Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lost overpotten mijn probleem op?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lost overpotten mijn probleem op?

    Korting op 420shop
    Hoi, Ik ben Alex, 18 jaar en wietliefhebber, ik ben nieuw op dit forum dus stel mij even voor

    Ik heb dit jaar voor het eerst 2 plantjes genomen, mij ingelezen en ik gebruik dit:
    2 12 liter potten,
    Een jack herer en een purple kush (Beide fem.),
    Plagron Terra grow/bloei/wortelstimulator,
    zelfgemaakte brandnetelmest

    Nou moeten de plantjes nog zo een 20 dagen voor ze gaan bloeien, ik ben tevreden met de hoogte, maar de bladeren onderaan worden lichtgroen dan geel en verwelken (kan dit door een te kleine pot?). Voor mijn gevoel moet ik ook erg vaak water geven.

    Ik heb iets grotere potten van ong 20 L en wil ze dus daarin doen, kan dit nog of is het te vlak voor de bloei? ik ben ook bang dat ik te laat ben aangezien het maar een 12l pot is en de plant flink groot is, dus de wortels veel te verwikkeld zijn. Dus mijn vraag is, kan ik nog overpotten en zal dat het probleem van verwelken oplossen? Wat zou ik anders kunnen doen?

    (Ik heb de Purple gefimt, geen idee of dat invloed heeft op iets)

    Alle tips zijn welkom!!
    Gr Alexkli
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Overpotten kan geen kwaad inderdaad. Geen geschikte volle grond daar? Dat zou het allerbeste zijn.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Alexkli
      Alexkli commented
      Editing a comment
      helaas niet

    #3
    Hoe weet je dat ze over 20 dagen gaan bloeien, heb je een kristallen bol ?

    Als je overpot zou ik minstens 2x zo groot nemen.

    De potten tot de rand vullen zal ook helpen.
    Je zegt 12L potten maar er zit maar 8L grond in.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ze gaan bloeien bij 12 uur donker.
      Als je geluk hebt iets vroeger, bij 11 uur donker ofzo

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Q, zet je klok eens op 13.5 of 14 uur na de 5e node. Ik denk dat tenminste de helft van de soorten daar prima door in bloei schiet. Die 12 uur lijken vooral voor diepe sativa's veel uit te maken. De meeste hybrides nemen het heel wat ruimer.
      Dat beginnen van de bloei begint immers soms al rond september, dat betekent dat die '12-uurs modus' die de bloei inzet, tenminste 3 weken aan het draaien is voordat we de pluimpjes kunnen zien. Als je binnen de klok naar 12/12 zet, kan het ook makkelijk 21 dagen duren voordat de pluimpjes verschijnen.
      In de binnenteelt is het probleem met 14 uur echter dat sommige planten in constante reveg schieten terwijl de rest bloeit of groeit. Beetje lastig te zeggen.. Bij 12/12 heb je zekerheid, dat dan weer wel.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, binnen is wel anders, daar wil ik het helemaal niet mee vergelijken.
      Als ik van 20 uur licht in 1 klap naar 14 uur ga dan schieten ze wel in bloei inderdaad.
      Bij veel soorten is 10 uur donker inderdaad waar het om hangt.
      Sommige beginnen dan al, en anderen nog helemaal niet.
      Maar 10 uur donker, buiten, dan is het ook al eind augustus. (25e)
      Vier weken later is het al 12 uur donker.

    #4
    Ik heb dat ook gedaan bij mijn te grote plant. Ik heb ze in een 40L pot gezet en daar heeft ze het veel meer naar haar zin. Meer en gezondere bladeren en nog meer groeiplaats.

    Comment


    • Alexkli
      Alexkli commented
      Editing a comment
      Goed om te horen, zal ik ook doen alleen heb geen ruimte voor zulke grote potten. Ze gaan in een iets grotere pot maar dan hebben ze in ieder geval een beetje extra ruimte.

    #5
    mocht je het niet helemaal aandurven kun je ervoor kiezen er grote gaten onder in te boren en ze dan op een speciekuip zetten
    ik denk dat gaten van 3-4cm moet lukken

    Comment


      #6
      Zorg wel dat als je gaat overpotten je ze droog overpot en niet met een natte kluit , wateren kan je na het overpotten doen
      succes

      Comment


        #7
        Ik heb een klein weekje geleden overgepot en ze zijn een stuk gezonder, ze gaan weer helemaal goedkoper thanks!

        Comment

        Bezig...
        X