Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen bij mijn stappenplan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Haal een zak koemestkorrels en de goedkoopste potgrond die je kunt vinden. Meng die nu door je huidige aarde (ja, de hele 10kg zak koemest en alle potgrond). En dan kun je komende lente met een verse bodem goed van start. Voor potten zou ik ook gewoon supermarktpotgrond gebruiken. Ik doe al 10 jaar niet anders, en dat gaat altijd goed.
    Ik heb in totaal iets van 25 vierkante meter tuin dat ik ga bewerken. 20 vierkante meter zal ik gebruiken als moestuin voor groenten en fruit, 5 vierkante meter om de cannabisplanten op te groeien. Heb momenteel nog een zak van 25kg koeien + kippenmestkorrels liggen. Stel je voor dat ik dit alles + potgrond ( of compost?) over die 25 vierkante meter verdeel?

    Bestaat er dan geen gevaar voor overbemesting? Het is een kleigrond dus van nature al hoog aan voedingsstoffen?


    Alvast heel erg bedankt voor de tips. Ik waardeer dit erg!

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Daarom moet je dat nu doen.
      1kg/m2

      Als je een schep grond uit je tuin meeneemt naar het plaatselijke tuincentrum kunnen ze dat voor je testen.
      Meestal is dat gratis, maar misschien eerst even vragen
      Dan heb je in ieder geval een idee wat je hebt.
      Last edited by QnQ; 14 January 2019, 08:12.

    #17
    Bedankt voor de tip. Ga dan eens aan de slag gaan met potgrond (heb goedkope universele potgrond gevonden) en die mest die ik nog liggen heb. Heb het gevoel dat die grond momenteel dood is van jarenlang misbruik (zeer zanderig). Zijn er nog manieren om dat bodemleven terug op gang te krijgen? Compost toevoegen?

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      In september beginnen met een humuslaag die de hele winter kan afbreken. Da's nu te laat.
      Het bodemleven is nooit vertrokken, dat kan praktisch niet. Het heeft zich aangepast naar de huidige omstandigheden, en het zal weer flink opleven na een goede bemestingsbeurt.
      Compost toevoegen kan nu ook nog, maar dan is het 'n puntje dat het door de bodem geschept zal moeten worden, en dat die bodem met enige regelmaat water moet krijgen.
Bezig...
X