Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu nog beginnen op balkon zonder direct zonlicht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nu nog beginnen op balkon zonder direct zonlicht

    Korting op 420shop
    Hi allemaal,

    Sinds deze week ben ik verhuisd naar Rotterdam en wil graag op het balkon van mijn appartement een plant kweken. Ik rook al een aantal jaar maar heb geen ervaring met het kweken van wiet. Ik ben hier dus een totale noob in. Ik heb het een en ander opgezocht op internet en het kweken van wiet op een balkon. Er is een probleem waar ik tegenaan loop.

    Mijn balkon staat gericht op het noorden. De zon komt aan de ene kant van mijn balkon op en aan de andere kant gaat hij weer onder. Met als resultaat dat ik 0 uren direct zonlicht op mijn balkon heb. Ik weet dat direct zonlicht cruciaal is voor het kweken van wiet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Binnen kweken met lampen is helaas geen optie voor mij vanwege een vriendin die dat niet wilt. Ik heb gelezen over autoflowers, die zouden het beste werken bij weinig zonlicht maar hebben alsnog wel een aantal uren zonlicht nodig per dag. Ik heb een foto van mijn balkon bijgevoegd. Tips over de beste wietsoort, beste plaats voor het neerzetten van de plant, hoe om te gaan met weinig zonlicht, etc. zijn meer dan welkom!

    Alvast bedankt!

    Click image for larger version

Name:	IMG_1742.JPG
Views:	79
Size:	73,4 KB
ID:	1541848

    #2
    Direct zonlicht is niet cruciaal, daar begint de fout al.
    Ja natuurlijk is zonlicht beter, en zonder directe zon zul je 80% minder oogsten, maar het is niet cruciaal.
    Dus dan is de rest eigenlijk geen punt.
    Behalve dat je 4 maanden te laat bent.
    Een autoflower doet er 3 maanden over dus dan kun je zelf wel uitrekenen of het dan nog goed weer is.
    En welke soort precies maakt dan niet zoveel uit. Ze doen er allemaal ongeveer even lang over.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      gewoon vriendin eruit en tent erin
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Of een mooi kastje?

        Comment


          #5
          Zou een photo nemen. Mijn beste plant is een Northern Light van Royal Queen Seeds. Misschien ga je nog 50 gram oogsten als hij begin Oktober in bloei gaat.

          Comment


            #6
            Als ik jouw was zou ik een goedkope autoflower planten en dan zien waar het op uitdraait. Misschien oogst je niets, want je bent veel te laat, maar misschien is het begin van de winter heel zacht en haal je er toch nog een paar gram vanaf. Dan heb je wel alvast een eerste kweekervaring en een paar gram zelfgekweekte wiet. Kies een goedkoop zaadje voor minder dan 10 euro:
            https://www.wietzaadjes.nl/wietzaden/aanbiedingen/
            beetje aarde bij de supermarkt, een pot bij de vuilnis en je bent voor minder dan 15 euro klaar.
            Verwacht geen grote oogst, dan valt het altijd mee.
            Volgend jaar op het juiste moment starten met auto's, dan moet er altijd wel wat rookbaars te kweken zijn. Gewoon niet op de hoofdprijs hopen.

            Succes!

            Comment

            Bezig...
            X