Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buiten op balkon wiet kweken veel vragen ???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    buiten op balkon wiet kweken veel vragen ???

    Korting op 420shop

    #2
    Re: buiten op balkon wiet kweken veel vragen ???

    Het geslacht zie je wanneer de planten in bloei schieten, dat is dus wanneer de dagen korter beginnen worden.

    Je planten staan allemaal in 1 pot? Dan zou ik die zo snel mogelijk appart gaan planten.
    Anders groeien al de wortels door elkaar en dan wordt het alleen maar moeilijker.

    Als je weed wilt dan doe je de mannetjes weg, anders bestuiven ze de vrouwtjes en dan maken de vrouwlijke planten zaad aan. Je kan ook je mannetjes appart zetten en het stuifmeel opvangen, zo kan je dat stuifmeel gebruiken voor een andere keer.

    Als je meer wilt leren over stuifmeel, lees dit topic dan ff:
    zaad-en-stuuifmeel-t242.html?hilit=Stuifmeel

    Welke aarde gebruik je nu? Heb je ze laten ontkiemen in Zaai en stek grond?
    Zo ja denk ik dat je ze nu wel in potgrond mag zetten.

    Tip voor als je al gaat overpotten, graaf je plantjes tot juist onder de lobbladjes in.
    de lobbladjes zijn de 1ste 2 bladjes.

    Show me that picture!

    Peace

    Comment


      #3
      Re: buiten op balkon wiet kweken veel vragen ???

      enkele foto's van mijn plantjes maar ik denk niet dat ik al kan zien of het M of V is ??
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: buiten op balkon wiet kweken veel vragen ???

        Dat ze opsplitsen gebeurt maar heel soms, zeldzaam dus.

        Plantjes zien er goed uit, beetje gestrekt maar voor de rest goed..

        Welke soort is het?

        Peace

        Comment


          #5
          Re: buiten op balkon wiet kweken veel vragen ???

          Lol dat opsplitsen heb ik nog nooit gezien, ziet er wel grappig uit, krijg je vast en zeker een brede plant.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: buiten op balkon wiet kweken veel vragen ???

            splitsen komt door een beschadiging van de hoofd top. scheeld dat je dan niet hoeft te toppen

            als je de breedte in wilt moet je het topje er af halen. de slapende knopjes aan de zijkanten worden dan wakker en dan krijg je 2 takjes ipv 1, zoals je gesplitste vriendjes. Als je die weer topt, gaat die tak zich ook weer splitsen. Zo krijg je een bosje ipv 1 lange stengel. Denk er wel aan dat elke keer dat je de plant topt, of beschadigd, hij/zij moet bijkomen daarvan. En kost dus energie. Zolang de plant volop in de groei is, hoeft dat geen probleem te zijn. Maar als je tegen de bloei aanzit dan moet de plant zijn aandacht op de bloemen gaan vestigen en niet in het produceren van takken e.d.

            Comment


              #7
              Re: buiten op balkon wiet kweken veel vragen ???

              Dat noemen ze toppen ashdra .

              heb je je plantje getopt Balkon Kweker of was dit van kleins af aan al zo?

              Peace

              Comment

              Bezig...
              X