Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

** Het grote Wat-Zal-ik-dit-Jaar-gaan-Kweken-topic **

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Voor mij dit jaar de eerste keer buiten. Heb besloten om 4 verschillende plaatsen in de tuin te gebruiken. Ik heb nogal wat inkijk van buren, dus moet een beetje strategisch plannen waar ik de dames plaats.
    voor mij word het 2x auto duck van dutch passion en 2x auto skywalker haze van voorgaande.

    EDIT: Ik zal mijn plan hoogstwaarschijnlijk moeten aanpassen, de buurman heeft vandaag een boompje op mn serre laten vallen.
    Attached Files
    Last edited by Stijnerbeer; 27 March 2021, 20:59. Reden: zie foto

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      En 2 dagen knutselplezier bovenop! Een serre is ook maar een grote meccano doos.

      Ik heb een heel erg goedkope, dat is extra uitdagend. Stukken verbuigen. Gaatjes die er niet zijn zoals op de tekening. Chinese handleiding waar 4 pagina's ontbreken. En schroefjes die niet passen. Een Duits you-tube filmpje bracht uiteindelijk de uitleg hoe het klapraampje nu aan de nok bevestigd moest worden.

      Enjoy!

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      WOW, da's balen zeg!

      Ik vind Q's positieve kijk er op wel leuk

    • Stijnerbeer
      Stijnerbeer commented
      Editing a comment
      Er komt inderdaad een nieuw kastje, omheining en etc, hopelijk vrij snel.
      Normaliter zou het dezelfde zijn als degene die er stond, en dat viel vrij goed mee qua montage. Uiteraard op kosten/verzekering van de buurman. Hoe het geregeld wordt maakt me niet uit, alst maar geregeld word.
      Positief is dat ik m'n zithoekje in de tuin kan afwerken, nu heb ik ruimte om met een aanhanger te staan en kan ik mijn 1,7m hoge hoop zand afgraven
      Da's iets wat ik sowieso ga moeten doen, want al het glas van die serre ligt gewoon verspreid +- 3m rondom waar de serre stond. Als ik dat nu niet doe, dan ga ik binnen een paar jaar nog wekelijks glas in m'n voeten hebben.

    #77
    Iemand ervaring met de Critical Kush Auto van Barney's Farm?

    En dan heb ik het vooral over het effect. Opbrengst boeit me niet zo, want ik gebruik zo weinig dat ik snel tevreden ben.
    Ik herhaal nog maar eens, ik zoek niet al te sterk en iets wat vooral ontspanning geeft, weg met die stress.

    Er staat wel een verslag over dit soortje op JD, maar dat houd op na 12 posts, daar heb ik dus niet veel aan.

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      was ik ook benieuwd naar, schijnt wel sterk te zijn, 23 % dacht ik

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Oef, dat is echt veel te sterk voor mij. Gelukkig heb ik inmiddels al voor een andere soort gekozen (zie verderop in dit topic). Je zal het dus zelf moeten proberen om erachter te komen.

    #78
    Juist een hoop guerilla AFjes gezaaid.
    20210408_160453.jpg
    3 Critical, 5 girl scout coockies, 2 Amnesia, 1 OGkush en 1 NLX.

    We zullen zien wie overleeft.

    Ben van plan er 1 in de bloembak van ons 'directieterras' te smokkelen

    Het plebs mag daar gewoonlijk niet komen.

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    #79
    Deze ronde 4x Braindamage van Growers Choice binnen (BioBizz) en vanaf juni 5 x RoYal Critical van RQS buiten (Plagron mineraal). Even een ronde op veilig.
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dit dezelfde BrainDamage als onze vriend Remco? Dan wel es benieuwd

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Ik ook! Kijken of die het biologisch ook goed doet...

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      A de jongens doen me watertanden , Brain Damage goe spul ik mis hem wel , een lekker temperatuurtje goe wat eten en veel licht en niet te vroeg oogsten !!

      Hij staat al terug op men verlang lijstje !! Voor volgend jaar !! Nen zomer teelt met den BD mmmm we zien wel !!

      BD jaja goei keuze , ben eens benieuwd wat jullie er van vinden ??

    #80
    De plannen zijn gewijzigd voor komende buitenronde. Geen Dinamed CBD deze keer. Wat dan wel?
    Uit de vriezer: 3 x Seedstocker CBD 1:1 SILVER LIME HAZE AUTOFLOWER
    Onderweg: Nieuwe feminized Indica strain van Dutch Passion: CBD Mazar (Charlotte's Angel x Mazar)

    Reden:
    Na telefonisch onderzoek bleed de Dinamed CBD bij Azarius en Zamnesia niet te worden ingekocht. De 2 oude pakjes die ze nog van vorig jaar hebben liggen mogen ze van mij houden. Ik zag dat je op de site van Dinafem zelf ook niet meer kunt bestellen i.v.m. wetgeving o.i.d.

