Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer kweken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer kweken.

    Korting op 420shop
    Ik ben pas voor het eerst begonnen met kweken, mijn plan is dat ik in mijn tuin de plantjes in de tuingrond ga planten met de benodigde voedingstoffen uiteraard. De zaadjes die ik besteld heb zijn : Barneys farm blue gelato 41 3x, blueberry auto 3x (2 maar ontkiemd in glas), 1x delicious seeds critical neville haze auto, 1x anesia scout cookies. De blueberry auto's heb ik er gratis bijgekregen, deze ga ik aan een vriend geven. Ik heb de zaadjes direct in cactusaarde geplant om daarin te kiemen. Alleen de overige blueberry auto's heb ik in een glas ontkiemt. Ik ben een beginner in kweken, 7 mei begonnen met zaaien. Ik wil ze dus in de tuingrond planten, alleen is het weer de komende 2 weken nog erg slecht, ik vraag me af wat het beste is om te doen en of het wel handig is om dit te doen. Als mensen advies, tips of vragen hebben hoor ik dat graag!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Nederhigh; 12 May 2021, 07:04. Reden: Foto's bij elkaar gestopt.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Buiten is het al lekker weer hoor.

    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Ja? Als ik opzoek wat het juiste weer is dan staat er dat het best wel warm moet zijn namelijk.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Er kan tot in mei nachtvorst zijn, belangrijk dat je ze dan effe binnen zet of afdekt/afschermt met stro bijvoorbeeld.

      Verder kunnen ze nu al naar buiten, niet in de volle zon, want dan krijgen ze zonnebrand.

    #3
    Hey Jarjarrz, welkom op het forum!

    Cactus aarde. Dat heb ik nog nie eerder gehoord. Ben benieuwd, waarom niet gewoon normale pot of stekgrond?
    Zeg niet dat het een goed of slecht is ofzo.
    Maar ben wel benieuwd, waarom cactus aarde?

    Heb btw je foto's bij elkaar gegooid. De meeste dan.
    Check hier ff hoe je dat zelf kan.

    Eneuh, tja. Het weer zit inderdaad niet mee..
    Maar als ik zie hoe ze strekken voor het raam gok ik dat je ze beter naar buiten kunt doen met een plastic of glazen dakje erboven ofzo. Een beetje regen vinden ze trouwens ook gewoon lekker.
    ​​​​​


    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Hoi, dankjewel! Ja ik had gelezen dat als je zaadjes wilt ontkiemen in aarde, dat je geen aarde met veel voedingsstoffen moet gebruiken. En ik had gelezen dat dat in cactusgrond goed kon. Het valt me wel op dat het zonnetje wel al goed begint te schijnen dus denk dat dat ook wel goed komt, hoelang moet ik eigenlijk wachten voordat ik ze het beste in de grond kan planten?

    #4
    Wat is de vraag ?

    De vraag mag best in de titel ook, dit is net zo'n titel als "HELP"; nutteloos.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee het weer is niet te slecht.
      Sterker nog dit donkere regenachtige weer is prima om te zaaien.

    • exmember22700
      exmember22700 commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, het ging erom of het weer niet te slecht was.
      Daar gaf ik antwoord op.

    #5
    Dankjulliewel voor de info! Nog 1 vraag en dan kan ik ze in de tuingrond zaaien, ik vraag me af wat voor voedingsstoffen ik nodig heb hiervoor, ik heb zelf al biologische compost uit de composthoop.

    Comment


      #6
      postje weg waw

      Comment


        #7
        Gewoon naar buiten (ook als er geen zon is) maar hou ze nog even in die potjes. In die kleine potjes kunnen ze prima 's nachts (i.v.m. slakken e.d.) en als het regent naar binnen.
        Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

        Comment

        Bezig...
        X