Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereiden van plantgat buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbereiden van plantgat buitenkweek

    Korting op 420shop
    Ik ben een leek in de cannabisteelt en wil dit jaar buiten in de volle grond enkele plantjes telen.
    Ik wil nu de plaatsen waar ik ga planten "voorbereiden" .Mijn plan was om de plantgaten 40/40/40 te graven en deze al te vullen met een mengsel van aarde,universele potgrond ( met perliet)
    en een organische bodemverbeteraar ( compost ) in een gelijke verhouding . Mijn vraag is of ik dat nu al doe of er nog even mee wacht,is er kans voor overbemesting na het planten als ik deze verhouding gebruik ?

    #2
    Grond voorbereiden doe je met de grond die ter plaatse is.
    Voor elke plant 50x50 (ongveer) omspitten, zo diep als je kan, minstens een halve meter, de wortels kunnen nog veel verder als ze de mogelijkheid hebben.
    Hoe dieper ze kunnen, des te minder je ze hoeft water te geven.
    Dan pak je een halve liter gedroogde kippenmest en dat spit je er doorheen.
    Desnoods even afdekken met takken of ander dood plantmateriaal en je bent klaar.
    Tussen half mei en eind juli kun je zaaien.

    Als je plantgaten maakt heb je kans dat die gaten vol water komen te staan, omdat die grond die je erin gooit vaak veel luchtiger is dan wat er ter plekke is.
    Je kunt in ieder geval beter geen grond met perliet gebruiken, of het moet in je eigen tuin zijn, maar weet wel dat je die perliet over 5 jaar nog steeds tegenkomt.
    Perliet hoort niet in de natuur, dat vergaat dus ook niet. Compost is veel beter.
    Meestal vergis je jezelf ook in de hoeveelheid grond die nodig is voor een plantgat ((been there
    Een gat van 50x50x50 gaat gewoon 125 liter grond in.

    Zeker met guerilla is grond met perliet sterk af te raden.
    Als je echt geen geluk hebt en men betrapt je, krijg je nog gezeik met bodemverontreiniging ook.

    ( topic verplaatst naar het forum met vragen over buiten kweken, omdat dit over buiten kweken gaat )
    Last edited by QnQ; 24 February 2020, 22:28.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Alvast bedankt !

      Comment

      Bezig...
      X