Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schimmel op de bladeren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schimmel op de bladeren?

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik werd vannochtend wakker en nam een kijkje bij mijn plantjes. Ze doen het redelijk goed, en ben best trots op het resultaat van mijn eerste kweek tot nu toe.

    Momenteel groei ik 5 Royal Haze Autoflowers binnen, en ben ik van plan om ze zovaak mogelijk nou het nog kan buiten te zetten.

    Vanochtend dus.. zag ik dat van 1 van mijn planten een aantal witte deeltjes had op de bladeren. Ik verwacht dat dit schimmel is, echter kan ik mijzelf niet voorstellen hoe dit komt omdat ik ze echt minimaal water geef.

    Ze staan nu ongeveer een weekje in een 11L, zou het hiermee te maken kunnen hebben?

    Daarnaast zou ik van de ervaren kwekers willen weten wat ze vinden van de status van mijn planten!

    Alvast bedankt, allen!
    Attached Files

    #2
    Meeldauw denk ik...
    Zorgen dat je de lv heel laag houd
    Oplossingen om de plaag onder controle te krijgen

    • Verwijder verdachte bladeren en bewaar deze in een hersluitbare diepvrieszak samen met wat vochtig papier op een warme plaats. Na twee dagen kun je de bladeren op meeldauw controleren, eventueel met behulp van een vergrootglas.
    • Verwijder alle verontreinigde bladeren, maar zorg ervoor dat je de ziekte niet zelf verspreidt. Zorg ervoor dat je regelmatig je handen wast, bij voorkeur met een alcohol oplossing.
    • Verbrand alle besmette materialen.
    • Bespuit de plant met CANNACURE om de ziekte te bestrijden.
    • Vergeet niet dat je de besproeiing meerdere keren moet herhalen.
    (Bron:canna)
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment

    Bezig...
    X