    Eind mei starten met ontkiemen.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Yw. Zo ervaar ik het ook. Ik ervaar de lage thc hoge cbd gehalte als een relaxed makend goedje. Heerlijk op 190 graden in de Air II.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      keeshaze123 hoe is je Dinamed bevallen?

    • keeshaze123
      keeshaze123 commented
      Editing a comment
      Ess Helaas door het slechte weer heeft de plant het niet gehaald..

    #81
    Ik heb mijn besluit genomen en een bestelling geplaatst.
    Dit jaar wordt het Auto Blueberry van Dutch Passion.

    Ik wilde eerst nog de uitslag van Lotto #3 2021 afwachten, want die Auto Mazar lijkt me ook wel interessant, maar ik zag dat er steeds meer zaden niet meer leverbaar waren en ik wilde geen risico lopen dat mijn gekozen soortje net voor mijn neus uitverkocht was.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Leuk om te horen. Ik begreep dat het een auto soortje is die al wat langer meegaat en zich bewezen heeft. Dus in die zin niet heel spannend, maar voor mij een nieuw soort en dus wel weer spannend.
      Een soortje ja. Ik heb eigenlijk genoeg voorraad om nog een paar jaar voort te kunnen, ik gebruik vrij weinig Maar voor de lol is het wel zo leuk om toch een plantje te hebben dit jaar en een nieuwe soort maakt het dan wat interessanter.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Voor je het weet heb je genoeg wiet om 2 jaar mee te doen. Ik vind het zelf echter wel fijner om jaarlijks verse wiet te kunnen vapen.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Sterker nog, dat heb ik en meer. Van de 6 weckpotten die half gevuld waren heb ik er pas 1 voor de helft (1/4 weckpot dus) opgemaakt. Mij gebruik is zo laag dat ik het nooit opmaak. Maar volgens mij blijft het wel goed in die potten hoor. Dit jaar kweek ik puur voor het kweek plezier, nou ja en voor nieuwe ervaringen met anderen soorten natuurlijk. Voorraad is bij mij nooit een probleem.

    #82
    Deze zomer ga ik mijn eerste buitenkweekje zetten
    - Pineapple express auto van Fastbuds
    - OG kush CBD fem huismerk
    - Orange bud fem DutchPassion
    - Caramel fem huismerk
    - Dinamed CBD fem Dinafem
    Ben erg benieuwd hoe het zal verlopen
    Fijn weekend allemaal

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      in de mix. Succes Kees.

    #83
    Ronde 2022 gaat worden:
    2 x CBD Mazar van Dutch Passion (Fem) - Prima super lage thc wiet.
    2 x Dinamed CBD van Dinafem (Fem) - Tocht nog een aantal van kunnen krijgen. Gelijk ook maar wat ingevroren.
    1 x Cheezer CBD (Fem) huismerk Wietzaadjes.nl - Cadeautje van de shop.
    1 x SeedStocker Silver Lime Haze (AF).

    Lekker in de buitenlucht. Ergens eind mei van start.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Leuke soortjes weer Ess. Die Cheezer is dat niet zo'n stinkerd? Lekker
      Succes!

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Thanks!

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      @eurogrow Ik ga dit jaar ontkiemen in de week van 2 tot 8 mei. We zitten dan in het eerste kwartier en met een wassende maan. Dat wil zeggen tussen de nieuwe maan en de volle maan. De zaden worden in die periode meer omhoog getrokken door de maanstand. Ik las dat veel boeren hier rekening mee houden als ze zaaien en ik ga dit ook maar eens toepassen.

    #84
    Ben al begonnen heb er 5 ontkiemd. al is het wat vroeg, maar wil wel zien wat ze gaan doen.

    2 skunk auto's van wietzaadjes.nl.
    3 grapefruit auto's van wietzaadjes.nl

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      @ Slome Joop nee het zullen geen toppers worden Maar wil. Zo veel mogelijk draaien liefst 3x buiten.
      Ga 2 gewoon er bij zetten in maart.
      @ Brandnetel wordt het ook niet een top oogst, maar wil even zien wat ze gaan doen. Als. Moi weer is buiten hahaha. Maar zal meest binnen staan achter het raam..

