Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tips voor goeie oogst buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tips voor goeie oogst buiten

    Korting op 420shop

    #2
    Ik denk dat je met binnenkwekers gebabbeld hebt.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      55 liter potgrond per 50l pot en laten gaan.
      Handvol biotabs of iets dergelijks en water toevoegen als het lang niet regent.

      Of anders natuurlijk.

      Comment


        #4
        Amnesia buiten? Rondje toprot dan? Gewoon volle grond, grond kan je prepareren en tis altijd beter dan in een pot. Best wat autoflowers zetten ergens eind mei dan heb je sowieso iets.

        Comment


        • G in the making
          G in the making commented
          Editing a comment
          bedankt voor je reactie

          hoe bedoel je toprot omdat de bloei lang duurt en de kans dan groot is op slecht weer ? of door de soort zelf

        #5
        Zo te horen heb je een tuin met slechte grond?
        Graaf een gat en pleur er 50 liter potgrond in!

        Beetje door elkaar mixen meer is niet nodig dan
        af en toe wat water te geven, das alles met veel
        licht natuurlijk ......

        Comment


          #6
          De Cookie Gelato heeft ook 10 weken bloeitijd.
          Als je die niet een paar weken voor 25/9 verduistert is die ook pas eind november klaar.

          Als het weer mee zit is het geen probleem, maar voor buiten kiezen we liever autoflowers of photoperiode soortjes met (bewezen) bloeitijd van 7, maximaal 8 weken.
          Door die langere bloeitijd heb je misschien bruto meer opbrengst, maar je moet wel bereid zijn om 30-50% weg te gooien door toprot.

          Veel autoflowers zijn daar ook gevoelig voor, ondanks wat de verkopers je willen doen geloven.
          Als die 3 dagen regen op de toppen krijgen dan wordt de kans op problemen ook een stuk groter.

          50L potten is prima, dan zou je voldoende hebben aan wat biotabs, zoals eerder gezegd, en misschien een fles groei en bloei van BAC.
          Je hoeft niks te meten als je regenwater gebruikt voor je buitenplanten.

          btw die 50L potten zou je ook 3 autoflowers per pot in kunnen zetten, om je een andere optie te geven
          Dan hoef je ook niet retevroeg te beginnen als er onvoldoende licht is.
          Met auto's kun je gewoon op 1 juni beginnen en dan zijn ze nog steeds eerder klaar dan photoperiode planten.
          Ja, minder opbrengst per plant, daarin ben ik wel mee, vandaar 2 of 3 per pot

          Mgoed, je doet het niet voor het eerst, dus ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden.
          Misschien lukt het prima, eigenlijk weet je het toch nooit buiten.
          Als medium kunje gewoon een paar zakken bij het tuincentrum halen.
          Als je wat goeie compost kunt regelen gaat dat zeker verschil maken als je dat erdoor mengt.
          Je hebt nog een maand of 3 de tijd voor je kunt beginnen
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • G in the making
            G in the making commented
            Editing a comment
            bedankt voor je advies

            dus je raad aan om autoflowers te nemen in plaats van gefeminiseerd ik heb een garage dus ik heb de mogelijkheid om ze eerder in bloei te zetten.
            en over volle grond volgens mij is mijn grond wel goed alleen heb gehoord dat de bloei langer duurt en achter en naast mij buren allemaal op leeftijd dus de geur die van die planten af zou komen zou mij denk ik snel gezeik opleveren of zou de geur meevallen
            en nog een vraagje je raad dus niet aan om een voeding pakket te halen maar gewoon bij te voeden met bio voeding en niet chemie
        Bezig...
        X