Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel zonlicht heeft een zaailing nodig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel zonlicht heeft een zaailing nodig

    Korting op 420shop
    Hoeveel zonlicht heeft een zaailing nodig? zeker met de extreme hitte deze week?

    Mijn zaailing is sinds vanochtend boven de grond heb haar 2 uurtjes volle ochtend zon gegeven en toen in de schaduw gezet omdat ik dacht dat de volle zon misschien teveel kan zijn voor haar.

    klopt deze gedachte? hoeveel uur moet ik mijn nu 1 dag oude autoflower plantje in de zon zetten, en hoeveel uur in de schaduw?


    #2
    sigpic

    Comment


    • PlantAardig
      PlantAardig commented
      Editing a comment
      ohja inderdaad haha, ik dacht misschien gaat mijn jonge schatje dood door een overdosis zonlicht...waarschijnlijk een hele stomme gedachte voor jou
      ik ben maar een nieuwsgierige beginner

      ik geef water alleen rondom het plantje dus niet de hele pot, dit herhaal ik wanneer de bovenlaag aarde zo goed als droog is.
      doe ik het bewateren op deze manier juist?

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Neee johh. Moest er zelf ook even over na denken. Zijn meer wegen naar Rome natuurlijk.
      De ene die doet hem eerst op een lagere wattage zetten en dan steeds opbouwen. Dat is weer natuurlijk voorkeur.

      Maar als je er over na gaat denken, in andere landen mikken ze de zaden in de grond en gaan ze vandaar veder. En dat worden ook echt geweldige planten

      Ja hoor water geven doe je goed.. Alleen de boven laag droogt natuurlijk wel sneller Dus daar moet je wel mee uit kijken. Weet niet hoeveel je geeft per keer?
      Maar in wat voor pot staat die?
      Staat die al in zijn eindbestemming of voorgroei potje?

    • PlantAardig
      PlantAardig commented
      Editing a comment
      ze staat sinds begin al in de eind pot het is een ronde 10 liter pot
      ik geef ongeveer een kwart glas water per keer, dit doe ik in een gieter waar ik over het tuutje van de gieter plastic heb gespannen en een paar kleine gaatjes in heb geprikt.. zo kan ik het nauwkeurig druppelen precies waar ik wil.

    #3
    Tent is niet te vergelijken met zonlicht.
    Zonlicht is vele malen sterker maar als je
    ze buiten gepoot hebt kan het zeker geen
    kwaad.
    Omgekeerd wel, van binnen naar
    buiten moeten ze echt wennen maar hier
    niet aan de orde..........

    Comment


      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door PlantAardig View Post
      Hoeveel zonlicht heeft een zaailing nodig?
      Zoveel mogelijk.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X