Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur buiten te laag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    temperatuur buiten te laag.

    Korting op 420shop
    Hey!

    Is het eigenlijk nog interessant om een wietplant te laten buiten staan in het koude weer?
    Het komt de komende weken niet warmer meer dan 15 graden. 'S nachts nog een goede 5 graden.
    Stagneert de groei van de plant dan of kan deze toch nog ietwat afbloeien?

    Mvg Maarten

    #2
    Als ze nog niet afgebloeid is dan heeft het ook geen zin om ze eruit te halen he....
    Zolang ze goed gaan, lekker laten staan.
    Het gaat niet snel meer, maar ook dat is normaal. Ze rijpen langzaam verder.

    Elke avond binnen zetten is zeker niet goed als ze buiten gewend zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      haha kan je niet een soort van leidingsysteem om de wortelkluit maken ofzo en er warm water door circuleren?
      ik zit maar na te denken? zoiets als een worm idee dat ze gebruiken bij moonshining?
      of ben ik nu te out of the box aan het denken?

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik zou persoonlijk de wortels vooral met rust laten nu. Niet omheen gaan lopen graven ofzo.

      • patty2thaB
        patty2thaB commented
        Editing a comment
        ik bedoel ook niet tegen de wortels maar er omheen, je moet het zeker niet te dicht erop doen omdat de grond eromheen dan uitdroogd. dat werkt alles tegen maar stel dat:
        je een halve meter rondom de plek van planten een sleufje graaf van zeg maar 1 meter diep, 1 meter is de diepte waar de vorst het water bevriest, en dan rondom een pe slang omhoog laat komen rondom, dat worm principe...

        het zou moeten lukken om van onderen rond de 16-17 graden eromheen te verwarmen. Ik heb nog nooit buiten gekweekt dus ja maar als je dit met een tuinslang kan vullen met warm water uit de kraan?

      #4
      Wel een leuk idee om zoiets voor het zaaien aan te leggen, of bijvoorbeeld een grote pot zonder bodem ingraven met een verwarmingskabeltje erin ?
      Idunno...je kan er veel aan doen. Persoonlijk ben ik meer van het 'zo min mogelijk aan doen' zolang het goed gaat.
      Ze kunnen ook wel wat hebben hoor..

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • patty2thaB
        patty2thaB commented
        Editing a comment
        nou ja een kabeltje zal em niet worden, straling en de vochtigheid in de grond, maar ja je kan erover nadenken met een slang en warm water erdoorheen laten pompen, zo verbrand je ook weinig. moet ook niet te warm worden want dan gaan de wortels eraan...
        verder nadenkend hierover zou je ook nog een ondergrondse CO2 kunnen toevoegen op dezelfde manier...

        ontstaat een idee?

      #5
      Ik zit hier ook een beetje mee. Al mijn 5 planten hebben hier en daar toprot en ik zit om de dag grondige inspecties te houden wat veel tijd kost. Ze kunnen buiten onder een afdakje staan, maar daar is het natuurlijk wel koud.

      2 planten zijn wel in een week ongeveer klaar, maar de overige 3 moeten nog wel 2+ weken. Ik zou eventueel die 3 elke nacht in de schuur kunnen zetten (meer past niet). Maar heeft dat nut? En is het dan verstandig om snachts een (normale) ventilator in de schuur te zetten?

      Of kan ik ze beter snachts maar aan hun lot overlaten buiten?

      Comment

      Bezig...
      X