Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er aan de hand met mijn wietzaadje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is er aan de hand met mijn wietzaadje?

    Korting op 420shop
    Ik heb van de Amsterdam Genetics winkel Blue Amnesia zaadjes gekocht. 1 er van is "normaal" ontkiemd, 1tje gebeurt niks mee en eentje is raar gaan pluizen rondom de zijkanten van het zaadje (zie foto: https://imgshare.io/image/Nh8b8). Ze zijn op 2 mei tussen 2 vochtige keukenrol papiertjes gelegd en het is continu vochtig gehouden.

    1. Het zaadje van de foto, kan ik deze planten in de potgrond of gaat er dan niks meer uit komen?
    2. Is het zaadje waar nog niks uitgekomen is dood? Kan ik nog iets proberen waardoor het misschien wel gaat ontkiemen?

    #2
    ziet er precies schimmel uit
    hoelang hebben ze er tussen gezeten ?

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Ongeveer 5 dagen. Ik heb gisteravond het beschimmelde zaadje weggegooid en het andere zaadje tussen 2 nieuwe stukjes keukenrol gedaan

    #3
    als ze na 5 dagen niet opengaan zal het niets worden

    Comment


      #4
      indien je nog zaadjes moest nodig hebben kijk eens bij deze

      http://www.zamnesia.nl/dinafem/3131-...feminized.html

      Comment


        #5
        welke potgrond gebruik je

        Comment


        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Ik gebruik ongeveer 40% biobizz all mix gemixt met 60% gewone universele potgrond. Maar het ontkiemen doe ik tussen 2 vochtige stukken keukenrol.

        #6
        zelf gebruik ik http://www.greensell.nl/a-39369024/p...s/#description

        zeer goede resultaten mee , en voedingslijn van canna onlinetopgarden.com/nl/voeding-supplementen/canna-coco-ab-1-liter

        gewoon potje van halve liter met coco en daar zaadje rechtstreeks in zonder te ontkiemen ( gaatje maken met prikker van ongeveer halve centimeter diep zaadje erin met punt naar beneden lichtjes bedekken )
        en na 3 dagen staat deze boven grond

        Comment


          #7
          Mijn ervaring is dat het mixen van 2 soorten grond wel eens heel slecht kan aflopen. Plant groeit gewoon totaal niet. Staat stil en komt niet verder dan een paar vingers. Een zaadje kan overigens gewoon zelfs 2 weken later ontkiemen als het wat ouders is. Het is trouwens wel gewoon schimmel. Vreemd zo snel!

          Comment


            #8
            5 dagen is echt te lang voor ontkiemen, misschien het keukenpapier te nat of te droog geweest? ( koffiefilter nat maken en heel even uitlekken daarna zaden ertussen en in een zipbag stoppen is perfect)

            maximaal 3 dagen dan hoort het penworteltje al zeker wel uit het hulsje te groeien.

            Comment


            #9
            Gooi dat zaadje in potje aarde en flinke slok water en af blijven soms duurt het 2 weken voor er wat boven kom.
            God was never on your side..

            Comment

            Bezig...
            X