Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen autoflowers of feminized zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Twijfel tussen autoflowers of feminized zaden

    Korting op 420shop
    Ik heb 5 stekken van een vriend overgenomen, die beweert dat het allemaal vrouwtjes zijn, maar hij weet niet de oorsprong van de zaadjes. Het is dus nog maar de vraag of het echt vrouwtjes zijn, maar dat is niet waarvoor ik dit topic aanmaak. Er zijn inmiddels 2 van deze stekken overleden. Ik heb nu dus nog 3 planten over, en ik zou graag 2 nieuwe er bij doen.

    Alleen twijfel ik nu heel erg tussen autoflowers of reguliere feminized zaden. Aan de ene kant wil ik reguliere planten, want die leveren een betere opbrengst. Maar het feit dat het nu al bijna juni is, betekent wel dat de plant iets van 2 maanden aan groei mist vergeleken met wanneer je "normaal" begint met planten. Vandaar dat ik dacht dat een autoflower misschien beter zou zijn. Alleen was mijn oogst vorig jaar, geheel bestaande uit autoflowers, nogal treurig: ongeveer 20-30 gr per plant. Het jaar daarvoor oogste ik ongeveer 120 gr per plant van reguliere feminized zaden.

    Misschien handig om te weten:
    1. Toen ik 120gr per plant wist te oogsten, maakte ik gebruik van 60 L potten. Die heb ik niet meer tot mijn beschikking. Het jaar daarna gebruikte ik 20 L potten, die ik nu ook gebruik. Ik ben bewust van het feit dat 20 L potten sowieso minder zullen opleveren dan 60 L potten, maar ik neem aan dat je met 20 L potten wel wat meer dan 20-30 gr kan oogsten per plant, of ben ik dan te optimistisch?
    2. Mijn tuin staat op het zuiden, maar er staat een best wel flinke boom die voor veel schaduw zorgt. Als de planten gedurende de dag niet verplaatst worden, hebben ze ongeveer 6 uur zon. Met verplaatsing hebben ze ongeveer 8-9 uur zon. Ik probeer zoveel mogelijk dagen de planten te verplaatsen.
    3. Ik gebruik gewone universele potgrond, maar ik heb wel Biobizz Grow and Bloom voeding. Ik heb momenteel geen zaai en stekgrond, maar wel moestuingrond. Alleen kan ik online niet zo snel vinden of moestuingrond geschikt is voor zaailingen, of voor het groeien van wietplanten uberhaupt.
    Zouden jullie mij aanraden om autoflower zaden te kopen, of reguliere feminized zaden?

    #2
    Seizoen begint net. Hoe kom je erbij dat ze 2 maanden groei missen ?
    Als je veel te vroeg begint ja.
    Maar planten die je nu zaait zullen de planten die twee maanden geleden gezaaid zijn waarschijnlijk wel inhalen.
    Twee jaar geleden een soortvan testje gedaan met de Tokaj.
    Die werd nog 2.5m hoog

    De groei duurt zeker tot september.
    Das nog meer dan 3 maanden groei!

    Met autoflowers weet je wat je geoogst hebt.
    Dat gaat niet opeens 3x zoveel worden.
    Het enige voordeel daaraan is dat ze eerder klaar zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie. Mijn constatering dat ze 2 maanden groei missen, was gebaseerd op dat de stekken die ik heb gekregen al 2 maanden oud zijn, or so I've been told. Ik gok dat ze nu ongeveer 30-50 cm hoog zijn. Maar goed om te weten dat nu nieuwe zaaien nog niet te laat is.

      Ik ga er niet vanuit dat mijn wietplant 2.5m hoog zal worden in een pot van slechts 20 L. Maar ik kan dus zeker wel meer gram oogsten als ik nu nog begin met een reguliere plant, vergeleken met wat ik zou kunnen oogsten van een autoflower?
      Last edited by Wiu; 24 May 2020, 17:08.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja. Altijd.
      Mits het weer goed blijft, maar daar zit je buiten altijd mee.
      Maar het kan ook allebei toch ?
      Ik doe de autoflowers altijd buiten, en dan zet ik er ook nog 1 of 2 fotoperiode bij, ergens in een hoekje van de tuin.
      Mochten de auto's niks worden, dan blijven die over, en stel dat de auto's het uitermate goed doen, kan ik die andere altijd nog omhalen.

    #3
    Zeker weten of we moeten een vreselijk nat pokkeweer krijgen aan het einde van de bloei dan schimmelen ze weg
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment

    Bezig...
    X