Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom minmaal 5 uren zon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom minmaal 5 uren zon?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik vroeg me af waarom een wietplant minmaal 5 uren direct zonlicht nodig heeft. Vanwaar die 5 uur regel? Wat als ze maar 3 uren direct licht krijgen groeien of bloeien ze dan niet? Ik snap dat hoe minder zon hoe lager de opbrengst dat is duidelijk. Ik snap alleen die minmaal 5 uur regel niet.


    Gr bruinevinger



    #2
    Hoe kom je aan die regel ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Veel sites die precies het zelfde zeggen

        Comment


          #5
          Ja maar wat is de onderbouwing.
          Veel sites copieeren content klakkeloos van elkaar
          In een hittegolf doen ze het waarschijnlijk zelfs wat beter als ze de hele dag onder een boom staan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ja precies waar is de onderbouwing. Daarom vroeg ik het me ook af.
            Schijnbaar is toch niet alles ff te googlen.
            hopelijk geven de meeste van die sites wel correcte informatie

            Comment


              #7
              Ik ben van nature al niet zo goedgelovig, eigenlijk helemaal niet.
              Soms komt me dat goed uit, maar voor anderen is het vast een irritante eigenschap, mgoed wat doe je eraan he
              Ik zou het best willen geloven als ik een verklaring lees die ik aannemelijk kan vinden.
              Dat gaat dan wel tegen m'n eigen ervaring in.
              Want wat dan als ze minder dan 5 uur direct zon krijgen ? Kan je dan geen wiet kweken ofzo ?
              Natuurlijk is een paar uur zon beter dan geen zon, dat snapt iedereen, maar dat minimum is onzin volgens mij.

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Zekilimo
                Zekilimo commented
                Editing a comment
                Proves your point!

              #8
              Ja ik zelf ben ook niet zo goedgelovig maar daar kom je in mijn opinie toch verder mee.

              Ziet er goed uit dacht ik zo met die paar uren zon. Hoe groot waren die planten en wat was je opbrengst als ik vragen mag. En kweekte je in potten of in de volle grond?

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                deze waren ongeveer 1.60 groot, in 11L potten.
                Opbrengst weet ik niet. Ik weeg de resultaten niet meer.

              #9
              Wat ik hier over kan zeggen is dat een maat van me op zijn terras wat photo’s heeft staan waarvan ik een stekje heb gekregen in grofweg junie.
              Die van mij staan in de volle zon en zijn nog in veg. Die van hem krijgen grofweg 4 uur volle zon maar ze zijn al een week of 3 in bloei.

              Om wat meer info te krijgen zou je voor de aardigheid Dr Bruce Bugbee moeten zoeken op YOu tube.

              Hij is niet zo’n klassieke Amerikaan die van alles en nog wat probeerd te verkopen.

              Comment


                #10
                Mijn planten krijgen ook minimaal 4 uur volle zon. Dat moet genoeg zijn dacht ik zo.

                Bedankt ik zal ff kijken op youtube.

                Comment

                Bezig...
                X