamme omgeving zal je idd een warmtebron moeten introduceren.. het hoeft niet zoveel te zijn, als je je opgewarmde lucht maar blijft circuleren en langs een koeler "element leidt.. bv een aluminium zijknat oohps zijkant, van een doos, als warmte bron bv een mokwarmer op usb.. zorg dat je onder een koepel werkt.. dus laat geen warmte naar boven uitlekken.. denk aan een ouderwetse dome met je wiet luchtig centraal & contactvrij van iig het koelelement.. zorg ook dat er geen condens langs de electra kan druipen.. die mokwarmer is wellicht iets teveel van het goede..een veilig soort handwarm lampje misschien heeft er nog iemand een goed suggestie..
          Last edited by Basement Jack; 30 October 2018, 20:16.

          Comment

          Bezig...
          X