Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oei ! bloei !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oei ! bloei !

    Korting op 420shop
    Beste collegas,

    Ik woon sinds kort in Portugal dus dacht lekker vroeg te beginnen. Na kerst binnen onder de LED UFO opgekweekt en sinds eind maart al in de kas. Ik gaf eerst nog enkele uren TL licht bij, lichtjes uitgeschoten, maar geen probleem daar hebben we gewoon stekjes van gemaakt. Maar wegens steeds problemen met de timers heb ik het bijverlichten een 2-3tal weken geleden opgegeven. Te vroeg dus blijkt nu.
    Mijn dames beginnen te bloeien.. Wat nu? - weer bijverlichten en een wekker gebruiken ipv timer (ik ben nu toch steeds thuis dankzij covid) of gewoon de natuur zijn werk laten doen en het komt goed? We hebben hier momenteel 14h10 zonlicht.
    Ik voeg wat close-ups toe van de dames , het gaat om de strains GORILLA ZKITTLEZ en LSD beide van Barney's.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Oei ja die zijn al ver, die gaan zeker reveggen nu de lichturen nog toenemen.
    Dat betekent dat ze terug in de groei gaan.
    De eerste tekenen zijn dat ze bladeren gaat maken met minder vingers.
    Je kan zelfs een tijdje blad met 1 vinger rond de top zien groeien.
    Het komt vanzelf weer goed, na nog een paar weken zullen ze weer 3-vingerig blad maken en daarna weer 5 vingers.
    De bloei die er nu in zit zal dan wegrotten dus tegen de tijd dat je ze ziet reveggen kun je deze bloei eruit knippen.

    Een klein voordeel van reveg is een meer struikvormige groei waar opnieuw lange takken uitgroeien die de nieuwe toppen gaan maken.

    Je hoeft dus niks te doen.
    Het hele proces kan wel een maand of twee duren voor ze er weer uit zijn.

    Een hele andere optie als je denkt nog een week of tien de tijd te hebben : Verduisteren !
    Alleen dan hou je ze in bloei.
    Zet ze ‘s ochtends buiten en ‘s avonds binnen.
    Dat moet dan wel donker zijn, 12 uur echt donker.
    En dat binnen en buiten zetten komt best secuur.
    Dat moet elke dag op dezelfde tijd, je hebt niet meer dan een half uur speling.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ok bedankt dat is goed nieuws! Maar ze gaan dus nog enkele weken hun energie in bloei steken? Doet bijverlichten meer kwaad dan goed als ik het niet exact getimed krijg? Ik heb namelijk moeite om elke dag op hetzelfde uur in en uit bed te gaan en timers zijn geen optie meer. Jammer genoeg geen plaats in huis, ze zijn toch al redelijk van formaat, ze staan alle 6 in 30l smartpots, die verzet ik ook niet graag te vaak. Ik heb ze op een rijtje staan wat het bemoeilijkt om ze bij te lichten met slechts 1 lamp. Moeten ze X aantal lux hebben of heeft 'schemerlicht' -het feit dat het niet pikdonker is voldoende invloed op hun ritme?
      Maar al bij al ga ik dus niet mogen klagen over de oogst, er zijn jaren geweest dat ik nu pas begon met ontkiemen.
      Ze staan wat dorstig op de foto
      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Je moet verduisteren, elke dag, als je ze in bloei wil houden.
        Dat betekent elke dag 12 uur buiten en 12 uur binnen in pikkedonker.
        Geen schemerlicht, geen straaltje licht, geen klein lampje ergens in de ruimte, niks. Echte helemaal donker.

        Deze planten gaan bloeien bij meer dan 10 uur donker.
        Je bent te vroeg begonnen, er was nog te lang donker, dus zijn ze meteen in bloei geschoten.
        Nu de dagen langer worden raken ze in de war, ze gaan stoppen met bloeien en terug in de groei.
        Dat proces kost 1-2 maanden tijd. De bloei die er nu in zit stopt, verrot, verschimmelt, verdroogt, whatever.
        Dan....als begin september de dagen weer kort genoeg zijn, of beter gezegd, als de nachten lang genoeg zijn gaan ze opnieuw bloeien.

        Bijverlichten heeft dus geen zin, daarmee stop je dit proces niet.
        Als je niets doet gaat het vanzelf.
        Wil je ze in bloei houden, moet je gaan verduisteren.

        ---------

        *** Wat ik zou doen als mij dit zou gebeuren : (ik zeg niet dat je dat moet doen, maar het is volgens mij de beste optie)
        Op het moment dat ik ze afwijkend blad zie maken, met minder vingers dan ze nu hebben, zou ik ze tot de helft terugsnoeien.
        Ik zie nu blad met 7 vingers....ze gaat straks blad maken met 5, 3 en zelfs met 1 vinger. Datdus.

        Dan alle lange takken terugsnoeien.
        Daarmee verwijder je meteen de bloei die er nu inzit, dan steekt ze daar geen energie meer in.
        En straks als ze weer goed in de groei is gaat ze nieuwe uitlopers maken waar de nieuwe toppen op komen.
        Last edited by QnQ; 7 May 2020, 09:49.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Update: Ik heb 1 plant 2 weken geleden terug gesnoeid tot op 7 vingerig blad als experiment. Die is helemaal in shock en nog geen teruggroei. De rest maakt steeds dikkere toppen..
          Daglengte is hier momenteel ongeveer 14h30, maar daar komt tegen eind juni maar een 20min bij. De dagen in de zomer zijn hier dus een pak korter dan in NL.

          Ben er toch niet 100% gerust in dat het zo allemaal goed komt zonder interventie.. de topjes er uit snoeien bvb, verstoord dit de aanmaak van de bloeihormonen niet?
          Last edited by Savitas; 23 May 2020, 20:49.

          Comment


            #6
            ziet er naar uit dat ik binnen een week of 2 gewoon zal kunnen oogsten.. De toppen worden dikker en de eerste bruine haartjes zijn al zichtbaar. Hopelijk reveggen ze dan nog na de oogst, valt ongeveer samen met de langste dag 21juni..

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ze bloeien pas 3 weken eh...als je iets wil oogsten met effect hebben ze een week of 8 bloei nodig.
              Ik zou niet teveel hoop hebben, we zullen zien.
              Hoe is het met de gesnoeide ?
          Bezig...
          X