Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over meststoffen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje over meststoffen

    Korting op 420shop
    Ik vraag me af, is het mogelijk om gewone meststoffen te gebruiken uit bijvoorbeel de boerenbond, zoals aveve bloeivoeding, of producten zoals substral of plagron ofzo, of zo heb je ook bloeiboosters voor gewone bloemen en zo. Is het mogelijk om deze producten te gebruiken? Wat maakt voeding specifiek voor cannabis zo anders of beter? als ik de achterkant lees van die producten die gewoon in de handel te krijgen zijn vertonen ze toch veel gelijkenis met de producten die je in cannabis speciaalzaak kan kopen.

    #2
    Re: vraagje over meststoffen

    Producten voor Cannabis planten zijn speciaal aangepast aan de behoeftes van de plant.
    Je kan bloeivoeding gebruiken voor kamerplanten maar gebruik dan wel biologische.

    Plagron wordt ook gebruikt door veel kwekers, dus dat kan je zeker en vast gebruiken.


    Peace

    Comment


      #3
      Re: vraagje over meststoffen

      Ik heb enkele queenseed zaadjes gekocht, meer bepaald outdoor mix. heeft iemand hier ervaring mee, zijn dit deftige zaadjes? wat bedoelen ze dan eigenlijk met mix? betreft het dan verschillende plantensoorten? Ik gebruik een grondmengsel 1/3 potgrond, 1/3 wormenmest en 1/3 perliet. Is het nodig tijdens de groei nog bij te mesten met canna terra vega? indien ja, moet dit elke dag?Is het mogelijk om te overvoeden? Haalt een bloeibooster zoals bijvoorbeeld canna accelerator echt iets uit? of is dit effect verwaarloosbaar? Is het eigenlijk wel mogelijk om in een pot goeie wiet te kweken, met goeie wiet bedoel ik dikke,volle, goed geurende en smakende thc rijke wiet

      I know, veel vragen

      Comment


        #4
        Re: vraagje over meststoffen

        wat bedoelen ze dan eigenlijk met mix?
        -Dat zal waarschijnlijk een mix zijn van allemaal verschillende soorten in 1 pakje.

        Ik gebruik een grondmengsel 1/3 potgrond, 1/3 wormenmest en 1/3 perliet. Is het nodig tijdens de groei nog bij te mesten met canna terra vega?

        Het is pas echt nodig vanaf dat je tekorten ziet.
        Als een plant iets tekort komt dan laat deze dat altijd merken.

        indien ja, moet dit elke dag?Is het mogelijk om te overvoeden?
        Op de verpakking staat normaal hoeveel je moet gebruiken en over welke periode.
        En ja je kan zeker en vast overvoeden! Het probleem is ook dat als je overvoed, het kan zijn dat je plant sommige voedingstoffen niet kan opnemen en je ook tekorten krijgt.

        Haalt een bloeibooster zoals bijvoorbeeld canna accelerator echt iets uit?
        -Het geeft volgens mij de plant een extra boost, maar ik kan hier zelf niets over zeggen sinds ik hier geen ervaring met heb. (Gebruik geen bloei boosters)

        of is dit effect verwaarloosbaar?
        -Als je bloeivoeding geeft is dat meer dan genoeg.

        Is het eigenlijk wel mogelijk om in een pot goeie wiet te kweken, met goeie wiet bedoel ik dikke,volle, goed geurende en smakende thc rijke wiet

        - Waarom zou dit niet mogelijk zijn?...

        Peace

        Comment


          #5
          Re: vraagje over meststoffen

          Een goed grondmix samenstellen is echter meer dan wat perliet, potgrond en wormenmest.
          En dan spreek ik over een goed grondmix.

          Om te beginnen heb je zeker beendermeel nodig, dit zal de wortels tegoed doen.
          Ook heb je bloedmeel nodig om sterke en gezonde bladeren te verkrijgen.
          Bloedmeel is rijk aan stikstof, maar je kan ook werken met wormenmest en/of guano/vogelstront.
          Onthoud dat de plant tijdens de bloei meer PK zal nodig hebben dan tijdens de groei.
          Wormenmest is de shit voor groei en meer is zeker goed voor de bloei, maar als je een goed (bloei)grondmix wil samenstellen moet je toch zorgen dat er rijkelijk fosfaat en kali aanwezig zijn.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: vraagje over meststoffen

              Daar heb je een goed punt Sammy .

              Iedere kweker kweekt op zijn eigen mannier
              Als je toch je eigen grondje gaat mengen kan je bobo zijn grond recept gebruiken.
              Dit recept is zo geheim dat het hier op het forum staat .

              Bobo's Grond Recept

              Om 100 liter goede teeltgrond te mengen heb je het volgende nodig:

              5 liter meststoffen = 5%
              10 liter perliet = 10%
              85 liter uitgangspotgrond = 85%
              Samen geeft dit 100 liter, 100% goede teeltgrond.

