Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rare glans op 1 blad, en 1 verlichting rond bladnerven

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Rare glans op 1 blad, en 1 verlichting rond bladnerven

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik volg de kweektopics hier al een tijdje, en heb zelf ook 4 nog kleine plantjes staan.
    Alles leek een lange tijd goed te gaan, en ze beginnen nu ook al mooi te worden.
    Helaas zag ik net bij 2 plantjes, en dan ook juist de besten, wat rare dingen.
    En plantje heeft een rare glans aan het einde van het blad, en voor de rest allemaal zelfde soort spikkeltjes over het blad.
    Wie weet wat dit kan zijn? Het kunnen volgensmij onmogelijk slakken zijn, want ze staan op een stenen balkon.
    Hier een foto:

Een ander plantje heeft een rare 'verlichting' rond de nerven, en ookal is het een nieuw blad, dit is de eerste keer dat ik dit zie, de andere 3 plantjes hebben dit niet gehad. Ook is het blad nog wat bol, en de bladeren van de rest van de plant hangen nogal. Wie weet wat dit kan zijn?
    Hier een foto:

Ze staan sinds 13 juni in 7L potten, waar normale potgrond gemixt met beendermeel in zit, en ik gebruik nog geen voeding. De potgrond zou genoeg zijn voor 5 6 weken voeding, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
    Wie kan me helpen?

Alvast bedankt,

Marco.

Re: Rare glans op 1 blad, en 1 verlichting rond bladnerven

Op de eerste foto is een spint plaagje merkbaar. Deze zitten onderaan het blad en zuigen sap uit het blad waardoor bovenaan de spikkels tevoorschijn komen.

Het andere blad lijkt me in goede conditie, Als de zon wat weg blijft kunnen ze wel een beetje hangen de bladeren.

Grtz

Comment

Footer Left Ad

Collapse
    Bezig...
    X