Plant laten staan in hittegolf ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tommeken
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Feb 2017
    • 322

    #1

    Plant laten staan in hittegolf ?

    Korting op 420shop
    Nu we volop in een hittegolf komen, vraag ik me af of ik beter nu zou oogsten of juist zou wachten...

    Ik heb 1 autoflower die ongeveer 80% milky trichomen heeft en 20% amber.

    Met andere woorden: is een hittegolf goed of juist slecht voor een bloeiende plant?
  • Gps
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 1988

    #2
    Mijn wiet planten zijn blijer met een hitte golf als ik zelf.

    Twintig procent amber klinkt alsof je klaar bent, dat heeft weinig met een hitte golf te maken.

    Ik denk dat ik toch minimaal nog een dag zou wachten, maar je wilt ook niet dat alle trichromen amber worden want dan ben je te laat.

    Zet eens een goede close up foto neer, er zijn hier genoeg experts die je dan een goed antwoord kunnen geven.
    ( Het beste is een foto van de trichromen, maar een goede close up van de buds is ook genoeg )
    Lets not criticize but legalize

    Comment

    • SweetMango
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2013
      • 1252

      #3
      Maak je je dan zorgen om de Temp.. Of om de zon?
      Planten vinden de zon fijn hoe dan ook.. Het gebrek aan vocht vinden ze dan weer minder leuk.. Wie niet? :o

      Maarja, gooi is een foto.
      sigpic

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Zolang het goed weer is lekker laten staan.
        Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die te laat geoogst heeft.
        Wel een paar100 die te vroeg waren.
        Zon is goed voor een plant.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Tommeken
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Feb 2017
          • 322

          #5
          Dan laat ik ze nog even staan...

          Ik wist het niet goed.

          Dit ivm de warmte.

          Zodra ze regen geven, gaat ze om

          Comment

          • Nederhigh
            Super Grower
            Lucky Member
            • Apr 2012
            • 1832

            #6
            Ik weet niet of het bij mij gewoon toeval is of niet.
            Maar ik heb zelf nog nooit rot gehad door koud/nat weer.
            Wel heb ik 2 keer rot in afjes gehad met Warm/vochtig weer zoals we nu hebben.
            Nu net gisteren in mijn gorilla glue af, en vorig jaar in mijn Sweet mango af.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Autoflowers zijn ook een stuk gevoeliger voor toprot
          • Tommeken
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Feb 2017
            • 322

            #7
            Merci voor de tip.

            Ik kijk alle dagen zeker 2 keer.

            Zodra ik iets merk van rot, gaat ze eraan
            Attached Files

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Mooie planten.

            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              Wauw, klinkt ook agressief haha xD
          • Tommeken
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Feb 2017
            • 322

            #8
            Ik geef ze dan ook veel liefde (aandacht)

            De plant is maar 70cm groot (slecht weer de eerste 5 weken).

            MAAR de hoofdtop alleen al is 30 cm en zeer dik vol trichomen!

            Komt wel goed

            Comment

            • komatsu300
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Feb 2019
              • 201

              #9
              Mooie top, inderdaad ..en ziet er zeker goed uit.

              Comment

              • Tommeken
                Bong Master
                MemberLucky Member
                • Feb 2017
                • 322

                #10
                Het onweer kwam opzetten en heb de dame geoogst. De onderste takjes aan de stam heb ik laten staan. Deze mochten nog wat rijpen...

                Comment

                • Pluk
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2019
                  • 243

                  #11
                  ziet dr mooi en erg lekker uit, veel plezier dr mee

                  Comment

                  • Ipie
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2016
                    • 2241

                    #12
                    Is best te roken zo, ook al zal het gevoel
                    een stuk korter zijn als dat ze 100% gerijpt zijn.

                    Hier lig ik aan alle kanten leeg te lopen en
                    af te sterven van de warmte en jij praat over
                    regen?

                    Schaam je diep ik ben jaloers.....!!

                    Comment

                    • Tommeken
                      Bong Master
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2017
                      • 322

                      #13
                      yep! In het vlakke Vlaanderenland enkele ferme onweersbuien over ons gekregen.

                      Trichomen van de toppen zijn wel super.

                      Ongeveer 80 % milky en 20 % amber.

                      Komt wel goed!

                      En ik heb nog een autoflower staan en nog een fotoperiode plant.

                      Comment

                      • psl
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • May 2018
                        • 13

                        #14
                        Ik stelde me begin deze week dezelfde vraag. Laten staan of knippen? Blijkbaar hebben ze genoten van het mooie weer in Vlaanderen De AF (girl scout cookie) heeft morgen precies de volle 11 weken. Vermoedelijk wordt er morgen geknipt. . De fotoperiode plant (super skunk) staat al 2 weken in bloei. Groeten uit Gent
                        Attached Files

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #15
                          Ze zien er beter uit dan je gazonnetje
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...