Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonkweek AF groeifase?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Balkonkweek AF groeifase?

Korting op 420shop
    hi ik weet niet of dit de bedoeling is, maar ik heb een paar vragen gesteld in mijn kweekverslag ( https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kterras-potten )

helaas nog geen reacties daar, vandaar dan mijn hier op het forum.

maar ik had de volgende vragen:

1. gaat het niet traag? 20 dagen na inzaaien na ontkiemde zaadjes?
    2. Is het een optie om geen basisvoeding toe te dienen? en alleen additieven, boosters etc? En de basis voeding uit mijn bi grow Coco’s / turf te halen?
    3. Zit ik al in de groeifase? Of bestaat er een fase tussen ontkiemen/inzaaien en de groeifase?

vragen en nog een paar andere vragen zijn uitgebreider beschreven in mijn verslag.

bijgevoegd 1 foto van de “grootste” na 16 dagen, meer foto’s in mijn verslag.

thx

1: Nope autoflowers doen er een maand of 3 over dus je bent net op weg.
    2: Nope. Een additief is een toevoeging op de basisvoeding om die basisvoeding te verbeteren.
    3: Vanaf dat ze boven komen groeien ze.

btw. Die cirkel die nu nat is op die foto....precies dat gebied moet je geen water geven, alleen daar omheen.
    Last edited by QnQ; 21st June 2019, 09:42.
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

• DINO7
      DINO7 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie!! Ik zal ook even je link volgen wat betreft de foto’s ..

1. Thx, stelt me weer een beetje gerust..
      2. Logisch eigenlijk ook..
      3. Dankjewel...

Bedankt voor de tip!

Zitten zelfs scheuren in de grond zo droog staat de bovenkant.
    Zoals Q zegt ''niet'' langs die stam alleen maar water geven dat
    kan stamrot veroorzaken wat onherstelbaar is en ze dood kunnen
    gaan. Ja, als ze groter worden groeien ze. Zou niet best zijn als
    dat niet gebeurde.
    Zijn net dieren of mensen......

Comment

• DINO7
      DINO7 commented
      Editing a comment
      Ja klopt wat betreft de grond, moet eerlijk zeggen dat ik überhaupt het lastig vond om ze water te geven als ik het eerlijk mag zeggen. Toen ze net hun eerste blaadjes begonnen te vertonen en (1 ontkiemt zaadje het niet had gered na inzaaien) was ik wat bang om gauw teveel water te geven, in mijn achterhoofd houdend dat het in die weken diverse malen noodweer was... maar ik heb de tips ten harte genomen en hopelijk doe ik het nu beter

Ik snap best dat groeien en groter worden min of meer synoniemen zijn, maar volgens mij heb ik inmiddels gelezen dat AF ook groei tijdens de bloeifase. Dat noem je dan toch ook niet groeifase?

Maar laat ik het anders verwoorden, misschien was ik niet duidelijk... Als ik het simpel mag zeggen zijn er 3 fasen te herkennen:

- ontkiemen / inzaaien
      - groeifase
      - bloeifase.

Misschien ben ik nu heel dom, maar ik lees ook genoeg over de vega fase en af en toe ook de term voorgeleid fase.

Kan ik dan concluderen dat de groeifase min of meer bestaat uit de voorgroei- en vega fase, gezamenlijk dus groeifase. Of doe ik nu te moeilijk?

Biologie e.d. zijn helemaal nieuw voor mij, dus ik probeer zoveel zelf te lezen en te leren. Maar als ik het niet snap, of voor niet helemaal helder wordt dan vraag ik het maar en hoop ik maar dat ik antwoord krijg. ( wat me overigens positief opvalt op het forum)

Thx iig voor de moeite die je deed om mijn bericht te lezen en hierop te reageren.

Mijn ervaring met AF als ze zo klein zijn na 20 dagen moet je niet veel verwachten.
    Dat is de reden waarom ik geen AF meer kweek, bij mij bleven die maar klein...
    Daarom kweek ik nu alleen fotoperiodieke zaden.....na 20 dagen al bijna +50 cm.
    Maar als iedereen zegt dat dit normaal is, deed ik blijkbaar iets fout met mijn AF haha
    Veel succes nog met je kweek.
    Last edited by Anthony997; 25th June 2019, 18:17.

Comment

• DINO7
      DINO7 commented
      Editing a comment
      Thx, jij ook succes .. ik hoop dat het aan jou lag met de AF hahaha

• DINO7
      DINO7 commented
      Editing a comment
      Ik besef me nu trouwens dat ze de eerste 2 weken meer achter het raam stonden door het noodweer dan de afgelopen week. Vandaar ook mijn “onrust” mbt de voortgang..

Citaat:

- ontkiemen / inzaaien
    - groeifase
    - bloeifase.

Helemaal goed!
    Maar niet vergeten te knippen hé!

Ik kweek alleen afjes binnen en ben een
    kleine roker, maar waarom afjes kan toch anders?
    A= weet zeker dat ik geen kerel in huis krijg waar
    ik weken voor loop te zorgen en er niets aan heb!

B=Ben op en top vertrouwd met mijn scheepskistje
    en kan er met een dame lezen en schrijven.
    Nu nog met mijn vrouw in bed hahahahahaha!!

Comment

Ter volledigheid, hier komt dus mijn verwarring vandaan. zie screenshot vanaf https://www.hy-seeds.com/nl/cannabislevenscyclus/.

en mijn vraagt gaat dus met name over zaainsgfase .. hoort die bij de ontkiemfase? Of zijn de zaai fase en de vega fase gezamenlijk de groei gss..
      daarnaast vraag k mezelf, wanneer en/of in welke fase zouo moeten starten...

heb dus voeding gehaald van Canna Terra en Terra flowering icm met bi grow mix ban atami..bi grow mix vann atama ( Coco’s en Turf substraat), kunnen we hier thuis de Canna Terra gebruiken ?

Comment

Ter volledigheid, hier komt dus mijn verwarring vandaan. zie screenshot vanaf https://www.hy-seeds.com/nl/cannabislevenscyclus/.

en mijn vraagt gaat dus met name over zaainsgfase .. hoort die bij de ontkiemfase? Of zijn de zaai fase en de vega fase gezamenlijk de groei gss..
        daarnaast vraag k mezelf, wanneer en/of in welke fase zouo moeten starten...

heb dus voeding gehaald van Canna Terra en Terra flowering icm met bi grow mix ban atami..bi grow mix vann atama ( Coco’s en Turf substraat), kunnen we hier thuis de Canna Terra gebruiken ?

Comment

Zo?

Compleet uitgerust en nog geen goedkoop spul ook zeg!!
          Dit forum is bedoelt om mensen te helpen maar veel kunt
          je zelf ook vinden, rechts boven bij zoeken.........
          Kom je er echt niet meer uit dan is er altijd wel hulp.

Ga hier eens een uurtje zoeken, succes!!

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X