              De volgende meststoffen zijn nodig:

              Rundermest 3 liter
              Beendermeel 0,5 liter
              Kalk 0,25 liter
              Hoornmeel 0,25 liter
              Hoorspaanders 0,5 liter
              Oergesteente meel 0,5 liter


              Uit het topic:
              post13021.html?hilit=Delhaize#p13021

              Peace

              Comment


                #8
                Re: vraagje over meststoffen

                Ik woon in belgie waar helaas niet zomaar overal growshops te vinden zijn...
                ik heb een plantje in een pot (20l ofzo) staan, maar vraag me af of ik hem, nu hij weldra in bloei zou moeten schieten, ook bloeivoeding moet geven? maakt dit echt veel verschil in kwaliteit en kwantiteit vd wiet?
                aangezien hier gn growshops zijn in de buurt, keek ik alvast even bij de boerenbond, zag bloeivoeding staan, weet niet meer exact voor welke planten, maar was denk ik redelijk algemeen...
                herhinner mij nog de NPK waarde (die blijkbaar toch wel van belang blijkt te zijn?)
                4-5-6
                zou dit goede bloeivoeding zijn voor mn plantje? of weet je met die npk nog helemaal niks?
                of als het even goed zonder kan, jah dan moet ik de moeite niet doen om die te gaan halen he...
                als dit aan te raden zou zijn (ok, bloeivoeding van de growshop is beter, heb ik na het lezen van dit forum al wel door), wanneer zou ik deze voeding moeten beginnen geven?

                tis maar mn eerste kweekje, kvond een zaadje in mijn bureau (ooit ns uit een weedje gehaald zeker) en plantte dit, hij kwam uit, en nu lijkt de hij uiteindelijk nog een zij te zijn ook mooi meegenomen in elk geval, dus tzou ook mooi zijn moest ik er ook werkelijk wat wiet van kunnen smoren!
                ik kan niet wachten om een lekkere joint te rollen! (helaas eerst nog een maandje examens, maarjah, tzal nog wel langer duren eer mn plant rijp is ook)

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje over meststoffen

                  Vanaf dat je voorbloei /geslacht ziet mag je rustig aan bloeivoeding beginnen geven.
                  Rustig aan opbouwen (dus niet direct de aangegeven dosis)

                  Je kan trouwens ook Bloei voeding van de growshop online bestellen hoor.
                  Dat doen heel veel mensen.

                  Bv bij onze Sponsor, GrowShop Alien.
                  Rechts bovenaan de website staat de banner.

                  Peace

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: vraagje over meststoffen

                      Je moet roeien met de riemen die je hebt.(Zei een wijs iemand gisteren ook tegen mij)

                      Van welk merk is die voeding en wat is de aanbevolen dosis?

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Re: vraagje over meststoffen

                        dat zijn nou eens dingen die een mens vergeet
                        maar heb ff op internet gezocht; het noemt: voeding voor bloeiende planten
                        merk: AVEVE, of er was ook nog iets gelijkaardigs van Substral (zowat dezelfde naam en zelfde NPK meen ik mij te herhinneren)
                        wat ze er op de site van uitleg bijzetten is: NPK: 4-5-6. Rijk aan Kalium, voor een uitbundige groei, en da ist van uitleg...
                        denk dat het bedoeld is voor terrasplanten...
                        goed? of niet?

                        ik ga in september ook op vakantie, wellicht een weekje fietsen in holland (en veel coffeeshops bezoeken natuurlijk want dat missen we hier in belgie)
                        dus ik zou eventueel ook wel langs een growshop kunnen passeren.
                        Tegen dat ik terug ben zal het wel al half september zijn, dus ik weet niet of het nog nuttig is dan nog veel voeding te beginnen geven? zoja mag je me altijd aanraden welke ik best koop.

                        maar nu is het nog niet zo ver, en ik wil het beste voor mn plant, dus: zou ik die voeding van de aveve gaan kopen?

                        alvast bedankt!

                        EDIT: Gelieve niet te dubbelposten, gebruik de edit functie. -S-

                        ola, uitbundige groei moet natuurlijk zijn: uitbundige BLOEI!
                        groeien moet mijn plant liefst niet meer al te veel, want hij staat voor het raam, en mn raam is nu eenmaal niet oneindig hoog. (ze heeft nog wel een goed stuk over hoor, hopelijk genoeg voor hoeveel ze nog groeit tijdens de bloei)

                        Comment


                          #13
                          Re: vraagje over meststoffen

                          Volgens mij kan je die beter van aveve pakken.


                          Info over de rode fles van Substral.

                          Als je deze gaat gebruiken stop dan optijd met voeden voor je oogst!
                          Volgens mij is deze niet biologisch
                          (1-2 weken voor de oogst alleen water geven)

                          Anders smaken je toppen naar voeding.

                          Op de bus staat 1x per week .Tussen 2 voedingsbeurten minstens een keer puur water geven.

                          Had het een tijd geleden aan bobo gevraagt of dat genoeg was voor onze Cannabis plant en hij zei dat je het om de 2 dagen mocht geven als ik mij niet vergis. (Zal het straks nog eens vragen)

                          Peace

                          Comment


                            #14
                            Re: vraagje over meststoffen

                            thx!

                            Comment


                              #15
                              Re: vraagje over meststoffen

                              Topic ff verplaatsen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X