Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote plant klein houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grote plant klein houden

    Korting op 420shop

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      2-3 maanden later beginnen dan he ..
      Je buren gaan dat zeker ruiken als die bloeit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Was ws beter geweest maar ga haar nu niet meer weg gooien. Stop dr wel in een kleine pot ( 22 liter) en ga haar dan maar helemaal suf proberen te buigen en evt knakken Weet dat t de geur niet wegneemt. Bah, was gewoon weer wat te enthousiast

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Valt er niet met de buren te praten onder
          het nom van, ik heb het nodig voor mijn
          gezondheid enz.enz. ??

        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Valt er niet met de buren te praten onder
          het nom van, ik heb het nodig voor mijn
          gezondheid enz.enz. ??

        #5
        je bent idd te vroeg begonnen als je een kleine plant wil houden in de volle grond zal ze uitgroeien tot een mega plant

        ik wens je heel veel succes

        Comment


          #6
          Nja, ze kunnen heel veel hebben he...dus het kan wel, maar niet alleen met buigen en knakken.
          Je zult misschien ook wel wat moeten snoeien denk ik.

          Voorlopig gewoon laten groeien.
          En als ze een stuk of 7-8 nodes heeft, knip je de onderste 2 (2x2) af en top je de plant.
          Dan laat je ze weer groeien en af en toe snoei je wat zijtakken en probeer je het aan de bovenkant op dezelfde hoogte te houden.
          Inderdaad in een kleine pot houden. 1-1.5L is prima.

          Eventueel kun je nog wat verder gaan als je op dat moment denkt dat het nodig is :
          Laatste keer dat je ze flink snoeit haal je ze ook uit de pot en snoei je de wortels. (je snijdt gewoon wat stukken van de kluit)
          En dan zet je ze in een iets grotere pot, 3L ofzo, en kan ze naar buiten.

          Zal gelijk je topic ff volspammen met foto's
          Op die eerste foto was ze al een maand of 3 oud, en al een paar keer eerder gesnoeid.





          Dus niet getreurd, het hoeft geen probleem te zijn.
          Lekker doorgaan, zorg dat ze gezond blijft en dan zie je vanzelf wat nodig is.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Thx voor dit hoopvolle bericht. Was vandaag net begonnen met trainen maar daar stop ik dan weer mee en ga ik dr binnenkort toppen tussen node 3 en 4 en de onderste 2 x 2 scheuten weghalen. Toch wel jammer ergens in mijn hoofd zag ik grote toppen die in de wind heen en weer wiegden maar dat is realistisch gezien niet mogelijk met mijn buren. Nogmaals thx voor je uitgebreide uitleg

            Comment


              #8
              Ik zit ook een beetje met het zelfde probleen dat ik mijn planten niet te hoog wil, vanwege snapkans. Ik ga dan ook later planten, waneer weet ik nog niet precies. Succes met je planten klein houden!. Ik houd je topic iig in de gaten.

              Comment


                #9
                De planten uit het zicht houden lijkt me wel een haalbare kaart, maar hoe zit het met de geur als ze eenmaal bloeien?

                Comment


                  #10
                  Wat geur betreft hoop ik dat ze t niet herkend. Ze is al wat ouder dus daar kan ik evt mazzel mee hebben en zo niet dan ga ik ws nog een spannende tijd tegemoet. Struik van iets meer dan een meter produceert iig een stuk minder geur dan een boom van 3 meter

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Mischien kan je wat Lavendel ernaast planten, of een ander sterk geurende plant ?

                  #11
                  Lavendel staat al en heb zelfs gedacht aan afrikaantjes maar dat vindt ik zelf erg vies ruiken. Ga t dr gewoon op gokken. Ergste wat er kan gebeuren is dat de plant weg moet. Dan voor volgend jaar maar een tentje aanschaffen en t komende
                  jaar nog maar ff naar de shop

                  Comment


                    #12
                    Of je zet een aantal keizerskronen neer:
                    399px-Fritillaria_imperialis.jpg
                    Ik heb er ooit een aantal bollen van besteld per post en het is mijn een raadsel dat deze bollen niet onderschept zijn, want het rook gewoon enorm naar wiet. Later in de tuin (niet op mijn balkon) kon je ze ook nog ruiken, terwijl ze in de volle grond stonden.
                    DUS, als er dan klachten komen, kan je naar de keizerskronen wijzen

                    Comment


                      #13
                      Goed idee thx. Is kijken waar ik ze kan bestellen ps nog nooit gezien die keizerskronen

                      Comment


                      • Slome Joop
                        Slome Joop commented
                        Editing a comment
                        Het was meer een beetje als grapje bedoeld, maar wie weet werkt het echt
                        Het zijn in ieder geval mooie planten.

                      #14
                      Haha naja had niet zo geboeid wil ze nu sws of xe nu ruiken of niet, zijn fantastisch om te zien maar bollen zijn sws pas in november te krijgen

                      Comment


                        #15
                        Had vorig jaar een frisian dew staan. Klein bleef ze zeker niet (ca. 3 meter 50), maar geur viel mij erg mee. Bovendien vond ik het niet een extreem opvallende ''wiet''geur.

                        Greetz,

                        Kweking Eend

                        Comment

                        Bezig...
                        X