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Leuk om te proberen, mits je de zaden er voor kan veroorloven. Ik ben benieuwd. Houd je ons op de hoogte? Als het een beetje meezit kunnen ze wel heel mooi afbloeien in mei.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Tuurlijk gaan we dit bij houden, en 'n zaad over niet echt maar heb aandrang om buiten te beginnen.

    #85
    Fastbuds terug

    Komt goed

    Comment


      #86
      Oorspronkelijk geplaatst door Ess View Post
      @eurogrow Ik ga dit jaar ontkiemen in de week van 2 tot 8 mei. We zitten dan in het eerste kwartier en met een wassende maan. Dat wil zeggen tussen de nieuwe maan en de volle maan. De zaden worden in die periode meer omhoog getrokken door de maanstand. Ik las dat veel boeren hier rekening mee houden als ze zaaien en ik ga dit ook maar eens toepassen.
      Hallo Ess ik zie dat het
      Eerste kwartier 9 mei 2022 02:22:13 Is hoe zit het nu in elkaar moet je dan klaar zijn voor 9 mei

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Met wassende maan zaaien houdt in tussen nieuwe maan en volle maan dus tussen 30 april & 16 mei 2022. Ik ga 9 mei ontkiemen. Vanaf dat moment neemt de aantrekkingskracht van de maan toe. Heerlijk dat het seizoen weer gaat beginnen. Ik ben er echt aan toe om lekker buiten met wat planten in de weer te zijn.
        Last edited by Ess; 13 April 2022, 09:22.

      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Ja lekker toch het wordt 25 graden van het weekeind
        Ik ga volgende week ontkiemen

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Volgende week is mij net iets te vroeg voor mijn photo fem's. De meeste lichturen pak je buiten door toch ergens pas rond half/eind mei te beginnen.

      #87
      Het valt mee vind ik
      1 mei tot eind mei ca 40 minuten
      1 Mei 2022

      31 Mei 2022
      06:57 21:27 14:29.
      Half mei 20 minuten met eind mei
      16 Mei 2022
      07:06 21:15 14:09
      Terwijl je in juni al weer gaat afbouwen
      https://www.sunrise-and-sunset.com/n...nada/2022/juni

      Comment


        #88
        Wat veel nieuwe namen, maar dat is ook logisch na jaren afwezigheid.
        Ik kwam hier nog zelden ivm teveel andere dingen die mijn tijd claimen maar heb bijna ieder jaar wat buiten staan.
        De afgelopen tijd wat zaden aan het sparen geweest en ik had nog wat liggen van eerdere jaren.

        Heb gekozen voor iets meer sativa omdat ik meer van de euforie/muziek bubbel ben dan van coma roken.

        Ben er nog niet uit maar het is nog vroeg. Hier zal ik uit moeten kiezen:

        Lemon Haze - Huismerk Wietzaadjes
        Fruit Punch Auto - Heavyweight Seeds
        Orange Sherbet Auto - Fastbuds
        Auto Zamaldelica - Ace Seeds
        Northern Light Auto - Huismerk Wietzaadjes
        Lowryder 2 Auto - Huismerk Wietzaadjes
        Skunk Red Hair - Huismerk Wietzaadjes
        Purple Haze Automatic - Zamnesia Seeds​
        Sweeth Tooth - Barney's Farm

        Red Hair gaat hier eigenlijk altijd goed, de Sweet Tooth en Sweet Tooth auto meerdere keren gedaan, lekker maar nooit zo goed als die van Stemma van jaren geleden.
        Veel storm schade trouwens vorig jaar, maar ondanks de afgebroken takken toch nog genoeg om te overbruggen tot okt. Ik rook ook maar een paar per dag en alleen in de avonden dus had genoeg aan anderhalve plant.

        Succes allemaal.
        Baas in eigen brein.

        Comment


          #89
          Genoeg om uit te kiezen
          maar met een goede planning zal je alle kunnen uitproberen
          Alleen welke in welk jaargetijde?
          huismerk is mij niet echt bevallen
          6of7x was het ...
          en 1x ben ik verbaasd dat was de 60dayofgrapefroot echt een monsterlijke auto
          Maarja is die lijn homogeen of had ik een speciaal phenotype
          maar de cheese is geen cheese de diesel geen diesel en de amnesia haze geen amnesiahaze
          dus ik probeer ze niet meer
          Al hoop ik dat jij meer succes hebt met hun zaden
          Dus ik had de keuze gemaakt op alle andere zaden dan die van het huismerk

          Comment


            #90
            Zoals Bob ook al zei, die huismerk soorten zijn onbetrouwbaar.
            Gaat vaak goed, maar je neemt een risico met Herma's.

            Dus Sweet Tooth van Barneys
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment

            Bezig...
            X