Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Batmix met cocopeat aanvullen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Batmix met cocopeat aanvullen?

    Korting op 420shop
    Ik heb begrepen dat wortels een luchtige groei omgeving wel kunnen waarderen

    Om Batmix wat luchtiger te maken ben ik wellicht van plan cocopeat te kopen en dit te gaan mengen. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaring hiermee is en of het de moeite waard is? Zoja, cocopeat bricks van de action goed genoeg, of toch een wat bekendere merk nemen? Hoeveel cocopeat op 18L aarde is voldoende?

    Mocht het nodig zijn qua info, het gaan autoflowers worden, i.c.m. Biobizz Grow, Bloom en ph reguleren op 6.5 voor de zekerheid.

    Thx alvast







    #2
    Voor de luchtigheid kun je dat doen, inderdaad, in ieder geval beter dan perliet of hydroballen ofzo.
    Zou er niet erg veel doorheen doen, dan ga je meer de cocos kant op met de grond, en dat vereist weer aanpassingen aan de voeding.
    Op 18L zou ik er een paar handjes door doen. Liter of 2 ofzo, en heel goed mengen en inwateren.
    Je mag die best een paar weken van tevoren klaar zetten. Batmix moet je sowieso goed inwateren dus dan kan het ook even een beetje drogen.

    Bricks van de Action gebruik ik niet. (cocopeat tuincentrum)
    Heb je een EC meter ?
    Dan kun je eventueel de EC even meten als je die bricks gemaakt hebt.
    Er zijn weleens "verkeerde" cocosbricks in omloop geweest die teveel zout erin hadden, dan wordt de EC erg hoog.
    Met een ec meter kun je dat evt. testen. Ik weet niet of dat nog steeds voorkomt, die "zoute cocosbricks".
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QnQ bedankt voor de tip en uitleg.

      Batmix mag inderdaad vooraf gespoeld worden, van dat cocos wist ik nog niet. Wel had ik gelezen dat bijvoorbeeld Plagron cocopeat al vooraf gespoeld is met "zoet" water.

      Heb zelf helaas geen ec meter.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        EC meter is niet zo duur bij bol.

        En na 1 keer weet je wat de waardes zijn.

        Wel callibratie en bewaar vloeistof erbij kopen.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        een ec meter bewaar je droog

      #4
      Is dit er zo 1? Want dan heb ik geluk! Destijds toch een keer gekocht en in de kast gelegd.

      Attached Files

      Comment


        #5
        Deed het twee jaar geleden ook zo, vorig jaar heb ik die briketten niet gezien in de action. Dit jaar weer wel. Goed spul voor die prijs. Ik nam ongeveer 10-15% cocos. Dan liep het water niet meer direct uit men potten. Al is batmix op zich luchtig genoeg.

        Comment

        Bezig...
        X