Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron light mix met alleen water?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron light mix met alleen water?

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers en stoners,

    ik ga binnenkort beginnen aan me tweede kweek (autoflower)en heb plagron lightmix aangeschaft voor de eerste keer omdat een vriend die daar werkte me die aanraden nu kwam ik thuis en heb ik nog verder wat informatie erover opgezocht en blijkt dat ik allemaal voeding nodig heb en ook nog moet afzuren etc. Nou is mijn vraag is het ook mogelijk dat ik geen voeding gebruik en alleen kraanwater? Of zal ik dan amper resultaat krijgen? Want heb hier thuis ook niet een ph meter en een ec meter liggen en wil graag zo goedkoop mogelijk kweken

    mvg

    joep

    #2
    De eerste 3 weken heb je niks nodig, je kunt voor een paar euro wat meststof kopen in de Action (tuincentrum,of zo) voor tomaten. Zuinig gebruiken. Dan komt het wel goed, niet optimaal natuurlijk. Druppeltje azijn bij elke watergift.

    Succes.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Klopt kelderkastje, Action kan veel troep verkopen
      maar groei en bloei voeding werkt prima!

    #3
    Als je toch genoeg grond hebt zoek zo groot mogelijke potten. Gooi desnoods de kliko vol met grond.
    Hoe meer grond hoe minder je eraan hoeft te doen. 50-60-70 liter grond per plant.
    Als je dan wat organische voeding zoekt, tomatenvoedign bijv) dannis dat voldoende als je die vanaf de bloei gaat geven.

    Zonder meters niet gaan rommelen met azijn of citroen. Dan kun je dat beter laten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      70 liter voor en afje niet overdreven?
      Koop 20 l potgrond als beginner, veel
      eenvoudiger en opbrengst prima, ook
      nog eens 6 a 8 weken voeding in de
      grond lekker makkelijk wat let je?

      Bij iedere supermarkt te koop!

      Niet moeilijk beginnen, resultaat zit niet
      veel verschil..............

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het is een buitenkweek, 4 regenbuien en alle voeding is uit de aarde bij kleine potten

      #5
      Heel erg bedankt! Is het anders ook niet een optie om potgrond te mixen met de lightmix?

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Je zou een paar kweekverslagen kunnen gaan lezen, daarin wordt alles duidelijk.

      #6
      Hoe groter de potten hoe groter de buffer. Als je dan ook nog eens regenwater geeft dan hoef je zeker en vast niets te meten of aan te zuren. Ik heb het alleszins nog nooit gedaan.

      Die lightmix kan je perfect mengen met andere potgrond of wat compost uit de tuin Als je dit niet doet zul je na een 3 a 4 weken moeten beginnen bijvoeden. Flesje tomatenvoeding kan inderdaad perfect.

      Hou het vooral simpel, wiet kweken hoeft echt niet moeilijk te zijn.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


        #7
        Allemaal heel erg bedankt voor de reacties waardeer de hulp! Hoeveel moet je ongeveer dan in de groei en bloei fasen toevoegen met zo een flesje tomatenvoeding

        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Gewoon de aangewezen dosis achterop de fles naleven. Rustigaan beginnen met bv de helft en week per week wat opvoeren tot de max dosis. De plant laat vanzelf zien wanneer het teveel of te weinig is.

        #8
        allemaal heel erg bedankt waardeer de hulp!

        Comment


          #9
          Succes en veel plezier ook met het kweken!
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment

          Bezig...
          X