Mix potgrond en kokos

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Kunichika
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2019
    • 1890

    #1

    Mix potgrond en kokos

    Korting op 420shop
    Ik heb al een tijdje rond geneus op het forum, maar eigenlijk net echt een goed antwoord gevonden. Is et een goed idee om voor autoflower (heet balkon) een mix van potgrond en kokos aarde te gebruiken en dan met of zonder voeding wat al ij de aarde zit? Deze vraag zal wel al vaker gesteld zijn maar kon het nket vinden

    mijn dank is groot ugg
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #2
    Potgrond van de super werkt prima!
    Daar zit vaak voor 6 weken voeding in(
    staat op de zak vermeld...

    Dus geen voeding toevoegen in die tijd, pas als de
    bloei begint rustig beginnen. Met kokos heb
    ik geen beste ervaring mee. Ach zo heeft iedere
    kweker wat........

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Je kunt er wat kokos doorheen doen, tegen het inklinken, maar niet teveel.
      2 handjes in een 20L pot ofzo.

      Check het forum over voeding voor je dat aanschaft
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Kunichika
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2019
        • 1890

        #4
        Ik dacht juist half/half,dat zo de wortels beter hun weg kunnen vinden, dat heb ik hier ergens gelezen.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Alles kan het kan ook op vogelzand.
          Maar welke voeding ga je dan geven?
          Voor aarde of voor kokos en is dat dan de juiste keuze?
      • Brandnetel
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2019
        • 781

        #5
        Ik kweek nu een autoflower. Gaat prima met 1/3 universele aarde - 1/3 cocos - 1/3 perliet. Succes op het balkon !

        Comment

        • Kunichika
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2019
          • 1890

          #6
          Bedankt, ik denk niet dat ik ze voeding ga geven misschien alleen als ze paar weken in de bloei zijn. Ik heb vernomen dat ze voor de groei al voldoende voeding krijgen die er in de potgrond zit.
          gegroet

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Tijd om de kweekverslagen van vorige zomer eens te gaan lezen dan?
        • Kunichika
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2019
          • 1890

          #7
          Ik heb een aantal verslagen gelezen, maar kan daar niet echt terug vinden wat nu het juiste is, misschien kan jij me helpen forumwizard. Ik heb zojuist het zaad ontvangen.

          Ughh

          Comment

          • JackyS
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2018
            • 240

            #8
            Ik wil dit jaar ook terug iets op vensterbank buiten gaan doen. Vorig jaar ook op goedkope potgrond gedaan. Maar had daarvan de indruk dat deze redelijk eens werd na verloop van tijd en het de wortelproductie afremde. Plantje had ook wel een kleiner wortelgestel en was zeker niet goed doorworteld.

            Daarom wil ik dit jaar iets anders proberen. Heb al paar keer gelezen van het mengsel 1/3 potgrond, 1/3 kokos en 1/3 perliet. Dus dat zal ik dit jaar ook eens proberen.

            kokos heb ik gisteren gevonden, potgrond (andere dan vorig jaar) heb ik nog staan. Enkel perliet vind ik niet in kleine hoeveelheden. Iemand tips? Ben van Belgiƫ maar Nederland/ Duitsland kan eventueel ook.
            - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
            - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

            Comment


            • Agriculturist
              Agriculturist commented
              Editing a comment
              Ik weet dat in ieder geval in Brabant de winkelketen Boerenbond 10liter zakken perliet van Plagron verkoopt
              en ook een groot deel van het overige assortiment van Plagron.

              (in het noorden van Nederland heeft deze winkelketen de naam Welkoop)

            • Lambalski
              Lambalski commented
              Editing a comment
              Anders hier tjecke >>> https://www.plagron.com/nl/shoplocator
          • exmember47012
            Wicked Stoner
            Member
            • Oct 2018
            • 221

            #9
            Hey Kunichika

            50% Coco 50% potgrond kan wel, er zijn meerdere kwekers die dit doen. Sommige met goede ervaringen en anderen weer met slechte ervaringen, je zou het zeker uit kunnen proberen. Ik zou dit alleen wel doen met grote potten en niet in kleine potten.
            Er zijn verschillende webwinkels ook die Perliet van verschillende voedingsproducenten verkopen, mocht je echt niks kunnen vinden in de buurt!

            Comment

            • Kunichika
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2019
              • 1890

              #10
              Dank voor je info, ik heb er een in volle potgrond en ene in 50/50. Ik ga dit even bijhouden dan kan ik als ik over 4weken de andere zaai kijken wat het beste heeft gewerkt.

              Comment

              • Blazer9000
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Mar 2019
                • 156

                #11
                Ik gebruik potaarde met kokosvezel en stekaarde 50/50. En dat gaat prima

                Comment

                • Ipie
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2016
                  • 2241

                  #12
                  Potgrond van de super werkt prima!
                  Daar zit vaak voor 6 weken voeding in(
                  staat op de zak vermeld...

                  Dus geen voeding toevoegen in die tijd, pas als de
                  bloei begint rustig beginnen. Met kokos heb
                  ik geen beste ervaring mee. Ach zo heeft iedere
                  kweker wat........

                  Comment

                  Bezig...