Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog geen bloei na 1 week verduisteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog geen bloei na 1 week verduisteren

    Korting op 420shop
    Ik zet sinds vorige week donderdag mijn planten binnen in het donker om de bloei te forceren. Een beetje laat ik weet het. Maar nu vraag ik mij af of het wel donker genoeg is in die kamer. De planten staan om mijn balkon en elke avond breng ik de planten in de kamer achter het balkon. Op het balkon zelf heb ik gordijnen die ik dan dicht doe. Ik heb alle ramen afgeplakt in de kamer er achter. Savonds is het er ook pikdonker. Alleen sochtends komt er zwak licht bij de kanten van deur weg. De planten staan ook een eindje van de deur vandaan dus ik vraag me af of ze er last van hebben.

    planten zijn in die week flink gegroeid. De kleinste plant nog het meest van 35 cm naar 60 cm. De stammen zijn ook dikker en sterker geworden. Maar ik vraag me af of dit komt omdat de bloei begonnen is of omdat ik eindelijk goeie voeding ben gaan geven in die zelfde week.
    ​​Ik had namelijk verkeerde voeding gekocht. Alga inplaats van terra. En ik kweek niet biologisch.

    voor de rest zie ik op sommige nodes van de plant meer dan 2 kleine witte bloei haartjes.
    Zijn niet echt veel groter dan voor dat ik het lichtschema veranderde. Dus ik vraag me af of het wel donker genoeg is. En komt die groeispurt nou door de voeding of door het begin van de bloei?

    #2
    Omschakeling naar bloei duurt vaak 3 weken.
    ​​​​​​
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Ik had al antwoord gegeven in jouw ander topic!!!!!

        Dacht ik.

        Elk lichtpuntje kan van invloed zijn, hierdoor kan je plant hermafrodiet worden, banaantjes gaan produceren waar stuifmeel uitkomt, minder toppen/massa produceren.

        Gordijn aan de binnenkant van de deur maken, scheelt weer lichtinval.

        En ja, juiste voeding scheelt, en in de voorbloei, zoals wij dat dan maar noemen, gebeurd er nog van alles.

        Pruikjesvorming/echte bloei, kan tot 3 weken duren, afhankelijk van de soort.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 15 August 2020, 16:20.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Voor de rest moet je geduld hebben.

        #5
        Ik weet niet of het licht bij de planten komt. Het schijnt alleen een beetje bij de randen van de deur en is behoorlijk zwak. Voor de rest is de kamer pikdonker.
        Ik kweek in principe buitenwiet misschien kunnen die beter tegen licht tijdens de donkere uren.
        Ik wacht wel af als ze niet gaan bloeien heb ik pech gehad. Volgende keer beter.
        Ik zou namelijk niet weten hoe ik het echt pikdonker moet krijgen. Waarschijnlijk een dure tent kopen om ze in te zetten waarschijnlijk.
        Zo straks met binnen zetten nog een doos op 1 van de planten gevallen
        heb ik zonder te denken ook nog de kapotte takken eraf getrokken en de stam beschadigd want ik trok een laagje af naar beneden toen ik eraan trok. Je kunt iig wel zien dat ik er talent voor heb
        Maar goed hopelijk hersteld het weer.

        ​​

        Comment


          #6
          Komt wel goed hoor, maar je moet er geen gewoonte van maken
          Normaal is er na 10-14 dagen verduisteren al wat te zien bovenin de plant.
          Ze gaan altijd wel in bloei, maar hoe minder donker het is hoe langer het duurt.
          Geen paniek, gewoon doorgaan, en niet met dozen gooien.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Thnx. Klopt bovenin de plant zijn wat meer bloei haren dan onderin. Maar volgens mij zijn ze ook aan het strekken. De stammen zijn ook dikker geworden. De kleinste plant is in minder dan een week 25 cm groter geworden. Volgens mij allemaal kenmerken dat de bloei begonnen is.

            Comment


              #8
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              Bezig...
              X