Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek, is dit OK?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buitenkweek, is dit OK?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Wij zijn bij wijze van proef een aantal wietplantjes aan het opkweken.

    Historie:
    - Zaden gekocht voor 25,=
    - Zaden laten ontkiemen op nat keukenpapier (10 van de 11 zijn goed uitgekomen, 1 is heel laat uitgekomen en hebben we weggegooid)
    - Zaadjes geplant in 3 bakken in eerste instantie met potgrond van de Intratuin, deze moeten bijna overgepot worden vermoed ik.
    - Ze komen nu al regelmatig buiten, maar ze gaan binnenkort dus in potten (als dat nog handig is om te doen met de ziekte die ze lijken te hebben (?)) en dan gaan ze naar buiten.

    Maarrr... Op twee van de tien planten zijn nu gele plekjes te zien en sommige bladeren waren helemaal verrot. Ik heb de verrotte bladeren eraf gehaald, maar weet iemand wat dit is, wat we eraan kunnen doen en of het nog schadelijk is voor de andere planten er omheen?

    Bovendien hebben we nog steeds niet kunnen ontdekken welke mannetjes zijn en welke vrouwtjes...


    Groetjes,
    LD50
    Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 04:20.

    #2
    Re: Eerste buitenkweek, is dit OK?

    Ten eerste, welkom op het forum!
    Zou je jezelf ff willen voorstellen in de Member Introduction sectie?

    Als ik naar je bladjes kijk dan lijkt het wel op spint, kijk eens naar de onderkant van je bladeren.
    Daar zullen waarschijnlijk beestjes zitten. Ga vlug wat insecticide halen of hun natuurlijke vijand.

    Lees dit topic ff over Spint:
    spint

    Je zal hun geslacht pas kunnen zien wanneer ze in voorbloei gaan.
    Dat zal niet zolang meer duren, dit gebeurt wanneer de dagen korter worden.

    Als je het verschil tussen een Man en Vrouw nog niet kent, check dit topic ff:
    Mannelijke en vrouwelijke wietplanten

    Peace
    Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 04:23.

    Comment


      #3
      Re: Eerste buitenkweek, is dit OK?

      Dank voor je behulpzame antwoord Smokey. Ik wil me wel voorstellen, maar de link naar de membersection werkt niet en ik kon hem zo snel niet vinden bij de index. We zullen de omgeving vochtig houden en het een beetje in de gaten houden, met insecticiden enzo aan de slag

      Nog drie kleine vraagjes:

      - Lijkt dit zo goed te gaan? (laatste foto zijn onze kleinste plantjes, we hebben er nog 3 die nog een stukkie groter zijn).
      - De lobblaadjes van bijna alle planten zijn er al af gekomen. Misschien ook door die spint of is dat normaal? Is het erg?
      - Zouden we ze zo langzamerhand niet moeten gaan verpotten? Ik weet niet hoe lang ze nog zo door kunnen groeien, ik wil ze in 20 liter potten zetten, maar daar moet ik nog even aan zien te komen voor weinig



      LD50

      Comment


        #4
        Welkom op het cannabis forumMember Introduction

        - Je plantjes zien er gezond uit maar ze zijn enorm gestrekt, dat komt omdat ze niet genoeg licht krijgen waar ze nu staan. Daarom dat je plantje zo hoog groeit omdat ze opzoek naar licht gaat.

        -De lobbladjes worden na een tijdje geel en vallen af, dat is niets erg.

        - Je had de plantjes best in apparte potten gezet.
        Nu zijn de planten hun wortels allemaal door elkaar gegroeit, je zal ze nu niet kunnen overpotten zonder de wortels te beschadigen. Of je moet ze alle 4 in dezelfde bak zetten.

        Peace

        Comment


          #5
          Re: Eerste buitenkweek, is dit OK?

          je kan de plantjes er voorzichtig proberen uit te halen beschadigen zal je de wortels altijd wel wat doen maar ik denk dat de plantjes je wel dank baar gaan zijn als ze ieder hun eigen potje krijgen

          Comment

          Bezig...
          X