Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflower in 25l of volle grond?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autoflower in 25l of volle grond?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    Ik heb al wat gelezen over de voor- en nadelen van volle grond en potten, maar ik weet alleen niet of het veel nut heeft om een autoflower in de volle grond te zetten als ik potten van 25l heb, omdat ze niet echt groot worden. Of worden ze toch groter in de volle grond dan in een 25l pot?

    Ik heb een tuin waar ik midden mei 2 autoflowers ga zetten (purple queen automatic en royal bluematic), maar er zijn ook 2 katten en een hond aanwezig, dus ik denk misschien dat potten een betere optie zijn, zodat de dieren er minder goed aan kunnen en niet op gaan plassen, bijten, enz... en ook voor weersomstandigheden en plagen is dat misschien ook een voordeel. Iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat in mijn situatie de beste keuze is?

    Alvast bedankt !

    #2
    Volle grond vinden je planten zeer waarschijnlijk fijner, mits de grond een beetje van goeie kwaliteit is.
    Persoonlijk zou ik voor volle grond kiezen.

    Maar in potten gaat het ook heel prima hoor. Als je denkt dat potten handiger is gewoon potten doen.. Je bloeiende planten droog kunnen zetten is wel dikke winst..
    Je kunt die afweging het beste zelf maken
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      ligt ook een beetje aan de locatie i.v.m zonuren en de kwaliteit van de grond, groeien er veel brandnetels en schijnt de zon er het meeste van de dag zou ik voor volle grond gaan.
      Je zou voor de grap eens die 25l moeten uitstrooien, dan zie je dat het eigenlijk niks is als je het vergelijkt met de ruimte in de volle grond.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Ja dat geloof ik haha, oke dan is volle grond misschien gewoon beter, ik ga dan misschien voor de zekerheid een soort afdakje of zeilconstructie maken voor als de weersomstandigheden slecht zijn.

      #4
      Ja is weinig over te zeggen.
      Heb je een tuin vol zand dan is een 5L potje met verse grond beter.
      Heb je een oud stuk moestuin, absoluut in de volle grond.

      het is nog wel erg vroeg om te beginnen, zeker voor autoflowers.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Ja ik weet het, maar ik ben al wat voorbereidingen aan het doen, ik ga pas in midden mei of eind mei zaaien.

      #5
      Dankuwel voor jullie antwoorden!

      De grond is trouwens zeer geschikt denk ik, er groeien ook brandnetels, zie foto's. Hebben jullie ook nog meningen, tips en/of ervaringen met loslopende huisdieren in de tuin bij planten in de volle grond, misschien kippengaas rond planten zetten? Pakt dit trouwens niet wat licht af van de bladeren?
      Attached Files
      Last edited by HDHD; 16 April 2021, 14:55.

      Comment


        #6
        Dit is de ligging van waar de plant ongeveer zou komen. De plant krijgt dan wel alleen maar vanuit die richting zonlicht (gelukkig de goeie kant), want achter en langs beide zijkanten blokkeren de bomen redelijk wat zonlicht.
        Attached Files
        Last edited by HDHD; 16 April 2021, 14:50.

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          perfect toch? even een paar mooie nestjes voor de dames graven/bouwen en gaan met die banaan. Als het goed is zou je ook nog wel een handje kippenmest korrels door de grond mengen, zo een doosje haal je heel goedkoop bij de action en als het goed is doet die al zijn werk als jij gaat beginnen.

          Wat betreft de huisdiertjes: die moeten zich gewoon gedragen desnoods een disciplinaire straf mochten ze zich toch misdragen!

        • HDHD
          HDHD commented
          Editing a comment
          Moet ik putten graven ofzo of wat bedoel je? Een mooi plekje maken om ze te zetten of? Oke, ik ga ook wat mycorrhiza schimmels van RQS toevoegen. Ik zal mijn best doen om de dieren van de planten weg te houden.

        #7
        Even kijken hoe vast de grond is he
        Stukje omspitten en als het erg compact is mix je er een zak luchtige grond door.

        of hooi of zaagsel of houtsnippers.
        Net wat je hebt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • HDHD
          HDHD commented
          Editing a comment
          oke, dankuwel.

        #8
        De Bloemen Van Bri

        Comment


          #9
          Hoe dicht mag ik de planten naast elkaar zetten, of maakt dit niet zoveel uit? een 30cm?

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Bedenk even hoe groot ze gaan worden...
            Zou wel minstens een meter afstand doen.

            Stukje gaas er omheen als je huisdieren hebt is wel een goed idee.

          • HDHD
            HDHD commented
            Editing a comment
            niet groter dan 1m40 denk ik en ahja oke zal ik doen en ja zeker als het nog zaailingen zijn.

          #10
          Voordeel van potten is dat je ze kunt verhuizen naar het zonnetje

          Maar volle grond die goed luchtig is, is het lekkerst.

          Comment


          • HDHD
            HDHD commented
            Editing a comment
            ja zal ik doen en kan ik gewoon potgrond met perliet toevoegen aan de grond die er al ligt en door elkaar mengen en omploegen?

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Dat kan.

          • HDHD
            HDHD commented
            Editing a comment
            oke dan zal ik dat doen en mss ook een kweekverslag plaatsen.

          #11
          Waar je in volle grond voor moet waken is dat je niet een te klein gat graaft met daarin aanzienlijk zachtere grond (potgrond) dan eromheen. Dan krijg je namelijk een soort natuurlijke pot.
          Auto's groeien te kort om zich dan naar buiten de volle grond in te boren en de wortels kiezen de weg van de minste weerstand dus blijven dus als een soort bolletje in je gat met potgrond met alle gevolgen van dien.
          Dat ging bij mij bij de eerste keer met auto's in volle grond dus helemaal mis.

          Ik spit nu gaten van zo'n 60 breed x 40 diep, die grond verkruimel ik helemaal en ik plant ze direct daarin op 1,5 m afstand van elkaar. Ik meng er vooraf niks doorheen behalve wat water met biobizz.
          Het is dan wel al juni en ze zijn al ca. 20 cm hoog en zitten in een potje van 15cm breed als ze erin gaan.
          Ze staan daar de hele dag in de volle zon en worden altijd mooie struiken.

          Zo heeft iedereen zijn eigen manier maar in ieder geval zijn grote gaten de sleutel.
          Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

          Comment


            #12
            Ja opletten dat de wortels niet als in een pot draaien,
            en gewoon 1 in volle en de ander in 25l grond, vergelijken en hier updaten.
            of neen hier niet, kweekverslag maken bedoel ik

            Houd rekening met de bodemstructuur idd, is deze een zandgrond dien je meer water te geven maar deze is wel vroeg(er) in het jaar opgewarmd, terwijl in leem-klei pas later in het jaar echt succesvol kan geplant worden, tegelijk ook minder omzien en houd langer de warmte vast, goed voor ev reguliere afbloei.
            Meng lavagruis als je het ev. wat losser wil of gezeefde compost, trage moeilijk verteerbare koolstof mengen kan teveel stikstof eisen.
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment

            Bezig...
            X