Oogstkoorts.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vdw1986
    Stoner
    Member
    • Sep 2020
    • 24

    #1

    Oogstkoorts.

    Korting op 420shop
    hey!

    Mijn eerste buitenkweek is bijna vlekkeloos verlopen
    Hier en daar een beetje ongedierte bestreden en zo nu en dan een geel blaadje maar voor de rest liep het lekker.
    Ik had een mini plastiek schuurtje gekocht waar mijn plantje lekker groot stond te worden.

    Maar toen kwam de eerste belgische herfststorm Odette!
    mijn mooie serre helemaal weggewaaid en hopeloos kapot.
    Bijgevolg staat mijn oogappeltje nu te verdrinken in de regen.

    Ik heb geen mogelijkheid meer om de plant af te dekken en ik denk dat ik nog ongeveer 2 weken bloei tegoed heb.

    De komende 14 dagen wordt het weer er niet beter op.

    de vraag is: vroegtijdig oogsten of toch maar wachten en eventuele toprot erbij nemen?

    Mvg maarten
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Hoe weet je dat ze over twee weken klaar is ?
    Dat kan niet, of heb je een tijdmachine ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • vdw1986
      Stoner
      Member
      • Sep 2020
      • 24

      #3
      de trichomen komen al op verschillende plaatsen melkachtig.
      aangezien ze een bloeitijd heeft van om en bij de 7-8 weken en al 5 weken in bloei staat.
      Ook de indicatie van de fabrikant vertelt eind september.

      Mvg maarten

      Comment


      • vdw1986
        vdw1986 commented
        Editing a comment
        weet ik wel, maar kan ze veel regen verdragen?

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Er zijn niet veel soorten die het NL klimaat "aankunnen" denk dat zoals het er nu met het weer er uitziet, je hoe dan ook met schimmel/rot te maken krijgt, voor nu vinger a/d pols, als je toprot constateerd, direct en ruimschoots verwijderen en de plekken met azijn behandelen.

        En mocht je al wat amber trichomen zien, zou ik niet te lang wachten, en hup de schaar erin, veel succes.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Hoe moeten wij dat weten als je nieteens vertelt wat het is, geen foto erbij, we moeten maar wat gokken ofzo
        Twee weken te vroeg oogsten scheelt je 20-30% opbrengst en het verschil tussen 15 minuten effect of een uur effect.

        ((azijn zou ik niet gebruiken, dat gebruik ik als onkruidverdelger, dus dan weet je wat het doet))
    • kelderkastje
      Exquisite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Nov 2019
      • 5460

      #4
      Grondankers kopen? De beveiliging (kader, ankers, kit en schroeven) van mijn Chinese serre was duurder als de serre zelf ...

      Comment

      • Wesley pipes
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Mar 2020
        • 2506

        #5
        Ze staat dus in de volle grond he? Ik heb zelf een vraagje , helpt schudden na een regenbui, om het water die erop blijft liggen , een beetje om kans op toprot te verminderen? Succes verder!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

        Comment


        • Cammadorgrows
          Cammadorgrows commented
          Editing a comment
          ik schud ze elke dag een paar keer als het regent (indien ik hiervoor tijd heb) ik doe dit met de reden om er water af te schudden. in de hoop dat er zo minder water op blijft staan.
      • nature
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Sep 2010
        • 17

        #6
        Dag Maarten,

        Hierbij haak ik even in!
        Ik herken je kleine angst voor een mislukte oogst...
        Zelf kweek ik al jaren buiten in volle grond. Ook de planten die ik wil. (Ongeacht de Strains)
        Ook schrik ik altijd als er veel regen komt.
        Na ervaring, met ook wel eens een Mislukte oogst, zijn de volgende zaken handig om te doen...

        Nu ze er door het weer er goed bij staan, maar er veel regen valt en ze zeker nog 2 weken regen.
        ik behandelde mijn planten altijd met azijn en verdunde waterstofPeroxide.

        Wat ik nu doe (omdat ik geen dak kan maken in mijn buurt ) is voortijdig controleren en bij botrytis gelijk stukken eruit knippen en behandelen.
        Daarnaast heb ik lanbouwplastic op de bodem gelegd. Dit helpster voorkomen dat de plant teveel regenwater krijgt.
        Bij te koud weer zorg ik voor een bed van droog stro langs de stam.
        Zelf maak ik een gieter Van 3lit. water Met 1/4 Citroen uitgeperst (Ph waarde)
        Schud ook de plant na veel regen goed uit, kan best stoot hebben, maar let wel op zwaardere toppen.( ja Wesley, het helpt.)
        Tevens is het nuttig te bekijken of er na een bui voldoende wind is, dan is het uitschudden niet nodig.



        Nature




        Comment

        • vdw1986
          Stoner
          Member
          • Sep 2020
          • 24

          #7
          Hier enkele foto's
          door de regen zijn er plots veel herfstkleuren.

          Mvg Maarten

          ----> Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.
          Last edited by QnQ; 1 October 2020, 15:20.

          Comment

          • Kweking Eend
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2018
            • 201

            #8
            Mooie toppies maar die mag nog wel een paar weken zo te zien

            Comment

            • vdw1986
              Stoner
              Member
              • Sep 2020
              • 24

              #9
              Bedankt voor de reacties. Hopelijk word het een lekker eerste kweekje.

              Maarten

              Comment

              • nature
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • Sep 2010
                • 17

                #10
                Ze kunnen nog wel ff!!

                Comment

                • nature
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Sep 2010
                  • 17

                  #11
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  • nature
                    Junior Stoner
                    Nieuw Lid
                    • Sep 2010
                    • 17

                    #12
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    • Rickysticky
                      Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2019
                      • 677

                      #13
                      Als je nou ff alle foto's bij elkaar pleurt dan heeft de mod wat minder werk....

                      die mogen nog wel 5weken....

                      Comment

                      • nature
                        Junior Stoner
                        Nieuw Lid
                        • Sep 2010
                        • 17

                        #14
                        Dat lukte niet vanaf mobiel, Gandhi ganja.
                        maar idd, 4 weken..

                        Comment

                        • Rickysticky
                          Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2019
                          • 677

                          #15
                          Okee ik doe het zo...
                          VOOR DE TELEFOON
                          Ga naar je foto map en kijk even waar deze staat bijv SDCART-dcim-download (voorbeeldje he)
                          dus kijk waar en in welke map je deze vindt)
                          Hiero
                          20201001_205107.jpg



                          Vervolgens
                          Klik op UPLOAD ATTACHMENT
                          Als dit er niet staat klik dan eerst op de paperclip..

                          zie foto
                          20201001_203638.jpg klik daarna op FULLSIZE zie foto
                          Owja alsje dit doet let even op dat je eerst de plek van de foto aantipt je schrijfbalk zegmaar, anders kan de foto wel eens ergens anders belanden!


                          Screenshot_20201001-204119_Samsung Internet.jpg zo dan veel succes met uitzoeken!
                          Hoop dat et werkt zo..
                          groetjes,
                          Ricky
                          Last edited by Rickysticky; 1 October 2020, 19:53.

                          Comment

                          Bezig...