Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een greenhouse/kas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groeien in een greenhouse/kas

    Korting op 420shop
    Goedendag collega's,

    Wie van jullie heeft ervaring met het groeien in een kas?
    Wat vragen die ik hier over heb:

    Er word vanuit verschillende leveranciers aangegeven of een wietsoort geschikt is voor buiten of binnen.
    De binnen soorten zijn voornamelijk vanwege het feit dat wij niet in een tropisch klimaat wonen? Hoewel ik iemand uit een growshop ooit heb horen zeggen dat je in feite iedere soort buiten kan zetten.
    En is een kas dan misschien net iets beter?

    Zijn er mensen die hun kas verwamt hebben, zo ja, tot hoe lang kan je dan doorgroeien?

    Wederom dank voor jullie ingevingen!

    #2
    In een kas regel je het klimaat zelf en kan je het optimaal houden. Zo kan je het hele jaar door kweken mits verwarming e.d. voorzieningen.

    Je kan alles buiten zetten maar dan zul je tot de zomer moeten wachten en ons weer is niet altijd goed voor de planten.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


      #3
      In een kas heb je minder last van temperatuurschommelingen en regen.
      Je zit wel nog steeds aan het licht vast, dus in feite doe je hetzelfde als buiten kweken.

      Buiten en in de kas blijf je afhankelijk van het weer.
      Dus ik zou soorten zoeken met niet al te dikke toppen, en niet al te stevig.
      Of in ieder geval heel veel toppen, zodat je veel kleinere toppen krijgt ipv 1 cola.

      Als je meerdere zaden zaait, kun je de zwakkelingen eruit gooien.
      Een sterke gezonde plant is minder vatbaar voor ziektes en beestjes.

      Ook in een kas kan je toprot krijgen, en meeldauw ligt altijd op de loer.
      Net zo snel als buiten omdat de LV in een kas flink kan oplopen. Idealiter doe je ook iets aan de ventilatie in een kas.
      Een raampje open zetten is leuk, maar als het straks 30 graden is buiten, is het in de kas >40 als je niet actief ventileert.
      Dek in ieder geval de grond voor het grootste deel (niet helemaal eh) af zodat daar geen vocht uit omhoog komt.

      Zijn er mensen die hun kas verwamt hebben, zo ja, tot hoe lang kan je dan doorgroeien?
      Die vat ik niet helemaal.
      De planten groeien gewoon door tot ze in bloei gaan.

      In een kas ben je afhankelijk van het licht of van het zaad vwb de bloei als je niet verduisterd.
      Fem en reg zaden gaan half september in bloei. Ook in een kas.
      Een autoflower gaat na 3-4-5 weken vanzelf in bloei, vandaar de naam AUTOflower.

      Verwarming is wel handig, maar niet noodzakelijk.

      Nog een tip: Kijk niet naar wat leveranciers je vertellen!
      Dat is er alleen op gericht om veel te verkopen.
      Kijk op het forum bij de buitenkweekverslagen van andere kwekers.
      Dan zie je echt wat je van een soort kan verwachten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Thanks Green Mamba en QNQ!
        @QNQ: Wat ik eigenlijk bedoelde met "Zijn er mensen die hun kas verwamt hebben, zo ja, tot hoe lang kan je dan doorgroeien?"
        Stel, we zitten in oktober/begin november, er is nog wel wat licht, maar buiten is het stukken kouder, kan ik dan in een verwarmde greenhouse nog kans maken om een mooie plant te kweken door te verwarmen.
        In NL zitten we dan eigenlijk buiten het seizoen, maar als ik dan nog een paar goede autoflowers in een verwarmde kas, wat zijn dan de kansen?

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            ah oke...tot hoe lang kun je doorgaan.
            Mjah, eigenlijk hoef je niet te stoppen als je een verwarmde kas hebt.
            Maar een autoflower bij minder dan 10 uur licht moet je je niet teveel van voorstellen.
            Een verwarmde kas is leuk, maar geen magische wonderdoos, het licht blijft het meest belangrijk.

            Half september is het pas 12/12 buiten, de meeste planten staan dan net in bloei, dus als je een kas hebt, dan heb je wat meer kans om een gewone fem.soort netjes af te bloeien.
            Met een gemiddelde van 8 weken bloei zit je dan al in november.

            Ik probeer te zeggen, met een kas hoef je geen autoflowers te zetten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              je ken wel tips blijven geven,gaat hem echt niet worden dit
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment

              Bezig...
              X