Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten meteen de zon in ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten meteen de zon in ?

    Korting op 420shop
    Hallo ,
    ik ben nieuw hier en in de wietkweek ( weet er niks van ) en heb 10 zaadjes gekocht
    mijn vraag is moet je plantjes eerst wat in de schaduw plaatsen en of mag die gans de dag in de zon staan ?

    #2
    Nou die mogen vol in de zon hoor daar zijn ze voor gemaakt zo veel mogelijk zon
    Last edited by QnQ; 16 April 2019, 12:01.
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Als je ze nog moet zaaien mag dat meteen in de grond in de volle zon.
      Wel opletten dat het niet te snel uitdroogt, misschien de eerste 2-3 dagen een boterhamzakje over de pot trekken.

      Als je binnen voorgroeit mogen ze niet meteen in de zon, dan verbranden ze, en krijgen je witte bladeren.
      Je moet ze dan eerst afharden.

      De eerste dag zet je ze 's middags buiten, op een beschutte plek uit de zon.
      Tweede dag weer, maar dan iets langer
      Derde dag zorg je dat ze 's ochtends tot een uur of 10 in de zon staan.
      Volgende dag tot een uur of 12
      En daarna kunnen ze waarschijnlijk blijven staan.

      Als je binnen voorgroeit krijg je zwakkere plantjes : De buitenste laag van het blad is erg dun als een plantje in beschermde omgeving opgroeit.
      Het allerbeste is gewoon meteen buiten zaaien, over een maand op z'n vroegst.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Zuennos
        Zuennos commented
        Editing a comment
        Mijn planten hebben nou 3 dagen buiten gestaan en zijn een stuk slapper gaan hangen dan de planten die binnen voor het raam staan. Ga ze echter nu volledig in de zon zetten, eerst hebben ze onder een afdakje gestaan. Is deze tijd genoeg om ze af te harden, of moet dit nog langer?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Hoe komt het dat ze slap zijn gaan hangen ?
    Bezig...
    X