Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bud washing, doet iemand dat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bud washing, doet iemand dat?

    Korting op 420shop
    Bij het speuren naar informatie hoe te oogsten kwam ik het fenomeen bud washing tegen. Het idee is grofweg dat je na de eerste trim je toppen in een bak water met baksoda en citroensap doet, daarna in heet water en daarna in koud water. Ik ben er nog niet helemaal achter wat het nut is, behalve dat je je toppen ontdoet van gruis en/of stof?

    Zijn er mensen hier die dit doen? Zo ja/nee, hoe en waarom?

    Filmpje:

    #2
    Heb een keer een watercure gedaan, 7 dagen je wiet onder water houden waarbij je elke dag je water ververst. Na 7 dagen droog je je wiet geforceerd met de ventilator erop.

    Heb dan toen gedaan omdat ik met spint zat. Je wiet ruikt wat minder en proeft wat minder, is ook minder scherp. Het effect zou volgens sommige sterker worden.

    Onder het filmpje schrijven ze ook dat ze wassen om de wiet schoon te spoelen van eventuele insecten of residu e.d.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      En wat doet dat soda en citroensap dan?
      Soda reageert met het citroensap, en geeft dan kooldioxidegas en hitte af volgens de interweb.
      Komt er ook geen natriumoxide vrij bij verbranding?
      Idunno man, ik zou toch voorzichtig zijn met wat al die achterlijke Amerikanen doen als je niet precies weet wat de gevolgen zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik heb toentertijd schoon water gebruikt, daar kan niet veel mee mis gaan. Zou er ook niet zomaar vanalles bijflikkeren..

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Precies.
        Voor je het weet komt er een heldere geest die er melasse of ander spul bij gaat doen, "voor de smaak".

      #4
      Ik heb het ook nog gedaan.
      Waar ik vroeger woonde had ik veel last van opwaaiende droge aarde.

      Fanleaves eraf, onderdompelen in lauw water, even laten uitlekken en knippen.
      Je kan bijna niet geloven hoe vuil het water was na het wassen.

      Merk je niets van achteraf.
      Binnenkweek zou ik dit niet doen.

      Comment


        #5
        baking soda met citroen .. sommige binnenkwekers hangen een fles azijn te druppelen boven een bakje bakingsoda/zuiveringszout..dit om de co2 levels wat op te krikken in desbetreffende ruimte.. weer anderen spuiten een co2 blusser leeg in een sok en laten de ijsklont sfeervol uit een hanging basket boven de planten "dampen" maar deze behandeling zegt me niks..

        Comment

        Bezig...
        X