Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag ik deze buitenplant nog ontbladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mag ik deze buitenplant nog ontbladeren

    Korting op 420shop
    Hallo ik heb hier een buiten kweet iemand die weet of ik deze nog mag ontbladeren ?
    Attached Files
    Last edited by QnQ; 27 August 2019, 19:23. Reden: titel aangepast

    #2
    Als je er vanaf wil mag je ze ontbladeren ja.
    En daarna omzagen.

    Als je er mee verder wil moet je geen blad weghalen.
    De plant krijgt energie van het licht, dat vangt ze op met haar bladeren.
    Minder blad = minder energie = minder groei = minder grote toppen = minder alles
    Dan kun je voeding en water erbij gooien wat je wil, maar zonder blad houdt het op.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Plant iets groter geworden dan gedacht zo te zien.
      Die ziet er revegged uit trouwens.

      Comment


        #4
        Ik weet niet of het 1 plant is, TS geeft weinig info.
        Ik denk erg vroeg begonnen en vaak getopt.
        Men gaat vaak toppen om de hoogte te beperken, maar daar is het niet voor natuurlijk.
        Van toppen worden ze breder en bossiger en na een paar maanden krijg je dit.

        Maar wat zou je dan wel doen met zoiets ?
        Niet toppen,of hooguit 1x en niet te vroeg. (mgoed daar is het te laat voor nu)
        De wind moet erdoor kunnen, daar helpt die schutting ook al niet aan mee helaas.

        Dan kun je hele takken ontbladeren, maar daarmee geef je de fotosynthese een gevoelige klap en je maakt 10tallen wonden aan de plant die open staan voor parasieten en schimmels.
        Elke wond die je maakt moet de plant ook gaan dichtmaken.
        Dus maak je er veel, dan kost dat tijd en energie die anders naar de topontwikkeling gaat.

        Fotosynthese zorgt voor energie om te groeien en bloeien.
        Met ontbladeren krijg je kale stokken met bovenin veel gewicht (want je mag niet zoveel blad weghalen dus) en bij de eerste beste storm waait ze plat.
        Ik zou overwegen om van binnenuit een paar complete takken te snoeien en er wat bamboestokken van een meter of 2-3 schuin tussen te zetten om eventueel de overgebleven takken aan te kunnen binden als je storm verwacht.

        (of natuurlijk een net overheen gooien. Daar zijn die netten eigenlijk echt voor

        Mja, van 1 foto is het niet zo makkelijk beoordelen.
        Je kunt zelf beter zien hoe ze er aan toe is en wat mogelijk is dus je eigen inzicht is het belangrijkst.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Dit is 1wietplant ik weet er niet veel van het is mijn eerst plant dat ik zetten
          Attached Files

          Comment


            #6
            Staat 1weekje in bloei mag ik deze plant zo laten staan buiten wand ik kan deze niet af dekken en hoe voorkom ik dat ik toprot heb wand het gaat hier straks goed regenen
            Attached Files
            Last edited by Groenematten420; 4 September 2019, 12:33.

            Comment

            Bezig...
            X