Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

knippen of wachten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: knippen of wachten

    Dan laat ik em nog ff doorbloeien, ben wel ietwat huiverig voor nachtvorst en vochtige dagen die er zeker nog aan zullen komen. Zet de plant elke avond onder een afdak die bescherming bied tegen regen, echter niet tegen vorst !!!
    Ik hoop hiermee dat ik geen toprot ga krijgen. De plant is 's morgens wel vaker vochtig door de dauw

    Comment


      #17
      Re: knippen of wachten

      Oorspronkelijk geplaatst door Toothpick View Post
      zoveel maanden geleden had je niets, en het ziet er echt niet slecht uit kerel.
      komt wel goed, wachten tot de laatste dag mooi weer en dan 3 dagen in het donker
      Wat is het doel om de plant voor het knippen 3 dagen in het donker te zeten?

      Comment


        #18
        Re: knippen of wachten

        Ik heb gehoord dat als je je plant in het donker zet voor zolang dat hij denkt dat hij gaat doodgaan en dan nog extra energie steekt en of suikers omzet..

        Comment


          #19
          Re: knippen of wachten

          Ik zit met het zelfde! ik kan niet wachten met oogsten! vooral om dat m'n takken al beginnen te rotten en hier en daar heb ik al top rot gezien...
          maar het moet wel even op houden met die nachtvorst!
          Power to the plant!

          Comment


            #20
            Re: knippen of wachten

            anne peter , moet je probeen je plant binne te halen , vanaf negen uur s'avonds is ie helemaal doordrengt van de dauw dus vblijft ie vochtig gedurende de nacht , de kou is een goede stressfactor maar daar jij al met wat toprot zit moet je in het oog houden hoe hard die rot zich zou ontwikkelen als je beslist eraf te blijven. veel botrytis hecht zivh aan de stengel dus die zou aardig geinfecteerd zijn . ligt eraan in welk stadium die verkeerd.lichtgrijs actief lichrt groeiend , bij verdonkeren van kleur neemt activiteit toe van de toprot.
            bij mij zijn schimmels steeds sporenelementen en kunnen bij verwijderen de rest contamineren.
            vel succes ermee en als ik buiten kijk dan krijgt die schimmel goed op zijn donderf . w&achten tot morgen , laatste sowieso zonnige dag volgens tvnieuws emt amper 15 graden , bij mij beginnen ze nu allemaal als een gek af te bloeiein , eindelijk beginnen mijn haartjes te kleuren , andere waren wit en genoeg amber voor al weg te halen.
            I love t his indian summer and really counted on it , all a farmer could wish for in my case

            en jullie planten zijn indica's en die hebben altijd wat langer itjd nodig , sommige moeten het zelfs om oogstklaar te zijn redden tot november , je moet maar e ens kijken nar zij die in kassen planten daar kom je deze soorten ook gemakkelijker tegen.
            uitspraak over welke precies , daar kan ik niet aan beginnen wegens teweinig referentie

            Comment


              #21




              Plant in het tuinhuis gezet in het donker. Binnen 2 dagen knippen.

              Hoe zit het bij jou vloeitje?

              Comment


                #22
                Re: knippen of wachten

                Mijn plant staat nog buiten, aardig koud en behoorlijk vochtige nachten. Het lijk erop dat de plant niet echt meer vooruit gaat.
                Misschien toch beter de schaar erin????
                Alternatief voor mij zou kunnen zijn dat ik hem in mijn schuurtje zet, echter denk dat ik dan moet gaan verwarmen!

                Comment


                  #23
                  Re: knippen of wachten

                  Wel ik stel hem 3 dagen in het donker. Morgen de schaar erin . Gaat idd niet meer op vooruit. veel succes!

                  Comment


                    #24
                    Re: knippen of wachten

                    doe dat chessbmow ; kgeloof dat drie dagen max is voor extra stress
                    morgen gaat mijn laatste ook af , volgend jaar zet ik wat latere , kan ik me nog wat bezig houden

                    veel knip en droog en smoor plezier

                    ps: plant zit wat chunk in , kan ook mataro zijn , .. maar heb ze zelf nog niet gekweekt en fotos vergelijken is nie dat, zenne
                    Last edited by member10463; 17 October 2010, 21:44.

                    Comment


                      #25
                      Re: knippen of wachten

                      DSC00751.jpgDSC00752.jpgDSC00755.jpgDSC00753.jpgkunnen jullie mij vertellen of ik nu moet gaan knippen of in gaan pakken tegen de kouDSC00754.jpg

                      dit is een amnesia

                      hopende op een snelle reactie

                      Comment


                        #26
                        Re: knippen of wachten

                        En anders kan je er evenueel ook nog voor kiezen
                        om in etappes te oogsten......Kan de rest nog even door rijpen
                        en groeien.....

                        Comment

                        Bezig...
                        X