Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drogen met nog blad aan

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drogen met nog blad aan

    Korting op 420shop
    Beste vrienden,



    Bij mij gaat het MINSTENS nog een week duren voor ik ook tot die club behoor.. Wat me nu opvalt:

    Op IEDERE foto van oogst die te drogen hangt, zie ik dat iedereen de takken volledig kaal stript, zodat de toppen als het ware pluk-klaar kunnen drogen, wat uiteraard het makkelijkst is.



    Ik heb hier immers een leuk boekje liggen, getiteld:

    Cannabis sattiva L. Buiten

    Deze Gijs stelt in zijn werk het volgende:







    Ik ben in ieder geval van plan om dit jaar minstens de helft van mijn opbrengts gewoon in het blad te laten, zo te drogen hangen en pas nadien te strippen.

    Komt dus nu (eindelijk!) de vraag: zijn hier lui die ervaring met deze manier van werken hebben of die steeds zo te werk gaan? Ik heb hier ergens op het forum wel gelezen dat je op deze manier meer risico loopt op schimmels tijdens het drogen.

    Graag jullie mening over deze manier van drogen, voor en / of nadelen; kortom jullie bevindingen!

    Nog een goede oogst gewenst aan iedereen die buiten bezig is!

    Stone Cold

    #2
    Re: Drogen met nog blad aan

    interessant! eigenlijk nog nooit over na gedacht. het klinkt als een goed verhaal!
    ik denk dat het wel kan kloppen over die suikers! misschien een keertje proberen...
    ik ben maar nog het begin...

    Comment


      #3
      Re: Drogen met nog blad aan

      hier net zo laat het meeste blad zitten rondom de toppen en hang het zo ondersteboven in de droogkamer

      Comment


        #4
        Re: Drogen met nog blad aan

        Heb er ook wel ervaring mee dat het beter smaakt maar dat na knippen is zo een gefriemel omdat al die blaadjes naar binnen staan

        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment


          #5
          Re: Drogen met nog blad aan

          De plant zet idd het chlorofyl (bladgroen) om in suikers om te overleven mocht de sap stroom onderbroken worden.
          Dit gebeurt voornamelijk tijdens de donkere periodes.
          Dus in feite wil je alleen de tak van de plant knippen en deze vervolgens in ze geheel te drogen hangen.
          Tijdens het drogen probeert de plant in leven te blijven en gaat haar eigen reserves, de suikers, aanspreken.
          De smaak veranderd hierdoor iets, hij wordt wat zoeter en ze 'zweet' ook nog heel even door.
          Echter het is veel gemakkelijker om alvast wat weg te knippen als de plant nog vers is.

          De afgelopen 5-6 dagen stonden mijn 2 buiten dames in me hokje op 4/4 schema (lekker laten stressen) omdat de temperatuur en licht intentietijd buiten
          wat te wensen overlieten en omdat ik sowieso niet thuis was en dan laat ik liever geen bijna rijp voor de oogst dames in me tuin staan.
          Teveel kans dat ik bij terug komst alleen lege potten had aangetroffen.
          Nu krijgen ze hun laatste dosis licht en dan gaan ze vanaf vanmiddag het donker alvast in.
          En dan morgen of Woensdag knipperdeknip. Wel grappig, kan niet wachten om te oogsten maar ik stel het wel steeds uit.

          Comment


            #6
            Re: Drogen met nog blad aan

            Oorspronkelijk geplaatst door StoneyD View Post
            De plant zet idd het chlorofyl (bladgroen) om in suikers om te overleven mocht de sap stroom onderbroken worden.
            Dit gebeurt voornamelijk tijdens de donkere periodes.
            Dus in feite wil je alleen de tak van de plant knippen en deze vervolgens in ze geheel te drogen hangen.
            Tijdens het drogen probeert de plant in leven te blijven en gaat haar eigen reserves, de suikers, aanspreken.
            De smaak veranderd hierdoor iets, hij wordt wat zoeter en ze 'zweet' ook nog heel even door.
            Echter het is veel gemakkelijker om alvast wat weg te knippen als de plant nog vers is.

            De afgelopen 5-6 dagen stonden mijn 2 buiten dames in me hokje op 4/4 schema (lekker laten stressen) omdat de temperatuur en licht intentietijd buiten
            wat te wensen overlieten en omdat ik sowieso niet thuis was en dan laat ik liever geen bijna rijp voor de oogst dames in me tuin staan.
            Teveel kans dat ik bij terug komst alleen lege potten had aangetroffen.
            Nu krijgen ze hun laatste dosis licht en dan gaan ze vanaf vanmiddag het donker alvast in.
            En dan morgen of Woensdag knipperdeknip. Wel grappig, kan niet wachten om te oogsten maar ik stel het wel steeds uit.
            Waarom zet je de plant op 4/4? Ik neem dan aan 4 uur licht 4 uur donker.
            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

            Comment


              #7
              Re: Drogen met nog blad aan

              Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N View Post
              Waarom zet je de plant op 4/4? Ik neem dan aan 4 uur licht 4 uur donker.
              De laatste week van de bloei heb ik ze op een 4/4 schema gezet om de plant te stressen, meer thc productie.
              Ook heb ik ze gekliefd, zodat ze denken dat ze dood gaan en ze zijn nog niet bevrucht dus nog meer stress.
              Dan ook nog eens minder of helemaal geen water + lagere luchtvochtigheid in het hok en circulatie fan, plant gaat uitdrogen en om zichzelf te beschermen gaat ze extra hars (trichomen) aanmaken, nog meer thc .
              Nu staan ze nog 1,5-2 dgn in het pikdonker op 18-19 graden, nu gaat de plant zijn reserves aanspreken en maakt van het bladgroen(Chlorofyl) suikers om van te leven. dit geeft de toppen een zoetere smaak.

              Eigenlijk zijn we heel cru, eerst plantje goed verzorgen opdat ze goed groeit en een mooie volle bloei krijgt en dan gaan we haar mishandelen. laten zweten voor extra thc productie.

              Comment


                #8
                Last edited by member10463; 11 October 2010, 13:55. Reden: spelling

                Comment

                Bezig...
                X