Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bamboe stokken nu nog plaatsen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bamboe stokken nu nog plaatsen?

    Korting op 420shop
    Mijn planten zijn ongeveer 1.80m hoog. Ze staan in 40l potten, maar nu dat de bloei flink op gang is gekomen, zijn de toppen een stuk zwaarder geworden en is de plant flink scheef gaan staan. Nou dacht ik dat ze wel tegen een stootje wind konden, maar gisteren zijn ze omgewaaid. De bovenkant is dus te zwaar en te scheef geworden.

    De planten hebben tot zover geen stokken ter versteviging. Nou lees ik dat je de stokken zo vroeg mogelijk moet plaatsen om zo min mogelijk wortels te beschadigen. Maar mijn planten hun wortelkanaal groeit al maanden in deze pot, dus ik kan de stokken er niet in steken zonder deze wortels te beschadigen.

    Is het dan alsnog aan te raden voor mij om een bamboe stok in de pot te steken, of kan ik beter iets anders doen om te voorkomen dat ze weer omwaaien? Ik kan ze niet binnen zetten, wel onder een afdakje (tegen de regen), maar ze waren omgewaaid terwijl ze daar onder stonden.

    #2
    Buiten de pot dan maar, en flink wat touw of ducttape.

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Bedoel je dat ik aan de buitenkant van de pot de stok moet vast tapen/binden? En moet ik dan per plant minstens 2-3 stokken gebruiken, aangezien de stokken dan wel ver weg van de stam zijn?

    #3
    Ja, en doe iets om de stam, zodat het touw niet schuurt.

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Wat voor iets moet ik dan aan denken? Dubbelgevouwen keukenpapier bijvoorbeeld?

    #4
    Stuk handdoek of T-shirt heb ik al eens gezien, maar misschien heeft , Greyvol of qnq of Belladonna beter advies, want die kweken buiten, met wind enzo.

    Comment


      #5
      Als je geen stokken gaat zetten zo dik als stijgerpijpen dan is het geen probleemje plant gaat er echt niet dood van
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #6
        Het liefst een opengeknipte binnenband van een fiets gebruiken, die scheuren niet en beschadigen ook niet de stam

        Comment


          #7
          Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb uiteindelijk met behulp van andere zware potten waar alleen aarde in zit, daarin stokken gestoken en die vervolgens gebruikt om mijn planten te verstevigen.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Prima oplossing McGyver !
        Bezig...
        X